Klachten na de zwangerschap

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Klachten na de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 10:53

Hoi,

Ik ben nu bijna 9 maanden geleden bevallen van mijn 2e kindje en blijf vage en vooral pijnlijke klachten houden. Het zijn vooral opstartklachten, maar sommigen blijven ook de hele dag. Ik heb bloed laten prikken en ben bij een reumatoloog geweest (reuma komt erg veel voor in m'n naaste familie) maar hieruit is niks gekomen. Na mijn eerste kind heb ik hier geen last van gehad en ook tijdens mijn tweede zwangerschap voelde ik me prima. Het begon pas toen mijn dochter 4 maanden was.

Het zijn vooral pijnlijke gewrichten, schouders, ellebogen, polsen, knieën, enkels. Mijn enkels doen 's morgens zo'n pijn dat ik helemaal mank loop, na een kwartiertje is het meestal over. Mijn armen doen zo' n pijn dat ik mijn dochter bijna niet meer kan tillen. Die pijn, ook ook de pijn in mijn schouders blijft de hele dag. Het voelt aan alsof ik slijmbeursontstekingen heb, of hele zware spierpijn.

Volgens de reumatoloog komt het door de hormonen die nog in mijn bloed zitten, maar ik ben ondertussen al wel 9 maanden geleden bevallen. Ook zit ik niet lekker in mijn vel hierdoor. Ben steeds ziek, snotverkouden en heel erg moe. Iedere avond ga ik al om 9 uur naar bed omdat ik zo moe ben. Natuurlijk slaap ik nog geen nacht door omdat ik 2 kleine kinderen heb. En de baby wordt nu eenmaal een aantal keer per nacht wakker.

Ik snap dat ik geduld moet hebben, dat zei de reumatoloog. En dat ik meer rust moet pakken en aan mezelf moet denken (met 2 kleine kinderen en een luie vent op de bank := ). Ook dat ik moet gaan bewegen (maar dat zie ik helemaal niet zitten door de pijn).
Toch ben ik benieuwd of meer vrouwen hier last van hebben en wanneer het allemaal wat beter werd.

Bedankt voor de antwoorden.

zonnebloem18

Re: Klachten na de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:58

Zijn je vitamines ook gecontroleerd? Bij een laag vitamine D of B12 gehalte kun je ook zulke klachten krijgen.
Ik was ook veel moe, snel spierpijn om niets, stijve gewrichten en mijn vitamine D bleek heel erg laag te zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:08

Ja, die zijn ook gecheckt, 2 keer al, eerste keer in november en laatste keer was 2 weken geleden. Eerste keer was mijn vit D te laag maar na een aantal keer een hoge dosis te hebben gehad, is deze nu goed. B12 was prima.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:11

Ik zou beginnen met die vent een schop onder z'n kont te geven... Het zijn niet alleen jouw kinderen, laat hem er ook maar eens 's nachts (bijvoorbeeld) uitgaan. Een goede nachtrust doet ook al wonderen voor een lichaam...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:14

inderdaad , jou vent kan er best in het weekend uit gaan voor de kids om jou te ontlasten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:17

Daar hebben jullie gelijk in. Maar geloof me, ik heb alles geprobeerd en hij doet het gewoon niet.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:18

He Storm

Ik herken je klachten wel (dochter van 3mnd oud) de opstart problemen en de gewricht klachten dan.
Je bent waarschijnlijk aan het ontzwangeren kan maanden duren voor dat dat weg gaat. Geef je Borstvoeding? Dat helpt niet mee.

Het weer is natuurlijk vreselijk er zijn veel mensen niet lekker.
Al die wisselingen in het weer zijn funest voor een lijf. Of misschien wel een beetje winter depressie. Een zonnebankje of vitamine D willen nog wel eens helpen. Dit kan van het ene op het andere moment, hoeft niet te zijn dat je daar al eerder last van hebt gehad.

oh en rust roest zeggen ze vaak he.... ga rustig een stukje wandelen.

ik hoop dat je je snel beter voelt!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:19

Storm schreef:
Daar hebben jullie gelijk in. Maar geloof me, ik heb alles geprobeerd en hij doet het gewoon niet.

Pardon?

En daar heb jij drie kinderen mee?

Schoppen die vent!
Ga maar eens een weekend weg met vriendinnen en laat hem maar eens "oppassen".

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:21

Ontzwangeren, duurt gemiddeld een jaar. Als je dan ook nog de pech hebt dat je oververmoeid raakt, kan dit heftig zijn.
Probeer om op de momenten dat je kleintjes rusten of overdag even slapen ook je rust te pakken.
De meeste moeders gaan dan juist gauw wat huishouden doen. Niet doen, ga rustig zitten of ook liggen,
Als je man commentaar heeft dat het huishouden niet gedaan is, jammer dan, hij heeft ook twee handen.
Maak er geen ruzie over, het is makkelijker gezegd dan gedaan , trap hem van de bank, stress put nog meer uit.!
Veel sterkte, maar echt het komt goed met je !!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:32

Bedankt voor de antwoorden.

Doebidon, zonnebankje is wel een goed idee. Die heb ik nog ergens boven staan onder een laagje stof ;)
Amaris, 2 kinderen hebben we. En ja, hij moet ook een schop hebben, maar daar wordt aan gewerkt.
Proudmama, ik denk ook dat ik oververmoeit ben, dat zei de reumatoloog ook, mijn lijf is echt even op. Ik ga vanmiddag naar mijn huisarts toe om eens te praten maar ik wilde ook weten of andere moeders last hadden. Rust houden is moeilijk. Ik sta altijd te werken als de kleine meid slaapt, mijn oudste van 3 slaapt overdag niet meer. In de avond die ik vaak de was en ruim ik het huis op. We hebben ook 2 katten en ik wil het wel netjes houden. Kinderen tussen de koekkruimels, stukjes brood en kattenharen is ook niets. En commentaar heeft mijn man niet, hij vind het volgens mij wel prima in een zwijnenstal, hij ruimt zelf niks op.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:56

Oh storm vreselijk zo'n kerel.... ik doe ook veel voor die van mij, maar oh wee als hij niks doet dan krijgt hij toch de wind van voren! Of ik doe dingen speciaal niet voor hem..... niet zijn spullen wassen, geen eten voor hem.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:03

Ik denk dat je idd een beetje oververmoeid bent,........

Je staat te werken? Wat doe je als ik vragen mag? Eigen baas of niet?

Ziet jouw man de problemen wel in of is hij totaal niet met jou bezig?

Want volgens mij heb je niet alleen druk met je kinderen en het huis.......maar ook met een 3e kind, die je man is........