Littekens (Self Harm)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Butterflyx

Littekens (Self Harm)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:45

Hey Bokkers! :D

Ik heb een vraagje,
3 april ga ik voor het eerst weer een weekendje weg en dan ga ik zwemmen (!!)
Het is heel moeilijk voor me, maar ik heb er echt heel veel zin in.
Er is 1 'probleem' ik heb erg veel diepe lelijke littekens op mijn benen.
Mijn vriend en famillie weten er van en accepteren het :o
Maar ik ben erg bang voor de reacties van andere mensen in het zwembad, vieze blikken etc.
Ik accepteer mijn littekens 100% maar om minder onzeker te worden van blikken, wil ik dat ze minder zichtbaar worden..
heeft iemand tips waardoor ze snel kunnen verminderen?
Laser behandeling die krijg ik, maar dan moet ik 1 jaar clean zijn.. dus noge een half jaar tegaan *\o/*
dus alle tips zijn welkom!

Litteken creme van biodermal heb ik al geprobeert :)

Liefs van mij :o

Macyy

Re: Littekens (Self Harm)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:47

Ik weet niet precies waar het op je been zit, maar misschien is een wat langer broekje een optie?

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:50

Macyy schreef:
Ik weet niet precies waar het op je been zit, maar misschien is een wat langer broekje een optie?

Bedankt voor je reactie, het zit vanaf boven tot op mn knie..
dus met een langer broekje zie je het nog steeds :(

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:52

Oh, dan word het lastig inderdaad! Vind het wel knap dat je ze kan accepteren, het is toch een lastig onderwerp. Ik weet niet of je zelfverzekerd genoeg bent om zo te gaan. Mensen kijken je hoe dan ook aan, niemand is perfect!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:54

lastig ! , zelf ook een litteken kompleet over mijn knie , maar ben er gewoon voor gegaan ! laat ze lekker kijken , zij weten niet hoe het komt en daar laat je je weekeindje weg gewoon niet door verpesten.
en over een half jaar kunnen ze er wat aan doen *\o/* *\o/* das toch super fijn ?
laat iedereen maar lekker zijn gang gaan , zolang jij en je familie / vrienden het geaccepteerd hebben hoef je er denk ik niks aan te doen , maar voor je zelfvertrouwen zijn dit miss een paar tips :
miss waterproof foudation erop ?? of waterproof concealer , zie je het minder.
zo'n hele lange zwembroek tot op je knieën , maar weet niet of je dat wil
als je in het water bent zie je niks , en uit het water gelijk met je handoek ?

hoop dat je hier wat aan hebt
Laatst bijgewerkt door faunty op 02-02-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:56

faunty schreef:
lastig ! , zelf ook een litteken kompleet over mijn knie , maar ben er gewoon voor gegaan ! laat ze lekker kijken , zij weten niet hoe het komt en daar laat je je weekeindje weg gewoon niet door verpesten. miss waterproof foudation erop ?? of waterproof concealer , zie je het minder

Ahh, wat stoer dat je gewoon ervoor ging! :D
Ik ben van mezelf heel erg onzeker..
wil gewoon niet dat ik een breakdown krijg doordat ik me heel lelijk voel dat iedereen er naar kijkt.
ben heel kwetsbaar..
en wil niet dat mijn famillie zich schaamt :(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:57

Surfshort dragen?
Verder is er helaas weinig aan te doen denk ik.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:57

Meid, mensen die je daarom een vreemde blik geven zijn zelf zielig. Ik vind het echt heel dapper van je. Laat anderen je weekendje niet verpesten, en helemaal niet met de back-up die je krijgt van je familie. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, dit is die van jou :)

Weet je wat pas smerig is in een zwembad? Overtollig haar, wondjes waarvan de pleister verder op in het bad dobbert, openklappende rugpuisten in het bubbelbad en teennagels met schimmel die de afgelopen 3 jaar vrij spel hebben gehad.

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:58

heeft niemand tips voor speciale middeltjes? :?

