Ik ben nu bijna 9 maanden geleden bevallen van mijn 2e kindje en blijf vage en vooral pijnlijke klachten houden. Het zijn vooral opstartklachten, maar sommigen blijven ook de hele dag. Ik heb bloed laten prikken en ben bij een reumatoloog geweest (reuma komt erg veel voor in m'n naaste familie) maar hieruit is niks gekomen. Na mijn eerste kind heb ik hier geen last van gehad en ook tijdens mijn tweede zwangerschap voelde ik me prima. Het begon pas toen mijn dochter 4 maanden was.
Het zijn vooral pijnlijke gewrichten, schouders, ellebogen, polsen, knieën, enkels. Mijn enkels doen 's morgens zo'n pijn dat ik helemaal mank loop, na een kwartiertje is het meestal over. Mijn armen doen zo' n pijn dat ik mijn dochter bijna niet meer kan tillen. Die pijn, ook ook de pijn in mijn schouders blijft de hele dag. Het voelt aan alsof ik slijmbeursontstekingen heb, of hele zware spierpijn.
Volgens de reumatoloog komt het door de hormonen die nog in mijn bloed zitten, maar ik ben ondertussen al wel 9 maanden geleden bevallen. Ook zit ik niet lekker in mijn vel hierdoor. Ben steeds ziek, snotverkouden en heel erg moe. Iedere avond ga ik al om 9 uur naar bed omdat ik zo moe ben. Natuurlijk slaap ik nog geen nacht door omdat ik 2 kleine kinderen heb. En de baby wordt nu eenmaal een aantal keer per nacht wakker.
Ik snap dat ik geduld moet hebben, dat zei de reumatoloog. En dat ik meer rust moet pakken en aan mezelf moet denken (met 2 kleine kinderen en een luie vent op de bank

Toch ben ik benieuwd of meer vrouwen hier last van hebben en wanneer het allemaal wat beter werd.
Bedankt voor de antwoorden.