Uitslag op kin en naast neus, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Uitslag op kin en naast neus, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:08

Hallo allemaal,
ik heb een vervelend probleem, ik heb namelijk uitslag op mijn kin en naast mijn neus. Het begon een tijdje geleden,toen mijn huid daar wat droog werd. Ik dacht dat het door het weer kwam, maar sinds gister is het veel erger geworden en kribbelt het ook. Ik heb geen idee waardoor dit komt, en ik wil er graag vanaf. Ik kan me niet bedenken waardoor het zou komen, ik gebruik make-up, maar dit haal ik er 's avonds altijd af, ik gebruik niet sinds kort ander make-up producten, ik eet sinds kort juist gezonder en drink meer water, na het douchen spoel ik me gezicht altijd af met koud water, ik gebruik geen nachtcrème o.i.d, dus waardoor zou dit nou komen? Het enigste wat ik me kan bedenken is het koude weer, in combinatie met onze houtkachel. Misschien is daarom ook de luchtvochtigheid in huis slecht o.i.d? Daarnaast droeg ik vaak lipstick, maar sinds gister ben ik daar maar even mee gestopt. Ik ben wel bekend met eczeem, maar dit is toch wat anders denk ik, minder schilferig maar mijn huid is wel droog, het kribbelt en het is rood. Daarom doe ik er 's ochtends toch wat foundation op, anders kan ik echt niet naar school of mijn werk. Daarna haal ik het er wel weer af en dan smeer ik er maar een zalfje voor eczeem op.
Hierbij een foto:
http://i1116.photobucket.com/albums/k569/schaatsen_xx/ec_zps258eoouc.png
Het glimt een beetje omdat ik er een zalfje ophad

Iemand die mij kan helpen?

Weissjee

Re: Uitslag op kin en naast neus, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:13

Ik heb dezelfde soort vlekken maar dan onder mijn ogen. Ik smeer er dagcrème op meerdere keren per dag en dan trekt het wel weg. Ik dacht ook dat het van het weer/luchtvochtigheid kwam.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:20

Het lijkt wel een beetje op Periorale dermatitis (clowseczeem), maar ik ben geen arts dus weet het niet zeker.
Ik heb dit ook gehad, en de foundation verergert het juist.
Zalf van de HA gekregen en daar echt consequent mee gesmeerd. Nu is het over, maar ik moet echt uitkijken met foundation, vooral op oliebasis die sluiten de huid af oid.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:28

Ik ken iemand met seborroïsch (oid :') ) eczeem en daar vind ik het ook wel op lijken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:30

Ik heb ook zoiets gehad. Wat hier helpt is een hele vette vaseline creme (op doktersrecept). Smeer ik dat niet is het weer terug. Ook een hele droge huid.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:38

Toch is dit echt een exceem,maar welke weet ik niet,er zijn zoveel verschillende soorten exceem.
Ga ermee naar je H.A. die heeft er vast de juiste exceem zalf voor.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:44

Dit is duidelijk eczeem , idd even naar de huisarts, ben je er zo vanaf!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:59

Tja, ik denk dat je toch het beste naar de dokter kunt gaan. We kunnen wel gaan raden wat het is, maar we zijn geen dokter.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:17

Meestal krijg je Daktarin zalf voor geschreven,dit is een goede zalf tegen enkele soorten exceem en huid ontstekingen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:33

Naar de HA kun je gaan, waarschijnlijk krijg je een agressieve anti-eczeemzalf voorgeschreven die je symptomen onderdrukt en je huid compleet verpest. Kost je maanden om van af te kicken :+

Wat je beter kunt doen is er niks op smeren, zeker geen make-up! Hooguit een natuurlijke creme tegen de droogte.