Foundation

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marloesxx

Foundation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 20:50

Hee bokkers :)

Elk meisje herkent dit vast wel: de zoektocht naar dé perfecte foundation.
Ik heb van nature een rood/rozige ondertoon in mijn huid, dus een goede kleur vinden is bijna onmogelijk.
Op dit moment heb ik Rimmel London stay matte foundation, en dan kleur 100 Ivory.
Ik vind dat m'n gezicht nog steeds een te 'roze' goed heeft, dus ik wil eigenlijk iets anders proberen.

Weet iemand misschien een goede/niet al te dure foundation?

Afbeelding

liefs Marloesxx

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:52

Ik gebruik de foundation van de Etos. Ik meng de 1 en 2 door elkaar zodat ik de juiste tint voor mijn huid krijg :)

Edit: wat voor primer gebruik je?

cheybinky

Re: Foundation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:54

NYC heeft prachtige budget foundations!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:58

Ik ben fan van de Catrice Photo Finish! :)
Afbeelding

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:01

Ik wist voor mijn eerste foundation ook niet wat ik moest kiezen, en ben toen naar de Bijenkorf gegaan, de MAC stand. Grote aanrader! Ondanks dat degene die mij make-upte niet de meest vriendelijke tante was, heb ik nu de perfecte kleur :)

Edit: Het is ook gratis!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:03

Gebruik nu BeYu Velvet Mat (Honey Chiffon) en die is 20 euro nog niet echt duur, bij Douglas twee kleuren laten opdoen en deze gekozen. Voorheen had ik essence clear & matt (porcelain) of all about matt! (matt beige) en die zijn beide onder de 5 euro en deden het ook prima, echt waren deze wel wat "roziger" dan die ik nu heb.

Primer van de etos is echt wauw en maar 5 euro ik gebruik de roze omdat ik zelf wat grauw oog maar ze hebben ook een groene.
Laatst bijgewerkt door lovelynutia op 04-02-15 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 21:04

Lolacabana schreef:
Ik gebruik de foundation van de Etos. Ik meng de 1 en 2 door elkaar zodat ik de juiste tint voor mijn huid krijg :)

Helaas is er in mijn woonplaats geen Etos :/
En ik gebruik geen primer.. volgens mij best dom bedenk ik me nu haha.
Maar ik weet niet precies welke primer goed is |o

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:06

marloesxx schreef:
Lolacabana schreef:

Helaas is er in mijn woonplaats geen Etos :/
En ik gebruik geen primer.. volgens mij best dom bedenk ik me nu haha.
Maar ik weet niet precies welke primer goed is |o

ik heb in combinatie NYC primer en NYC foundation, werkt mooi op elkaar in, + 9 euro kwijt voor ze samen, misschien 10tje

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:06

Ik kan zo 1,2, 3 niet een specifieke foundation aanraden, maar kies sowieso een foundation met gele ondertoon i.p.v. roze!

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 21:09

Rosanneh1 schreef:
Ik kan zo 1,2, 3 niet een specifieke foundation aanraden, maar kies sowieso een foundation met gele ondertoon i.p.v. roze!

Dat is inderdaad een goede tip! Kun je me misschien vertellen hoe je dat kunt zien?
Staat dat op de verpakking of iets dergelijks? :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:10

Kijk eens naar de duurdere merken, die hebben vaak meer keuze in tinten. Ik kan nooit de juiste kleur vinden bij de drogist. Ik heb er nu een van Sisley en die is perfect. De Dior foundations zijn ook goed qua kleur voor mij.

Test overigens altijd op de kaaklijn en beoordeel de kleur bij daglicht.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:12

Mac primer + Clinique stay matte aanrader!!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:16

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:18

Ik heb ook niet erg veel foundation kennis, maar over het algemeen is het wel te zien als je hem op je hand swatcht. Ook kan je het soms aan de naam af zien, heb zelf ooit een foundation gehad die "Ivory Rose" o.i.d. heette.. Dan weet je al hoe laat het is :').

Struin eens verschillende beautyblogs af, die testen vaak foundations in verschillende prijsklassen.

