Narcose blijft lang hangen, tips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Narcose blijft lang hangen, tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:31

Maqandag 26 januari ben ik geopereerd, op zich geen hele zware operatie.
(galblaas eruit).

Wondjes genezen netjes, de pijn is goed te houden maar...

Ik blijf zó moe...en duizelig.
Was afgelopen vrijdag voor wondcontrole, de assistente zei dat dit door de narcose komt
Dat ik er kennelijk heftig op reageer en dat de volgende keer kan aangeven,als ik nog eens geopereerd moet worden.

Heeft iemand misschien tips ofzo...?
Ik drink heel veel, vooral water...eet fruit...neem 2 vitamine c pillen...

Liselot

Re: Narcose blijft lang hangen, tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:35

Peoh, dan hou je er wel lang last van inderdaad! Ik had er zelf maar een weekje last van. Advies is idd veel drinken, voornamelijk water, thee, ranja en dat soort dingen. Vitaminen slikken kan nooit kwaad en pak vooral je rust :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:35

Had hetzelfde , je moet er even doorheen , de een reageert gewoon heftiger.bij mij zeide ze dat de narcose een halfjaar ong in je lichaam blijft .
Vroeg naar bed en veel slapen .
Succes met je revalidatie .

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:36

berry blaster om je wat te ontgiften? Of appelazijn

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:36

Kan inderdaad zijn van de narcose!
Moest je nog een keer geopereerd moeten worden ( you never know maar ik hoop van niet ) vraag dan op voorhand op de consultatie voor een middel tegen misselijkheid. Dit wordt samen met de anesthesie gegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:37

Vind het wel vervelend ja.
Ik slaap elke dag even bij, hang ook nog redelijk wat op de bank...(kan ivm de wondjes ook nog niet heel erg veel.)

Mexx_lady, maar misselijk ben/was ik niet....of maakt dat niet uit.

Appelazijn, is ontgiftend..? ga eens zoeken op google.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:39

Zoek eens op MTHFR gene mutation, mensen met bepaalde mutaties kunnen niet goed ontgiften van dit soort middelen.. Goed detox supplementen nemen en hier eens op googelen. :) Op facebook is een groep over dit onderwerp. Maar verder is twee weken nog niet heel lang, dat ben ik met de laatste post eens.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 08-02-15 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:40

Valt toch nog wel mee, 2 weken? Ik had bijna 2 maanden last van nasleep van de narcose.. Gewoon je rust pakken! :)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:42

Ik had ook heel lang last van de narcose, maar vergeet niet dat je lichaam nu druk bezig is met het herstellen van de 'schade' en dat kost ook ongelofelijk veel energie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:42

Maar zo duizelig ook nog? Ik kan bv geen auto rijden, dat vind ik wel erg vervelend.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:46

Ik werd vooral duizelig van bijv. achter de computer zitten en tv kijken. Daarbij wordt je natuurlijk ook duizelig als je een verkeerde beweging maakt (pijn) en misschien ook wel van de pijnstillers. Ik had tramadol (morfine-achtig) en daar wordt je ook goed duizelig van als je te snel beweegt. Dus misschien is dat het wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:48

Ik ben gelukkig al gestopt met pijnstillers, alleen nog paracetamol.

Pijn heb ik niet veel meer, alleen met bv bukken of iets lichts optillen(heb oa wond bij de navel).

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:50

Ik heb 5 jan. een ingrijpende lange operatie gehad en naast klachten van de operatie zelf heb ik denk ik ook nog last van de narcose. Heel moe, wazig en duizelig. Deels door operatie zelf en complicaties dus (zit nog in revalidatiekliniek door al die ellende), maar ik denk zeker dat de narcose nog in mijn systeem zit.
Ik probeer idd te ontgiften met veel drinken, cranberry sap, nux vomica van vogel (ik had ergens gelezen dat dat kon helpen) etc. Goed ellendig iig. Beterschap!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:52

Het is pas twee weken geleden, hier kan je nog veel langer last van houden. Tot ong een half jaar.
Het is niet voor niks dat er meestal de voorkeur gegeven wordt aan ruggenprikkeb bij operaties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:54

Cerilene wat balen zeg, dat je nog in de kliniek verblijft. Beterschap, hoop dat je snel opknapt.

