Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Heb je daar hulp voor (gehad)?

Corelli schreef:Wat gaat er beter, waar heb je inzicht in? Want, als ik het eerlijk mag zeggen, dan heb ik het idee dat je er nog niet bent, als je overweegt om er toch nog voor te gaan
Je schrijft zelf al heel duidelijk op dat het je heel veel energie en stress gaat kosten en dat het waarschijnlijk te hoog gegrepen is..
Cas123 schreef:Jaar over doen! Dan maar geen vriendinnen maar je gezondheid gaat voor. Mijn moeder en vader hebben allebei een burn-out gehad. Ook ik heb er onder geleden. Voor jou (hoop ik) ook een stuk ontspanning als je bij de paarden kunt zijn. Is heel belangerijk nu dat je op het juiste moment stop zegt. Succes

ilangok schreef:Ik zou het overdoen. Ik ben ook 15 en zit zelf in mijn examenjaar op het vmbo, en heb dysthymie en een depressie. Ik heb er zelf voor gekozen dit jaar niets meer aan mijn school te doen en me volledig te richten op mijn herstel.
Destination schreef:Kan je niet kiezen voor een deelexamen? Dus nu een aantal vakken (waarvan je niet zoveel hoeft in te halen, bijvoorbeeld) en dan volgend jaar de andere vakken? Dan heb je weer een heel jaar om die vakken in te halen en hoef je niet alles overnieuw te doen.
Francieen schreef:Destination schreef:Kan je niet kiezen voor een deelexamen? Dus nu een aantal vakken (waarvan je niet zoveel hoeft in te halen, bijvoorbeeld) en dan volgend jaar de andere vakken? Dan heb je weer een heel jaar om die vakken in te halen en hoef je niet alles overnieuw te doen.
Dat wilde ik eerst ook gaan doen, alleen deel examen hebben we niet op mijn school, je krijgt een blaadje per vak maar geen volledig diploma

!