Ploppende oren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Ploppende oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:14

Hoi!!

Tijdens het hardlopen heb ik erg last van ploppende oren, wat je ook heb in het vliegtuig of als je een berg oprijd.
Het is echt ongelofelijk irritant, maar ik heb het wel alleen met oordopjes in.
Heb wel eens geprobeerd zonder muziek te hardlopen maar dat werkt echt niet voor mij :P.
Heeft dat met mijn ademhaling te maken of iets anders? Of komt het gewoon omdat ik oordopjes in heb?
Nog meer mensen die er last van hebben?? En wat doen jullie er tegen?

Groetjes Sindy !

Warboel

Re: Ploppende oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:17

Ik heb dat ook met sporten. Super irritant. Lees dus even mee!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:18

Goh das gek! Je zou zeggen doe oordopjes in en dan is het over. Maar jij hebt het dus juist met oordopjes... Kun je ook niet zo'n oorvormig ding (goh hoe leg je dat uit :') ) gebruiken?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:23

berdien85 schreef:
Goh das gek! Je zou zeggen doe oordopjes in en dan is het over. Maar jij hebt het dus juist met oordopjes... Kun je ook niet zo'n oorvormig ding (goh hoe leg je dat uit :') ) gebruiken?

Heb ik al eens naar gekeken maar ik heb eindelijk ( _/-\o_ ) oordopjes die niet uitvallen tijdens het hardlopen dus zal het jammer vinden als ik weer andere moet :)
Want die hardloop oordopjes glijden zo van mijn oor af -O-

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:25

Ik heb dat dus ook! Ik dacht dat het aan mij lag haha.
Ik heb het ook bij andere sporten, alleen ik heb nooit oortjes in en bij mij gebeurd het alleen als ik mezelf te veel push. Meestal komt het dan rond het einde van de training opzetten of zelfs pas vlak nadat ik klaar ben. Een oplossing heb ik niet, vraag me ook af waar het aan ligt want meestal is het ook alleen mijn rechter oor :?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:28

xMaritt schreef:
Ik heb dat dus ook! Ik dacht dat het aan mij lag haha.
Ik heb het ook bij andere sporten, alleen ik heb nooit oortjes in en bij mij gebeurd het alleen als ik mezelf te veel push. Meestal komt het dan rond het einde van de training opzetten of zelfs pas vlak nadat ik klaar ben. Een oplossing heb ik niet, vraag me ook af waar het aan ligt want meestal is het ook alleen mijn rechter oor :?

Ik heb het ook aan mijn rechter oor haha!
Ik heb het inderdaad ook niet direct, pas als ik echt buitenadem ben of ''hard'' adem tijdens hardlopen

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:29

Ohh.. ja dan kan ik me dat voorstellen. Hopelijk komen er nog goede tips!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 19:10

berdien85 schreef:
Ohh.. ja dan kan ik me dat voorstellen. Hopelijk komen er nog goede tips!

Hoop ik ook :)) :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:01

Heb er vandaag geen last van gehad! Ik heb alleen maar door mijn mond geademd dus misschien ligt het daaraan?

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:14

Hm zou wel logisch zijn, alleen ik adem altijd via mijn mond tijdens het hardlopen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:20

Waarschijnlijk een verstopping van de buis van Eustachius.
Bij het vliegen en door de bergen rijden krijg je daar last van door drukverschillen, hierdoor slaat het buisje af en toe even dicht.
Het kan zijn dat je meer last hebt van slijmvorming of wellicht gewoon licht verkouden bent waardoor dit gebeurt.
Het kan wat verminderen door een neusspray te gebruiken. Wel eentje die je langere tijd mag gebruiken, waarschijnlijk kan je die bij je huisarts krijgen, heb ik daar namelijk ook vandaan. Ik heb het alleen nog niet weer kunnen proberen (geen last met hardlopen dat doe ik namelijk niet, maar gewoon autorijden met airco, en die heb ik nu niet nodig :P ).

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 20:22

Nu je het zegt Janine, in de auto heb ik er ook last van! Vooral als er 1 raam open is, als er 2 open zijn geen probleem maar bij 1 raam poppen mijn oren ook.

Ik moet toevallig volgende week naar de kno arts dus ik zal dat ''probleem'''ook direct voorleggen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:25

SindyKaya schreef:
Nu je het zegt Janine, in de auto heb ik er ook last van! Vooral als er 1 raam open is, als er 2 open zijn geen probleem maar bij 1 raam poppen mijn oren ook.

Ik moet toevallig volgende week naar de kno arts dus ik zal dat ''probleem'''ook direct voorleggen

Die zal je er zeker mee kunnen helpen!

In de auto zonder bergen? Dan kan je er wel zeker van zijn dat je buis v. E. verstopt is ;) Ik heb het zelf alleen met airco of open ramen. Nu heb ik in mijn eigen auto geen airco, dus testen gaat nu niet :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 20:26

Ja in de auto zonder bergen :)) Maar dan wel alleen met 1 raam open
Kan het ook zijn dat daarom mijn oren piepen? Of heeft dat met iets anders te maken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:28

SindyKaya schreef:
Ja in de auto zonder bergen :)) Maar dan wel alleen met 1 raam open

Dat heeft dan weer te maken met het drukverschil. ;)
Zijn maar weinig mensen die er tegen kunnen om te rijden met maar één raam te rijden.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 20:31

Ohh dan ligt het daar niet aan :P