Argan haarolie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Argan haarolie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:43

Hallo!

Ik hoor de laatste tijd veel verhalen over Argan haarolie en nu vroeg ik me af of dit spul nou echt werkt. Wat zijn de effecten op het haar?
Ik heb last van vrij pluizig en droog haar en ik zou het graag wat gezonder laten ogen. Is Arganolie hier geschikt voor?

Ik zou het graag op internet willen bestellen maar ik zou niet weten waar...

Ervaringen? :D

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re: Argan haarolie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:49

Ik gebruik Kruidvat eigen merk Arganolie. Ook op pluizig droog haar. Mijn ervaring is dat je best veel nodig hebt om het niet meer te laten pluizen maar ik heb ook het idee dat het er veel sneller vet uitziet. Ik gebruik overigens ook de shampoo en conditioner van kruidvat eigen merk met Arganolie. Ik merk wel dat nat haar doorkammen een heel stuk makkelijker is met de olie er in. Droog doorkammen blijft bij mij een no-go maar dat heeft met mijn krullen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:52

Dat vet worden zie ik ook een beetje tegen op ja, mijn haar wordt al best snel vet (probeer nu het wassen zo veel mogelijk uit te stellen, droogshampoo etc.)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:55

Ik gebruik de argan olie van Kis en dat bevalt heel goed. Ik heb heel snel last van vet haar maar omdat je maar heel weinig van de olie gebruikt wordt het niet vet gelukkig. Mijn haar pluist een stuk minder en krijgt er een mooie glans van. Ik gebruik hem ook als bescherming tijdens föhnen en stijlen/krullen. Ideaal!
Het is deze olie, qua prijs heel goed te doen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:59

Ik gebruik het van Andrelon, van de reclame op tv ..
Werkt bij mij prima, gebruik het alleen onderin m'n haar omdat het bij mij alleen daar gaat pluizen.
Gebruik misschien 4/5 spuitjes na het wassen van m'n haar, dan blijft het zeker 2/3 dagen goed zitten.
Ook kan ik m'n haar door dit spul makkelijk uitkammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:12

Tazzey schreef:
Ik gebruik de argan olie van Kis en dat bevalt heel goed. Ik heb heel snel last van vet haar maar omdat je maar heel weinig van de olie gebruikt wordt het niet vet gelukkig. Mijn haar pluist een stuk minder en krijgt er een mooie glans van. Ik gebruik hem ook als bescherming tijdens föhnen en stijlen/krullen. Ideaal!
Het is deze olie, qua prijs heel goed te doen.

Die ziet er goed uit! Die bevalt goed dus? Dan ga ik daar ook eens naar kijken.

Maaaarije schreef:
Ik gebruik het van Andrelon, van de reclame op tv ..
Werkt bij mij prima, gebruik het alleen onderin m'n haar omdat het bij mij alleen daar gaat pluizen.
Gebruik misschien 4/5 spuitjes na het wassen van m'n haar, dan blijft het zeker 2/3 dagen goed zitten.
Ook kan ik m'n haar door dit spul makkelijk uitkammen.

Klinkt goed, is die ook ergens online te bestellen? :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:14

Ja, ik vind hem heel fijn. Hij ruikt ook heerlijk!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:19

Ik heb heel lang dik pluizend haar, ik behandel mijn haar ongeveer 1x per maand met pure argan olie, ik masseer het in mijn haar en als ik 1 grote "vette" bende op mijn haar heb rol ik het in een knotje en laat het minimaal een half uur intrekken.

Ik zweer erbij, mijn haar ziet er na die tijd super uit, en bij dagelijks gebruik zou ik vet haar krijgen. Ik gebruik daarom een shampoo zonder SLS en parabenen met zeezout. De combi van die shampoo en de olie heeft wonderen gedaan voor mijn kapsel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:21

Ik gebruik de spray van Hegron van Action met argan olie.

Geen vette zooi en ruikt lekker!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:21

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:22

Ik heb ook erg pluizig en droog haar. Ik heb de Argan Olie van Le Pettite Marsailles. Ik doe gewoon elke dag een beetje op mijn haar. In het begin oogt het heel vet maar na een minuutje of 2 trekt het in. Het zorgt zeker voor minder pluizig haar. Als je echt van het droge af wil komen kun je beter Argan maskers en conditioners gebruiken. Die zijn ook heel goed! :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:30

Milord schreef:
Ik gebruik Kruidvat eigen merk Arganolie. Ook op pluizig droog haar. Mijn ervaring is dat je best veel nodig hebt om het niet meer te laten pluizen maar ik heb ook het idee dat het er veel sneller vet uitziet. Ik gebruik overigens ook de shampoo en conditioner van kruidvat eigen merk met Arganolie. Ik merk wel dat nat haar doorkammen een heel stuk makkelijker is met de olie er in. Droog doorkammen blijft bij mij een no-go maar dat heeft met mijn krullen te maken.

Hier dezelfde ervaring met hetzelfde (soort) :D haar van mijn dochter, met hetzelfde merk Arganolie.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:34

Ik heb deze (in combinatie met de shampoo en conditioner) http://www.loreal-paris.co.uk/hair-care ... nary-oils#

En die vind ik zelf heel fijn. M'n haar wordt er mooi glad en niet vet van. Gebruik het alleen na het wassen (en dan best veel, want heb heel dik en heel lang haar, dus iets van 10 pompjes). Ik heb die van het Kruidvat ook geprobeerd, maar die is aanzienlijk minder goed. Meer precies, ik vond hem helemaal niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:42

Wat fijn dat zoveel mensen hier reageren! Ik ga beginnen met die van Andrelon (omdat ik daar ook shampoo van heb waar ik best tevreden over ben) en zo ga ik ze allemaal af, er zal vast iets tussen zitten waar ik blij van wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:46

Ik heb echt al van alles geprobeerd om mijn wilde bos manen te temmen, maar het enige wat bij mij echt goed werkt is Orofluido elixir.
Weg pluis en ik geef ook niemand meer schokken door statische elektriciteit in de winter :=

Je hebt maar een drupje nodig en hij ruikt echt zo zalig <3
Ik heb mijn fles nu een maand of 4 en er is nog niet eens een kwart uit, terwijl ik het elke dag gebruik.

Je kunt hem hier online kopen:
http://www.haarshop.nl/merken/orofluido

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:23

Ik heb argan haarolie gehad van de big bazar.
Maar het is zo vettig!

Ik heb nu de krullencreme van Keune(kappersmerk) en ik gebruik na het wassen de antifrizz sleek and shine van Fructis en nu zitten mijn krullen eindelijk goed zonder dat ik het door die vette olie elke dag moet wassen *\o/*

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:36

Ik gebruik het alleen in de puntjes :) Als ik het bovenin doe wordt het me te snel vet.

Bevalt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:40

ellepel schreef:
Ik heb argan haarolie gehad van de big bazar.
Maar het is zo vettig!

Ik heb nu de krullencreme van Keune(kappersmerk) en ik gebruik na het wassen de antifrizz sleek and shine van Fructis en nu zitten mijn krullen eindelijk goed zonder dat ik het door die vette olie elke dag moet wassen *\o/*

Probleem is dat ik geen krullen heb en dus het idee heb dat dat niets voor mij zal doen... :P Mijn haar kan niet steiler!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:14

Ik heb verschillende producten met arganolie erin. Maar zie van geen van alle resultaat. Van pure arganolie merk ik helemaal niks. Bodylotion, bodyolie en doucheolie van de bodyshop doet ook niks. Shampoos met arganolie erin gehad. Zie nergens iets van. Het enige is dat het heerlijk ruikt. :+