Mannen en hun kwaaltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Mannen en hun kwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 07:57

Tja, hoe zal ik beginnen? Mannen...
Ziek, zwak, misselijk; Één snottebel en de wereld vergaat. En laat het nu net de tijd van het jaar zijn dat iedereen zo'n beetje loopt te snotteren.
Een verse appel of geperste jus blieft hij niet, maar in plaats daarvan verkondigt hij wel het liefst de hele dag hoe ellendig hij zich voelt.
En ben jij op dat moment toevallig ongesteld, dan nog weet hij vrijwel zeker dat hij zich toch nét even wat zieliger voelt.
Hebben jullie ook zo'n man thuis die bij één niesbui al de vitaminepilletjes aansleept?

denice

Re: Mannen en hun kwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:00

:=

Nee, gelukkig niet, de mijne is nooit ziek.

Maar wat jij omschrijft heb ik ook, ik kan geen medelijden opbrengen.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:16

De mijne is gelukkig ook bijna nooit ziek.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:25

Haha, niet mijn eigen vent maar mn broertje (17) als hij bijvoorbeeld een los velletje langs zn nagel heeft moet en zal er al een pleister op :x

Laatst had hij zijn enkel gestoten. Op een dag zeker 20 keer gehoord 'ik heb zooooo'n last van mn enkel '
Dus mama en ik zeggen zet er een steunverbantje om en neem een paracetamol
'nee, dat vind ik niet fijn...' _-:(

Verder is hij erg liev hoor. Af en toe :o

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:28

Mijn (hele lieve!) vader is erg verkouden. Nu hoest hij steeds, maar erg overdreven, bijna met 3 lettergrepen, dus kuch-uh-uh, elk kuchje wordt ineens 3x zo lang. Ook heeft hij een schorre keel maar lijkt het net alsof hij het nog extra aanzet en zijn keel dichtknijpt alsof hij praat, waarop hij elke keer zegt "maar het gaat prima hoor, echt prima". Zucht wat een martelaar :').

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:28

Haha, vreselijk. Nee, die vent van mij moet ik aan zijn haren terug in bed slepen want zelfs met 40 graden koorts loopt hij nog door.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:31

Hahah; Manflu! :+

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:33

Mijn vader heeft een kunstgebit, maar het zit niet lekker. Wanneer ik zeg dat hij dan beter even terug kan gaan, hoeft dat niet. In plaats daarvan doet hij constant zijn gebit eruit. (Dat is een geluid... Gatver)
En dan. 'Oooh, ik vind het zo vervelend...' En maar niet terug willen gaan.
De man in het algemeen...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:35

_O- Haha ja heb er hier zo 1 en ze zijn da vooral vreselijk zielug in hun ogen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:36

Nergens last van hier. Als mijne zeurt is er ook echt iets.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:42

Gelukkig is die van mij bijna nooit ziek en als die ziek is dan valt het wel mee met klagen. Maar mijn vader... Pfff als die ziek is nou dan is de wereld te klein.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:43

Als die van mij te lang zeurt zeg ik gewoon, ik wil je er niet meer over horen of anders maak ik een afspraak voor je bij de dokter.
Dat helpt meestal wel.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:51

Gelukkig niet! Vriendlief is al ruim 2 weken wat aan het kwakkelen maar ik hoor hem er nauwelijks over. :') Bikkel :D

Als er inderdaad écht iets is dan meld ie zich wel. Tijdje terug met zijn kies bijvoorbeeld. Meneer is doodsbang voor de tandarts maar lag te kronkelen van de pijn.