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:58

Amaryllis schreef:
Meid, mensen die je daarom een vreemde blik geven zijn zelf zielig. Ik vind het echt heel dapper van je. Laat anderen je weekendje niet verpesten, en helemaal niet met de back-up die je krijgt van je familie. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, dit is die van jou :)

Weet je wat pas smerig is in een zwembad? Overtollig haar, wondjes waarvan de pleister verder op in het bad dobbert, openklappende rugpuisten in het bubbelbad en teennagels met schimmel die de afgelopen 3 jaar vrij spel hebben gehad.

hihi dankjewel, dit betekend heel veel voor me!
heel lief <3

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:59

Uiteindelijk valt dat in het zwembad best mee hoor :-) Als je in het water bent dan zie je het niet en daarnaast voelt iedereen zich in badkleding wat bekeken (en is dus waarschijnlijk meer bezig met zichzelf dan met de andere mensen die aanwezig zijn :-) )

Je familie en je vriend weten er al van, dat zijn de meest belangrijke mensen voor je :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:00

Er zijn denk ik maar weinig middeltjes om op spontane wijze je litteken een stuk minder zichtbaar te maken. Als die er zijn wil ik ze ook graag weten want ik wil dit jaar ook voor het eerst een keer leuk aan het strand/in het zwembad zwemmen maar daar voel ik me nou ook niet bepaald zeker van met een litteken over m'n hele borstkas.

Enige wat je er aan kan doen is zelf-acceptatie. Dat een ander raar kijkt moet ie zelf weten; ieder huisje heeft z'n kruisje en anders misschien toch op een zo rustig mogelijk moment gaan zwemmen? Littekens hebben tijd nodig om te helen, dat kan je (helaas) niet binnen 2 maanden wegkijken..

lor1_1984

Die speciale middeltjes zijn er volgens mij niet echt, is echt een kwestie van tijd en hopen dat ze gaan vervagen.

faunty

heb effe een wijzeging aangebracht , miss ook goed om te lezen , zag dat je al snel gereageerd had

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:02

Het goede nieuws: laserbehandeling helpt, en met de jaren zullen ze ook steeds meer vervagen. Het slechte nieuws: op korte termijn is er denk ik weinig aan te doen. Make-up helpt natuurlijk niks in een zwembad. Nu is het prettige dat mensen er onder water niks van zien, dus in het water hoef je je alvast niet druk te maken. En je kan ook een handdoek omslaan zodat 'ie over je bovenbenen valt, dan zien mensen er ook niks van. Dan gaat het dus vooral om de stukjes lopen tussen je handdoek en het zwembad, en dat lijkt me te overzien. :) Het gaat namelijk niet gebeuren dat "iedereen" naar je gaat kijken. Tuurlijk, misschien kijkt er iemand. Maar jij kijkt ook naar mensen, toch? Die vrouw verderop denkt misschien wel 'ja, dat meisje staart naar me omdat ik dik ben!' terwijl jij gewoon haar mooie badpak bewondert. Probeer om er op die manier over te denken. Niet iedereen die naar je kijkt vindt jou vies of raar, vaak zien mensen het niet eens. En als ze het wel zien, nou, dan is dat maar zo. Als ze jou dan raar vinden is dat hun tekortkoming, niet de jouwe.

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:02

faunty schreef:
lastig ! , zelf ook een litteken kompleet over mijn knie , maar ben er gewoon voor gegaan ! laat ze lekker kijken , zij weten niet hoe het komt en daar laat je je weekeindje weg gewoon niet door verpesten.
en over een half jaar kunnen ze er wat aan doen *\o/* *\o/* das toch super fijn ?
laat iedereen maar lekker zijn gang gaan , zolang jij en je familie / vrienden het geaccepteerd hebben hoef je er denk ik niks aan te doen , maar voor je zelfvertrouwen zijn dit miss een paar tips :
miss waterproof foudation erop ?? of waterproof concealer , zie je het minder.
zo'n hele lange zwembroek tot op je knieën , maar weet niet of je dat wil
als je in het water bent zie je niks , en uit het water gelijk met je handoek ?

hoop dat je hier wat aan hebt

bedankt! :D
ik ga vanavond proberen met waterproof foundation in bad, kijken of dat blijft zitten!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:04

Jeetje, allereerst succes! Ik snap dat het moeilijk is voor je, maar laat je weekendje niet verpesten!
Ik smeerde vroeger altijd vaseline op mijn littekens (heb er o.a. een best wel grote op mijn kin) en dat werd dan wel steeds minder, maar ik weet niet of het ook goed werkt op jouw littekens?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:09

