Colitis ulcerosa/crohne en paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mips

Colitis ulcerosa/crohne en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 22:47

Hoihoi,

Ik ben mirjam, totaal geen actieve bokker maar ik ben op zoek naar hulp.

Ik heb 2 jaar terug de diagnose colitis ulcerosa gekregen. Sindsdien in een behoorlijke rollercoaster gezeten op weg naar dealen met... en acceptatie van...

Wat ik het aller moeilijkst vind is mijn gebrek aan energie. Mn bed uit komen is soms al een enorme opgave. Hoe combineer ik dit nu met mn paardjes?

Ik huur een weiland waar mijn twee paarden en boevenpony wonen. Ik doe dus alles zelf (samen met mijn geweldige vriend). Ik vind het heerlijk om de zorg te hebben en ook als ik me slecht voel er heen te moeten. Zo voel ik me toch het beste betrokken bij mijn paardjes.

Nou mis ik het rijden, trainen, genieten enorm! Ik rij mijn eigen paardjes nouwelijks. Ik geef wel les en train paarden projectmatig (inrijden, verkeersmak maken, dat soort dingen).
Dit is behoorlijk zwaar op mijn slechtste dagen, maar wel het leukste wat er is. Hier wil ik mijn leven in blijven investeren.

Maar...nu krijg ik het dus bijna nooit voor elkaar om in slechte periodes mijn eigen paarden te rijden/trainen...en dit mis ik enorm. Zij zijn toch echt de reden waarom ik 'in de paarden zit'.

Dus mijn vraag, zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen of een soortelijk probleem hebben? Hoe gaan jullie hier mee om?

Nativa

Re: Colitis ulcerosa/crohne en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:06

Mips

Re: Colitis ulcerosa/crohne en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 16:12

Dankje, had al wat gezocht, maar deze niet gevonden :)