Voet heelt erg langzaam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Voet heelt erg langzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:27

Aan het eind van de zomer/begin herfst, ik denk ergens in oktober, is mijn merrie op mijn voet gaan staan.
Helaas niet alleen op mijn tenen maar echt op het hogere gedeelte.
Het deed even pijn maar ben gewoon doorgelopen en gaan rijden.. het deed ook niet extra pijn bij beweging dus ik dacht dat dat wel kon..

Het werd wat dik en het was aardig blauw, daarna natuurlijk paars etc..

Vandaag zitten er nog steeds rode vlekken en als ik er maar een klein beetje druk op zet (bijv met mijn hand) doet het pijn.

Ik dacht dat mensen op bokt dit vast zelf hebben meegemaakt en daarom wilde ik vragen,

Hoelang moet zoiets duren??

Liselot

Re: Voet heelt erg langzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:30

Ben je er destijds mee naar de huisarts of ziekenhuis geweest? Klinkt bijna of er toch iets gebroken is geweest en niet fijn aan elkaar gegroeid is.
Zou toch als ik jou was even naar de huisarts gaan :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:30

Ik loop er al meer dan 10 jaar mee :+
Toen ook te eigenwijs geweest om er naar te laten kijken, nu dus nog steeds last. Het is toen waarschijnlijk gebroken geweest, maar nu kunnen ze er niets meer mee. Dikke pech, ben bang dat ik altijd last blijf houden.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:32

O jeetje nee ik ben er niet mee naar de dokter geweest toen!
Maar nu kunnen ze er niks meer aan doen denk ik?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:33

Dat weet je pas als je gaat :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:34

Morgen maar even een afspraak maken!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:34

Sjah tenzij ze opnieuw breken en het wel recht aan elkaar laten groeien.
Toch maar een keer naar de HA gaan.. Zal in dit geval geen kwaad kunnen

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:34

Liselot schreef:
Dat weet je pas als je gaat :)

Ja dat is ook waar..
Ik kan wel even bellen morgen

Ik dacht altijd dat als het vanzelf aangegroeid is dat ze het weer moeten breken om er nog wat aan te doen..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:36

Dat van het opnieuw breken is idd waar mocht het gebroken zijn geweest en verkeerd aangegroeid zijn. Maar als je dan na een maand of 2 ongemak geen last meer hebt lijkt me het dat ook wel waard. Anders heb je misschien zoals Goof er over 10 jaar nog last van, lijkt me ook geen pretje

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:37

Ik heb ooit ook een paard gehad die op mijn voet ging staan. Zeg maar tussen wreef en tenen... Daar kwam een bult ter grote van een half ei (zonder overdrijven!) op.
Volgens de huisarts was het niet gebroken. Zal die voor jaar wel tien jaar geleden zijn, maar bij weersveranderingen heb ik er nog wel eens last van. En het is ook nog altijd een heel klein beetje dikker (littekenweefsel).

Ik ben er die avond nog mee naar de huisartsenpost geweest, alleen verband en op krukken... -.- Die krukken was ik na een weekend wel zat van. Hoe lang het nodig heeft gehad om te helen. Ik ben er snel doorheen gaan lopen denk ik.

Maar als het nog steeds rood is en je er last van ondervind tijdens het lopen, is het wel mogelijk dat je een middenvoetsbeentje gebroken hebt gehad. Je kan er mee naar de huisarts, maar veel kunnen die er ook niet meer aan doen. :P

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:40

Janine1990 schreef:
Ik heb ooit ook een paard gehad die op mijn voet ging staan. Zeg maar tussen wreef en tenen... Daar kwam een bult ter grote van een half ei (zonder overdrijven!) op.
Volgens de huisarts was het niet gebroken. Zal die voor jaar wel tien jaar geleden zijn, maar bij weersveranderingen heb ik er nog wel eens last van. En het is ook nog altijd een heel klein beetje dikker (littekenweefsel).