Zelf ben ik ooit eens langs de MAC counter gegaan waar ze me alsnog een kleur hebben verkocht die het "net niet" was. Op het moment draag ik gewoon een goedkope van essence of catrice geloof ik. Wasgeloof ik 3 of 4 euro en de kleur matcht aardig!
Laatst bijgewerkt door Rosanneh1 op 04-02-15 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:20

swatchen op je hand.....

Ik lees laatste tijd alleen maar dat je het 't beste op je kaaklijn kunt uitproberen?
Just a Question

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:22

Als je een groene (ja dat klinkt raar) primer (ook van etos huismerk te krijgen) onder je normale foundation aanbrengt heb je minder last van je rozige ondertoon!
Van dat groene zie je natuurlijk niets meer na je normale foundation.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:23

cheybinky schreef:
swatchen op je hand.....

Ik lees laatste tijd alleen maar dat je het 't beste op je kaaklijn kunt uitproberen?
Just a Question

Klopt, bij het testen op je hand kan het zomaar zijn dat je een hele andere huiskleur hebt. Ik heb namelijk een bleek gezicht, maar wel wat meer gekleurde handen. Bij je kaak(lijn) zit je in het gebied waar je het ook gaat smeren..
Laatst bijgewerkt door Liesjeloef op 04-02-15 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:24

cheybinky schreef:
swatchen op je hand.....

Just a Question

Kaak is beter :) Als ik foundations swatch op mijn hand, komt een foundation met roze ondertoon veel meer in de buurt van mijn eigen huidskleur, terwijl ik toch echt een foundation nodig heb met een behoorlijk gele ondertoon.

Als je test op je kaaklijn zie je het beste of de kleur dicht in de buurt komt van je eigen huidskleur en ondertoon.

Het is mij nooit gelukt om een gele drogisterij foundation te vinden, hoewel de Rimmel Match Perfection en Rimmel Wake me Up het dichts in de buurt komen (ik mix ze wel). Heb uiteindelijk mijn foundation gekocht bij Mac, de perfecte kleur met een gele ondertoon :) Kost wat meer maar dan heb je ook wat.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:31

Destination schreef:
[ Afbeelding ]

Deze is idd erg fijn! Daar heb ik zelfs met mijn gevoelige huid geen problemen mee. Hij glijdt wel een beetje in de zomer, dus afwerken met (mineralen-)poeder is aan te raden.

Op het moment gebruik ik Outlast van Covergirl om een beetje af te wisselen:

Afbeelding

Dit is een zeer fijne échte longlasting (3 in 1) foundation met een mooie bijna matte finish, houd perfect zomer/winter. (ik heb een iets lichtere voor in de winter)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:35

Ik heb ook een lichte huid met een roze ondertoon en de perfecte foundationkleur voor mij is 'cameo' van Maybelline. De soort foundation maakt voor mij dan niet meer uit, als ik maar die kleur pak :) ziet er heel natuurlijk uit en mn roze ondertoon is dan weg.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:38

Nooit een foundation op de hand testen! Je komt gegarandeerd met de verkeerde kleur thuis.

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 21:53

Heel erg bedankt voor al jullie reacties! En vooral op zo'n korte termijn <3
Ik zal eventjes wat research doen op het internet. Tegenwoordig zijn er genoeg beautyblogs te vinden!
Voor degenen die er belang bij hebben zal ik het resultaat hier posten :D

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:01

De perfecte foundation voor mij is L'oreal Nude Magique Eau de teint, zowel in de zomer als winter (in de zomer ben ik al gauw twee tinten donkerder haha). Hij werkt voor mij echt heel fijn, lekker licht en dekt prima. Hij is wel erg vloeibaar dus dat is misschien wel een minpuntje. Ik haal hem nu steeds bij kruidvat waar er 50% korting op zit en hij dus maar 7,- kost :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:03

Destination schreef:
[ Afbeelding ]

Ik gebruik deze ook en ben er erg tevreden over :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:07

Ik heb zelf veel roze in mijn huid van nature en ik gebruik Anti-Redness foundation van Clinique. Die neutraliseert het roze/rode in mijn huid en blijft fantastisch zitten :)

Afbeelding