Spiertje gescheurd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Spiertje gescheurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:18

Hallo allemaal. Ik was eigenlijk van plan om het topic morgen te plaatsen maar ik kan toch niet wachten.

Ik heb gisteren mijn voet omgeslagen. Ik doe dat wel 10 keer op een dag aangezien ik slappe enkels heb maar gisteren heb ik hem dus goed omgeslagen. Sinds dien heb ik last van een spiertje boven mijn hak. Ik kan niet traplopen of op mijn hurken zitten want dat doet dus nogal veel pijn. Ik heb wel al een soort van met mijn ouders overlegd net maar omdat het al wat later is ben ik maar naar boven gegaan en gaan laptoppen. Ik ga morgen ook even met mam bespreken of we naar de HA gaan (denk het persoonlijk niet want mijn moeder houdt niet zo van de HA) maar dat ligt dus aan mijn moeder want zelf mag ik nog niet zomaar naar de HA. Dus even de vraag, wat denken jullie dat het zou zijn? Zou het spiertje een beetje gescheurd zijn of gekneusd of nu gewoon overbelast? En wat kan ik nu het beste doen om mijn spier rust te geven maar toch een beetje in een soort conditie te houden omdat ik denk ik wel evengoed moet fietsen? Ik ben benieuwd barst maar los!

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Spiertje gescheurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:20

Ik zou wel even naar de HA gaan. Boven je hak zeg je? Kan goed zijn dat het iets met je achillespees is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:22

xPabloBokt schreef:
Ik zou wel even naar de HA gaan. Boven je hak zeg je? Kan goed zijn dat het iets met je achillespees is.

Ja die bedoel ik :') . Ik kon maar niet op de naam komen. Nou ja ik had gisteren hakken aan dus misschien kwam het daardoor. Ik zal morgen zeker even overleggen of ik naar de HA mag gaan maar dat denk ik niet zoals ik al zei. Zo snel het mag ga ik ook want ik wil het liefste wel weten wat het is. Ik kan mijn voet ook moeilijker flexen. Nouja in elke stand doet het pijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:31

Het is wel heel stom dat ik nu zelf niet kan zien of hij dik is of niet. Moet ik mijn moeder dus morgen even naar laten kijken. Zie je dat een spier gescheurd is doordat hij wat dikker is ofzo of niet? Gekneusd dan weet ik wel dat hij dikker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:36

Kun je niet voelen of het dik/warm is? Achillespees is geen spier trouwens hè, zoals de naam doet vermoeden. Dus dan zou je pees misschien een klap kunnen hebben gehad.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 23:15

Ja ik weet wat een pees is. Ik heb eens een pees in mijn knie gekneusd en een keer flink overbelast. Ik heb gevoeld. Het voelt niet heel warm. Wel een beetje warmer dan de andere kant. en Ik voel de pees veel meer dan aan de andere kant. Dikker ofzo dat kan ik niet zeggen.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:28

Als je spier gescheurd is heb je daar geen pijn van, maar kan je de beweging die die spier maakt niet meer.. Dat lijkt mij hier niet het geval. Spier scheuren voel je ook als 'knappen'.
Het lijkt mij dat je een inversietrauma hebt doorgemaakt. Kan je even op google opzoeken water dan allemaal aan de hand kan zijn.
Het is wel handig om te laten checken of er geen pezen/ botje beschadigd zijn. Voorkomen van zwelling is handig dmv een ijspakking en daarna drukverband.
Rust is zoiezo verstandig. Niet belasten als het heel veel pijn doet, de bewegingen die pijn doen vooral niet doen...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 23:33

Dankjewel. Ik zoek wel eens op internet op. En dan ook op verschillende sites maar 9 van de 10 keer staat er overal iets anders dus dat vertrouw ik niet helemaal. Ik doe het wel altijd als ik niet naar de HA mag. Ik denk nu dat het gekneusd is want ik kreeg net een pijnscheut net zoals in mijn knie. Ik ga zometeen er wel even een koud doekje op leggen want ik denk wel dat ik dat heel erg kan gebruiken.