Ik ben er die avond nog mee naar de huisartsenpost geweest, alleen verband en op krukken... -.- Die krukken was ik na een weekend wel zat van. Hoe lang het nodig heeft gehad om te helen. Ik ben er snel doorheen gaan lopen denk ik.

Maar als het nog steeds rood is en je er last van ondervind tijdens het lopen, is het wel mogelijk dat je een middenvoetsbeentje gebroken hebt gehad. Je kan er mee naar de huisarts, maar veel kunnen die er ook niet meer aan doen. :P

dankje voor je reactie

ik heb er opzich geen last van tijdens het lopen, alleen ik kan bijvoorbeeld niet met mn ene voet op de andere (die met "de breuk") leunen zoals ik altijd doe, omdat het bij aanraking pijn doet.

Ik had er ook niet echt zon grote bult op, en kon er ook gewoon meteen op lopen..

maarja ik was ook op stal en dan heb ik altijd het idee van, gewoon doorgaan en rijden :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:43

sadekeshia schreef:
dankje voor je reactie

ik heb er opzich geen last van tijdens het lopen, alleen ik kan bijvoorbeeld niet met mn ene voet op de andere (die met "de breuk") leunen zoals ik altijd doe, omdat het bij aanraking pijn doet.

Ik had er ook niet echt zon grote bult op, en kon er ook gewoon meteen op lopen..

maarja ik was ook op stal en dan heb ik altijd het idee van, gewoon doorgaan en rijden :+

Nou, mijn moeder heeft ooit haar middenvoetsbeentje gebroken en ging er gewoon op lopen.
Het voelde alsof er met een mes in haar voet werd gestoken (had geen idee van een breuk).
Heeft er nooit weer last van gehad.

Ze zeggen dat een kneuzing langzamer heelt dan een breuk. Bij kneuzingen gebruik ik tegenwoordig altijd vallen en stoten zalf van VSM, is echt heel erg fijn spul! Maar dat zal ook een beetje mosterd na de maaltijd zijn.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:48

Ik heb een paar jaar geleden ook een keer een paard erg flink op mijn voet gehad en de was toen volgens het ziekenhuis zwaar gekneusd. Dat is wel een paar jaar gevoelig geweest.. En nu nog is het dikker.
Later stond er een keer een paard op mijn andere voet aan de zijkant en daar kreeg ik ook van die paarsige vlekken. Die zijn nooit meer weggegaan :+
Al doet het daar verder niet pijn.

Een paar maand terug heb ik het gewricht van mijn grote teen gebroken. 4 weken gips toen een paar weken wennen met lopen en ik voel er niks meer van.

Men zegt vaak dat kneuzen pijnlijker is dan breken en veel langer duurt. In mijn geval klopt dit dus ook aardig. En ik denk dat het ook meespeelt dat je voeten aan de onderkant van je lijf zitten en daardoor het bloed en afvalstoffen ook langzamer afgevoerd worden dan iets wat hoger zit :)

Sterkte ermee in ieder geval!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:00

Oh oke wat een info, thanx!
Zal maandag toch nog even bellen voor de zekerheid

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:43

Ik zou iig even bellen inderdaad, het hoeft niks te zijn, maar kan ook serieus mis zijn natuurlijk.

Zo heb ik ooit een trap gehad van een paard terwijl ik met mijn pony buiten reed. Beest schopte tegen mijn bovenbeen, bij thuiskomst flink rood en later heel blauw. Heb hier ruim een jaar last van gehad, er groeide een dikke harde plaat op mijn been die je echt niet aan kon raken.
Enige wat huisarts kon doen was me doorsturen naar de fysio om het los te masseren, maar aanraken deed al pijn dus dat durfde ik niet aan. Pas na een jaar zijn de spieren weer los gekomen. Huisarts heeft toen wel uitgelegd hoe het kon, weet het niet meer precies.