Meid allereerst super goed dat je gestopt bent :D
die littekens zie je zelf waarschijnlijk meer dan de mensen om je heen in het zwembad. Als je in het water bent zie je ze sowieso al niet en uit het water zal het vast niemand opvallen. Ga lekker genieten van je weekendje weg :)

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:10

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties,
Jullie geven me kracht! ;)
Volgensmij maakte ik me meer druk dan nodig was, in het water zie je ze inderdaad niet!
Nogmaals bedankt! :wave:

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:17

Dani schreef:
Het goede nieuws: laserbehandeling helpt, en met de jaren zullen ze ook steeds meer vervagen. Het slechte nieuws: op korte termijn is er denk ik weinig aan te doen. Make-up helpt natuurlijk niks in een zwembad. Nu is het prettige dat mensen er onder water niks van zien, dus in het water hoef je je alvast niet druk te maken. En je kan ook een handdoek omslaan zodat 'ie over je bovenbenen valt, dan zien mensen er ook niks van. Dan gaat het dus vooral om de stukjes lopen tussen je handdoek en het zwembad, en dat lijkt me te overzien. :)

Dit waren ook mijn eerste ideeën :j Als je het echt vervelend vindt biedt een lange badhanddoek een oplossing en lekker veel in het water zijn. Aan concealers zou ik niet snel beginnen, omdat dit er in het water vaak af gaat en je ziet dat er iets op je huid is gesmeerd. De enige plek waarbij ik denk dat mensen je benen kunnen zien is onder de douches, en daar kun je je altijd nog omdraaien met je gezicht naar de muur. Genoeg mensen die dat doen om het knopje te kunnen vinden als ze ingesopt staan!

Veel plezier alvast, en lekker genieten van het weekendje weg! :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:20

dat is het ambetante, het spijt erna.
Dan zit je met die littekens, maar ze gaa nog weg gaan!
ik weet niet HOE diep ze zijn maar binne een jaartje zijn ze wel weg.
Nu wat slakkengel (bij action, denk dat het zo noemt) of vaseline en littekencremes erop smeren.
Mss kan je een waterproof foundation kopen?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:21

Super goed dat je inmiddels gestopt bent en het van jezelf kan accepteren!! :D
Meer tips die al gegeven zijn heb ik niet, maar onthoud; You are not your skin! Ga lekker zwemmen en laat ze kijken als ze dat willen. Zien ze gelijk hoe sterk jij bent dat je dit hebt kunnen stoppen!!

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:23

Je mag trots op jezelf zijn dat je gestopt bent! Ik zou sowieso gaan genieten. Bij mij zijn ze na een dik jaar vanzelf weggetrokken, maar zo snel zou ik je niet kunnen helpen met tips, maar zie dat je die al genoeg hebt gekregen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:26

mijn littekens zijn gevolgen van situaties en gebeurtenissen in m'n leven. Mijn leven. MIJN leven...Dat een ander daar naar kijkt en wellicht in afschuw boeit me helemaal niets. Het is een onderdeel van mij waar ik oud mee word en sterf. Het maakt mij een uniek persoon zoals een ander een wijnvlek heeft.
Zo te lezen accepteer jij jezelf niet gezien je je zorgen maakt om hoe je eruit ziet. Stap eerst van dat idee af voor je in een wetsuit het zwembad in stapt. Als je ze zelf niet accepteert, kun je niet verwachten van de buitenwereld om ze te accepteren

Aloë vera capsules en bio-oil heb ik zelf gebruikt toen ik door een kopstoot een enorm pijnlijk litteken had. Het is nog wat zichtbaar maar gelukkig niet pijnlijk meer.
Laatst bijgewerkt door Woogy op 02-02-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:28

Littekens zijn niet alleen een reminder van wat is geweest, maar ook juist een reminder van hoe ver je inmiddels bent gekomen. Dat is iets om heel trots op te zijn, zeker in jouw geval als ik het zo lees! :(:)

Ik zou er voor gaan. Wondermiddeltjes bestaan helaas niet voor littekens. Althans, hier werkt niks.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-15 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt