Bokkers met wintertenen. Ervaringen gevraagd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Bokkers met wintertenen. Ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 10:46

Omdat mijn huisarts en het ziekenhuis er niet helemaal uitkomen wat er nu precies aan de hand is met mijn teen, ben ik opzoek naar bokkers die last hebben van wintertenen en mij precies kunnen vertellen hoe het ontstaat en wat ze voelen.

xSCWx

Re: Bokkers met wintertenen. Ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:49

Ja, schuldig :D (ook in handen)
Hoe het ontstaat: door te koude voeten. Slechte schoenen bijvoorbeeld, in combinatie met kou, en vaak ook stilstaan. Als ik in beweging ben gebeurd het minder snel. De bloedsomloop in je voeten is dan beter en blijven ze warmer (maar als het echt koud is krijg ik het alsnog, ook als ik beweeg).
Wat ik voel: het begint met koude voeten, dan beginnen ze te steken en vervolgens worden ze gevoelloos. Als ze weer opwarmen doet het erg zeer.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:51

xSCWx schreef:
Hoe het ontstaat: door te koude voeten. Slechte schoenen bijvoorbeeld, in combinatie met kou, en vaak ook stilstaan. Als ik in beweging ben gebeurd het minder snel. De bloedsomloop in je voeten is dan beter en blijven ze warmer (maar als het echt koud is krijg ik het alsnog, ook als ik beweeg).
Wat ik voel: het begint met koude voeten, dan beginnen ze te steken en vervolgens worden ze gevoelloos. Als ze weer opwarmen doet het erg zeer.

Precies dat! Ik moet zeggen, heb er elk jaar last van gehad. Maar ik heb dit jaar Timberlands gekocht, en ik heb nergens meer last van. Warme voetjes al de hele winter. Zelfs op de brommer :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:52

Ik heb het ook bij beweging. Het kan er soms zomaar 'inslaan'. Zelfs dikke handschoenen of dubbele sokken houden het dan niet tegen. Laatst was ik flink aan het sporten (drie kwartier cardio) en terwijl ik stond te zweten trokken mijn vingers ook opeens wit weg. In de zomer had ik het ook regelmatig.
Bij mij denken ze aan het fenomeen van Raynoud.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:53

xSCWx schreef:

Dit dus.

Ik draag ook alleen leren of katoenen schoenen. Niks synthetisch want dan krijg ik zweetvoeten en worden ze nig sneller koud.
Bij mij zitten er ook blaarachtige bulten op die rood zijn. Als ik er veel last van heb smeer ik ze in met tijgerbalsum, dat werkt redelijk. Maar er enige wat echt helpt is voorkomen dat ik koude voeten krijg, als ik er namelijk eenmaal last van heb gaat het pas in het voorjaar weer over.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:53

Bij mij komt het ook door de kou en ook door lange tijd niet bewegen. De doorbloeding in mijn voeten (handen ook) is altijd heel erg traag.
Op een gegeven moment worden ze gevoelloos, al het bloed lijkt eruit te zijn, ze zijn dan écht wit.

Na een paar dagen raken mijn tenen dan ontstoken en mijn voeten zwellen op.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:55

Pluttersput schreef:
xSCWx schreef:

Precies dat! Ik moet zeggen, heb er elk jaar last van gehad. Maar ik heb dit jaar Timberlands gekocht, en ik heb nergens meer last van. Warme voetjes al de hele winter. Zelfs op de brommer :)

Ja, ik heb een paar jaar geleden Uggs gekocht (ook al vind ik ze niet mooi), maar het helpt duidelijk wel (maar het komt ook zelfs door de Uggs nog heen als het echt koud is helaas).

Ylana

Re: Bokkers met wintertenen. Ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 11:01

Ok. wat ik toch wel lees is dat het toch redelijk snel op komt zetten?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:04

Ik heb ook wintertenen. Gekomen toen ik op een stal werkte waar ik niet op kon warmen en na het rijden enorm bevroren tenen had. Voornamelijk voorkomen helpt bij mij ook, zorgen dat je geen koude voeten krijgt. Maar rond het vriespunt en vocht, dus als het bijv. gaat sneeuwen heb ik er enorm last van. Ze zwellen op, gaan jeuken en worden pijnlijk.
Vroeger moest ik mijn werk bij de post er weleens om afbellen, maar tegenwoordig draag ik goede schoenen, 3 lagen wollen sokken.
Mijn handen zijn altijd paars in de winter, en als ze opwarmen binnen een beetje klef. Erg irritant.

Op naar de zomer! *\o/*

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:07

Ylana schreef:
Ok. wat ik toch wel lees is dat het toch redelijk snel op komt zetten?

Ja en dan hoeft het dus niet eens heel kou te zijn.
Voorkomen is ook het enige wat echt helpt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:11

Mijn wintertenen komen snel opzetten als ik met slechte schoenen door de koud ga lopen.
Nu is het niet zo'n strenge winter en heb ik vaak degelijke schoenen aan en nu heb ik weinig last van wintertenen. Er is nu maar anderhalve teen die reageert... rood, gevoelig, jeukerig bij temperatuur wisselingen. Die komen langzaam opzetten... en gaan ook niet zo makkelijk weg.

Wat bij mij ook helpt is om mijn voeten te masseren met bijv. golfballetje onder m'n voet te rollen, daardoor verbeter je de bloedsomloop en heb ik er minder last van. Als ik dat regelmatig volhoud dan heb ik minder last van wintertenen. Al kan het als je al last hebt van je wintertenen wel even pijnlijk zijn.