's ochtends om 8 uur konden we terecht en om half 9 stonden we weer buiten. 1x kies getrokken en meneer rijdt doodleuk naar zijn werk. (Dakdekker.)
Hij had nergens meer last van.
Laatst bijgewerkt door loez op 11-02-15 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:52

Wat ik altijd bijzonder vind is dat als een vrouw ziek is alles gewoon doorgaat...was,koken,kinderen,dieren...Enals een man ziek is hij op de bank kan gaan liggen of in bed.Vreemd eigelijk....of zijn ze werkelijk zieker?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:55

Mijne is ook niet kleinzerig, dus als ie een keer echt ziek is vind ik het ook niet vervelend om extra liev te zijn ;)
Jolliegirl schreef:
Nergens last van hier. Als mijne zeurt is er ook echt iets.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:58

Nee dames dat zien we verkeerd hoor, als de mannen wat hebben is het echt vééél erger!
Mijn man is weinig ziek, is denk ik al ruim 12 jaar niet bij onze huisarts geweest. Maar als hij ook maar denkt dat hij grieperig wordt is het al heel erg, dan zegt hij voel jij hier eens, zijn de klieren daar niet veel dikker/opgezet, ik voelen maar er is niets anders dan anders... En inderdaad alles opblazen!

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:59

Mijn vriend heeft dit weekend een flinke klap op het ijs gemaakt. Hoofd wond en een snee boven het oog.
Afgevoerd met de ambulance.
Toen de ambulance broeder zei: geef eens een pijnscore aan van 0 tot 10. Zei hij direct:een 8. De broeder zei: Oh ik wilde net zeggen een bevalling is 8! Waarop ik zei: ohhh dan zal het wel een 6 je zijn! ;)

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:59

Als die van mij echt ziek is, dan is hij heel dapper en wil hij van alles proberen. Zodra het beter wordt, wil hij eigenlijk alleen maar verwend worden en 'gezellig samen film kijken in bed'. Ja, alsof ik niks beters te doen heb ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:02

Mijn vader is ook zo erg.
Bij een kuchje komt hij al heb ik koorts? Of als mijn moeder en ik thuis zijn extra overdreven hoesten.

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:05

Mijn broertje is het perfecte voorbeeld van een man met een ontzettend hoog aanstelgehalte :+

Al hij ergens last van heeft of ergens geen zin in heeft, dan krijgt de rest thuis dat wel 20 keer te horen per dag... En dat blijft aanhouden tot je medelijden toont of er op in gaat :roll: aandachttrekkerij dus hihi

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:11

Ik heb eens gelezen dat mannen ook gewoon echt zieker zijn dan ons. Zal eens zoeken er naar! Zal wel geen wetenschappelijke bron geweest zijn maar ik kijk even. :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:20

Ayasha schreef:
Ik heb eens gelezen dat mannen ook gewoon echt zieker zijn dan ons. Zal eens zoeken er naar! Zal wel geen wetenschappelijke bron geweest zijn maar ik kijk even. :D

Vast geschreven door een man :o

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:26

Vreselijk... de vader van mn vriend zit nu al een week verkouden thuis van zn werk. Het enige wat ie doet is hangen op de bank en aanwijzingen geven wat wij moeten doen... Ben vorige week ook goed ziek geweest (aangestoken door hem wss), gewoon wezen werken en zodra het rustig was heeft mn bazin me naar mn bed gestuurd. Paar uurtjes gelegen en weer verder met mn leven.

TripleStiple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:35

hahaha geweldig.
De mijne kan er ook wat van.

Laatst ook, hij een enorm dikke knie, hij kon er echt niks meer mee!!
Ik vond het erg rot voor hem, maar dan!!!

Zijn kameraden gaan skiën en je raad het al wie mee ging?
Ja inderdaad mijn lieve vriend die zo'n pijn had aan zijn knie.

Toen hij één maar terug kwam vond hij het raar dat ik er niet op reageerde dat hij zei dat hij weer zo'n last had van zijn knie en ook was het raar dat al mijn medelijden met hem volledig waren verdwenen.

Inderdaad mannen....
En wij moeten inderdaad maar niet zeuren als we ongesteld zijn en een vreselijke buikpijn hebben.

Maar ook kan ik mij herinneren dat ik dan gewoon netjes alles blijf doen en als hij inderdaad één snottebel niest hij al zegt dat hij het licht ziet onderhand :')

Maar veder is hij een schat :o

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:40

Manlief wil ook graag aandacht en kijk mij ziek zijn.
Zoonlief, kan echt ziek zijn en ontdek je verder niets aan. Klaagt niet.