Dit is mijn eerste zwangerschap en heb dus nog niet zoveel ervaring met het hele gebeuren
Ben nu 3 maanden ver. De eerste 3 maanden was ik non stop misselijk en heb ik niet veel gegeten, toch zeker niet meer dan anders. Maar nu die misselijkheid verdwenen is, heb ik de hele dag trek in zoet!
Alles waar ik suiker over kan strooien, moet er aan geloven. Wat warme gerechten betreft gaat mijn voorkeur uit naar véél koolhydraten: pasta, rijst, aardappelen, brood,... vlees en vis daarentegen krijg ik amper binnen. Vind het allemaal vies smaken. Dus ik eet echt véél te veel suiker. Gelukkig eet ik nog wel graag groenten dus probeer ik op die manier nog een beetje gezond te eten.
Hebben jullie tips en / of ervaringen die jullie willen delen?
Wat is "normaal", wat niet? Hoe ga je om met die onverzadigbaarheid...?
Voor mijn zwangerschap had ik ook wel periodes dat ik soms echt te veel suiker at, maar dan at ik gewoon een tijdje suikervrij en was alles opgelost. Nu is de drang echter ontzettend sterk.
Ik denk ook niet dat zoveel suiker gezond is voor je kindje, dus: hoe waren jullie eetgewoontes tijdens de zwangerschap, en hoe hielden jullie alles een beetje onder controle?
Alvast bedankt!
Ze wisten niet wat ze mee maakten in het ziekenhuis. Tig keer opnieuw geprikt. En maar huilen. Eerste flesje (ik wilde borstvoeding geven) werd door de IC verpleegkundige te geven terwijl ik snikkend nog op het bevalbed lag.
Ik heb mezelf in principe niets ontzegd, maar heb wel 90% van de suikerzoetjes zelf gemaakt, dat was een pact die ik met mezelf had gesloten.
Heb ik afgelopen weekend ook een hele zak van gegeten. Terwijl ik zoiets sinds m'n puberteit niet meer at.