Kettlebell Workout - Jesse van der Velde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Kettlebell Workout - Jesse van der Velde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 20:09

Beste bokkers,

Is er iemand hier bekend met de Kettlebell Workout van Jesse van der Velde?
Per toeval kwam ik het tegen op het internet en het ziet er erg veelbelovend uit, maar omdat ik het een vrij dure uitgave vindt, ben ik benieuwd naar ervaringen met de workout.
En dan voornamelijk of het inderdaad doet wat het beloofd?

Als dit inderdaad het geval is vind ik het absoluut waard om deze uitgave te doen. :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:46

Ik heb hem niet, vind het te prijzig. Op YT vind je genoeg KB workouts die niks kosten.
Kettlebells aanschaffen vond ik al duur genoeg :o

PureSG

Re: Kettlebell Workout - Jesse van der Velde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 19:15

Heb je natuurlijk gelijk in Miryamk. :j En het is idd erg prijzig!
Vandaar ook mijn vraag of het zo goed is als hij zelf beweert. :)

Maar ik vermoed dat weinig tot geen Bokkers er ervaring mee hebben, in dat geval vraag ik me alleen nog af wat een geschikt gewicht is om mee te beginnen? :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:49

Ik ben vorig jaar gestart met 10kg maar enkel voor swings.. ik deed de 10 000 kettlebell swing workout (Google maar ;) ) echt een aanrader! De eerste week heel stijf geweest maar zeker de moeite. Ik ben ondertussen opgebouwd naar 20kg swings. Andere oefeningen doe ik met halters of barbell. Ik ben echt fan van kb! Maar zoals eerder aangegeven zou ik niet te veel geld uitgeven aan programma's :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:41

Wat kosten die dvd's? Misschien dat ik er over heen lees maar zie het nergens staan. Heb je eerder kettlebell gedaan? Bij uitstek een sport waar een goede techniek heel belangrijk is, en dus een goede begeleiding. Ik ben in ieder geval groot fan van de sport! Leuk en goed voor zowel je conditie als spieropbouw. Ik heb geen ervaring met dit programma, maar als ik in de toekomst verhuis en dan mogelijk geen kettlebell meer in een sportschool kan doen overweeg ik wel (mede afhankelijk van de kosten) zo'n programma te volgen. Ik zou vooral kijken of de begeleiding die je vanuit de dvd's krijgt goed is/je daar genoeg mee uit de voeten kan. Ik denk dat het zeker het proberen waard is. :)

[edit] Vwbt een geschikt gewicht om mee te beginnen. Ook wat afhankelijk van je lengte/gewicht en in hoeverre je getraind bent uiteraard. Ik begon met 8, maar ben een kleintje van zo'n 55kg. Merkte dat ik na een paar lessen al wel wat meer kon hebben. Ik denk dat voor de meesten 10 of 12 prima is om mee te starten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:57

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:03

Ohja, dat is wel prijzig... Weet niet of je nog overweegt zelf kettlebells aan te schaffen maar Groupon biedt ze op dit moment volgens mij best goedkoop aan (geen idee overigens hoe de kwaliteit er van is).

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:06

Ik heb een kattlebell gekocht bij de action en doe dan gewoon youtube work outs.
Gaat prima :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:14

Kijkshop heeft kettlebells in de aanbieding tm zondag. Ik heb er een van 8 kg voor 15 euro

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:33

Ik volg even, kettlebell workouts lijken me erg leuk!
Heeft iemand al goede resultaten behaald?
Hoe vaak en lang ben je met zoiets bezig?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:45

Billy schreef:
Kijkshop heeft kettlebells in de aanbieding tm zondag. Ik heb er een van 8 kg voor 15 euro

Vind jij die fijn? Ik heb daar laatst een 12 kilo kettlebell gekocht maar het handvat is smaller als die van mijn andere kettlebells waardoor ik mijn pinken aan de buitenkant moet houden :roll:
Echt heel vervelend, als ik mijn handen normaal hou doen mijn polsen zeer...Ook de ribbels aan het handvat is niet prettig bij de snatches.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:45

Ik heb een tijdje het programma van Jesse gevolgd... Vond het echt niet leuk, maar effectief was het wel... :D ik heb overigens een kettlebell van 4 kilo, van de Kijkshop.. :)

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:49

Ik heb wel een kettlebell, maar niet het programma. Op internet zijn altijd wel genoeg dingen te vinden. :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 23:52

Bedankt voor alle reacties! :)

@Banjer, dus jij denkt wel dat het doet wat het beloofd? Ik denk dat ik inderdaad misschien toch maar gewoon youtube filmpjes e.d. ga bekijken ipv de dvd's aan te schaffen. Ik blijf het een duur grapje vinden. :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:20

Het is idd duur... Mijn vriend heeft de officiële set gekocht en voor mij gekopieerd, dan is het wel te doen (toen woonden we nog niet samen)...

Binnen 2 weken zaten al mn broeken aanzienlijk losser, dus ik denk wel dat he doet wat het belooft :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:00

Banjer schreef:
Ik heb een tijdje het programma van Jesse gevolgd... Vond het echt niet leuk, maar effectief was het wel... :D ik heb overigens een kettlebell van 4 kilo, van de Kijkshop.. :)

Bedoel je met "vond het echt niet leuk", dat het gewoon even afzien was of was het programma gewoon saai/langdradig of iets? :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:24

Beide... ik vond het persoonlijk niet leuk... ik vind andere vormen van fitness leuker, die zijn afwisselender... en op een gegeven moment begon de training wel langdradig te worden... 3x per week, 3 sets van dezelfde verschillende oefeningen... en na een bepaald aantal keer mocht je de volgende sets oefeningen gaan doen, dat was dan wel weer even "leuk", maar al gauw vond ik het weer saai worden...

Dit ligt overigens niet aan het programma, maar aan mij... ik vind dingen nogal snel saai worden :P

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:26

Jillian michaels heeft : shred it with weights en natuurlijk zijn de filmpjes van Fitnessblender erg leuk om te doen. Ik wissel ook veel af om het leuk te houden, voor mij werkt het prima zo. Als ik maar met 30 minuten klaar ben :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 05:28

Zelf heb ik er totaal geen ervaring mee maar misschien heb je iets aan het boek: Your life, Train for it. Van Bear Grylls. Hij doet ook veel met Kettlebels.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 05:44

Ik vind t wel heel leuk. Ik train alleen wel in een klein groepje met een trainer die zelf kettlebells heeft. Wij zijn momenteel bezig met swings van 40 kg, die zijn als je ze koopt niet te betalen bijna