Verootjoo, op zich wist ik wel dat het spul lang blijft hangen. Maar ik had gehoopt dat de duizeligheid iig weg zou zijn...

Ruggeprik heb ik idd ook al eens gehad, had ik later geen last van.

edit: ik wandel wel elke dag een stukje bv met de hond.
Gisteren ook even een boodschap gedaan en de paarden geknuffeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:31

Ik ben nu ook nog snipverkouden erbij...

Straks maar even bij de drogist kijken of ik iets kan krijgen wat een beetje opschoont ofzo.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:43

Wat balen dat je er nog zo'n last van hebt. Miss heeft de HA nog tips?

Narcose duurt trouwens een jaar eer t helemaal uit je lijf is. Ik heb er zelf ook altijd de eerste 2 maanden behoorlijk last van,daarna zwakt t gelukkig wel wat af. Sterkte en beterschap!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:05

Het duurt inderdaad een hele tijd voordat het narcosemiddel helemaal uit je lichaam is. Erg vervelend dat je er zo'n last van hebt!

Ik ben wel nieuwsgierig welke pijnstillers je hebt gebruikt? :)
Bij de naam Tramadol ging bij mij namelijk een belletje rinkelen, dat is echt een paardenmiddel bij wijze van spreken. Het is een sterke pijnstiller. Ik kreeg na mijn knieoperatie Tramadol en daar wordt je inderdaad heel suf, futloos en slaperig van.

Je lichaam heeft best een tik gehad van de operatie, het is niet gek dat het tijd nodig heeft om bij te komen - dat is i.m.o. heel normaal. Ik zou het nog even aankijken en niet direct gaan ontgiften. Ik kreeg toendertijd maagbeschermers, omdat Tramadol zo sterk is. Als je nu gaat ontgiften, wordt de reactie in je lijf misschien alleen maar heftiger? :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:21

Kan wel een jaar duren, narcose is echt gif helaas... Sterkte!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:36

Lastig dat je er nog zoveel last van hebt ts... Wat je ook nog na kan vragen bij je arts is welk narcosemiddel gebruikt is. Er zijn namelijk verschillende middelen en kennelijk had jij er nu een waar je nog lang last van hebt, terwijl je met een ander middel mogelijk veel minder last had gehad. Als je weet welk middel je hebt gehad kan je dat een eventuele volgende keer aangeven en vragen of een ander middel mogelijk is.

Ik ben 2keer onder narcose geweest, eerste keer was ik naderhand heel duf en slaperig en wou eerste paar uur vooral niet iemand bij me hebben(het, rot op ik val telkens in slaap en jullie houden me wakker gevoel) en de 2e keer (ander ziekenhuis) was ik naderhand goed helder, en kon ik ook makkelijk wakker blijven.
1e keer ook hele uitslaapkamer niet meegekregen, 2e keer wel eventjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:06

Ik heb na de operatie 1 dag tramadol gehad in het ziekenhuis en nog een keer een soort morfinespuit.
Daarna alleen diclofenac en paracetamol.
Nu neem ik alleen nog paracetamol bij pijn, verder niet.

Het begint, heeeeeeel langzaam, iets beter te gaan. Al ben ik nog snel duizelig en durf ik nog geen auto te rijden,erg balen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:52

Weet niet of het al gezegd is, maar het spul wat ze voor narcose gebruiken, kan nog een jaar in je lichaam blijven zitten.
Dit is mij meerdere keren verteld bij operaties.
Het is dus niet zo gek dat je er nog last van hebt, maar vervelend is het wel!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:03

Hier het zelfde, ergens in januari geopereerd, zenuw in me buik die ze hebben verwijderd. Had volledige narcose. Maar heb er nog steeds last van. Maar dokter zei dat ik heel veel water moet drinken. Misschien helpt het bij jouw ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:13

Ik drink me helemaal suf,haha.
Ben me er ook zeer bewust van dat die rotzooi lang in je lichaam blijft, had alleen gehoopt dat ik er minder lang last van zou hebben.
Maargoed het lijkt heeeeeel langzaamaan te verbeteren.