Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Urion schreef:Ze doen er niet aan omdat het voor kind meer kwaad kan dan goed. En dan denk ik dst ze bang zijn voor te weinig vruchtwater. Ik wil dus inderdaad gewoon voldragen als kind er nog niet uit wil. Met 42 weken moet het dat is een ander verhaal. Vind het lastig om duidelijk te maken.
Ik heb inderdaad gewoon te horen gekregen wst ze gaan doen.
Coloured schreef:Urion schreef:Ze doen er niet aan omdat het voor kind meer kwaad kan dan goed. En dan denk ik dst ze bang zijn voor te weinig vruchtwater. Ik wil dus inderdaad gewoon voldragen als kind er nog niet uit wil. Met 42 weken moet het dat is een ander verhaal. Vind het lastig om duidelijk te maken.
Het is jouw lichaam hè, jij bepaalt, niet zij.
dushi88 schreef:Hier in duitsland laten ze je ook geen 42 weken lopen (tenzij je dat persee wil), omdat er onderzoeken zijn geweest dat rond de 42weken de placenta minder begint te werken/of al minder werkt. Bij sommige iets eerder, bij sommige iets later. Dus hier is gewoon de grens rond de 41 weken.
Er zijn/kunnen dus wel degelijk risico's aan verbonden zijn om te wachten.
denk dat het belangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt, in hoeverre dat kan.
Coloured schreef:Urion schreef:Ze doen er niet aan omdat het voor kind meer kwaad kan dan goed. En dan denk ik dst ze bang zijn voor te weinig vruchtwater. Ik wil dus inderdaad gewoon voldragen als kind er nog niet uit wil. Met 42 weken moet het dat is een ander verhaal. Vind het lastig om duidelijk te maken.
Het is jouw lichaam hè, jij bepaalt, niet zij.
Anoeska27 schreef:dushi88 schreef:Hier in duitsland laten ze je ook geen 42 weken lopen (tenzij je dat persee wil), omdat er onderzoeken zijn geweest dat rond de 42weken de placenta minder begint te werken/of al minder werkt. Bij sommige iets eerder, bij sommige iets later. Dus hier is gewoon de grens rond de 41 weken.
Er zijn/kunnen dus wel degelijk risico's aan verbonden zijn om te wachten.
denk dat het belangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt, in hoeverre dat kan.
Er zijn ook genoeg onderzoeken die uitwijzen dat er behoorlijke risico's zitten aan inleiden.
chanicha schreef:Ik zou niet zolang wachten omdat het risico van een achteruitgaande placenta best wel groot is en je toch graag een gezond kindje wil.
Anoeska27 schreef:chanicha schreef:Ik zou niet zolang wachten omdat het risico van een achteruitgaande placenta best wel groot is en je toch graag een gezond kindje wil.
Sorry, maar deze opmerking schiet bij mij toch wel heel erg verkeerd. Natuurlijk wil iedere moeder een gezond kindje. Geen enkele moeder kiest voor een ongezond kindje omdat ze liever eigenwijs is. Maar het is wetenschappelijk bewezen dat langer wachten geen grotere risico's oplevert dan een inleiding. Er is inderdaad een hele kleine kans dat de werking van de placenta kan verminderen als je langer doorloopt. Er is echter een hele grote kans dat de bevalling eindigt in een kunstverlossing als je wel gaat inleiden.
Ik wil eigenlijk nog heel veel meer typen, maar ben echt heel boos na die opmerking en merk dat ik niet helder krijg wat ik eigenlijk wil zeggen.
TS: als je wil dan kan ik je een fb groep doorgeven waar professionals (zowel gyns als verloskundigen) zitten die je precies de voor en nadelen van langer doorlopen kunnen vertellen en die eventueel ook kunnen "bemiddelen" tussen je eigen vk als je er zelf niet uit komt met ze.
) Bij mijn eerste hebben ze me ruim 41 weken laten lopen. Ik ging om de 2 dagen op controle en kreeg dan steeds een CTG. 2 weken na mijn uitgerekende datum zat ik met visite voor de begrafenis in plaats van kraamvisite. Ik wou dat ze mijn gevoel serieuzer hadden genomen. Wat ik dus wil zeggen. .. laat je voorlichten over de voor- en nadelen van beide en doe wat voor jou goed voelt. Dat is niet perse wat je verloskundige je nu opdraagt.
Helaas ken ik ook een dergelijk verhaal. Het heeft mij altijd bevestigd dat je goed naar je eigen gevoel moet (leren) luisteren. Zowel links- als rechtsom. Iets wat dus m.i. ook voor de TS opgaat.