Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
als je lijf ergens niet zo goed tegen kan maar gewend is aan een bepaalde dosis zal de reactie minimaal zijn. Maar als er geen sprake meer os van gewenning zal je een grotere reactie krijgen.
Sinds ik gestopt ben met melkproducten te consumeren, heb ik ook inderdaad minder last van puisten en eczeem. Ik ben helaas erg eczeem gevoelig, maar dit is zeker minder geworden nu ik melkproducten zoveel mogelijk vermijd.
phormicola schreef:Soja is een sterk allergeen en kan zodoende een kettingreactie in beweging zetten
maar een mens hoort helemaal geen melk te drinken dus het is wel begrijpelijk dat er veel mensen allergisch zijn 8nnemiek schreef:Alle dieren, dus ook mensen, worden na hun eerste jaar/paar jaar lactoseintollerant, dat schijnt heel normaal te zijn, maar omdat wij toch melk blijven drinken past het lichaam zich aan bij veel mensen om die melk toch nog te kunnen verwerken, maar het lijkt mij best logisch dat, als je uiteindelijk toch stopt met melk drinken, je lichaam zich alsnog aanpast en lactose-intollerant wordt.
Ik kan er zelf ook niet tegen. Als kind kreeg ik er enorme buikpijn van, en tegenwoordig alleen nog uitslag en puistjes.
Mijn vriend viel het vooral op dat hij melk helemaal niet meer lekker vond sinds hij ermee gestopt is, terwijl hij het vroeger heel veel dronk. En ook zijn huid is veel egaler geworden.