hoofdpijn na val?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anniekasaur

hoofdpijn na val?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 16:01

Hoi bokkers,

Ik ben afgelopen zondag redelijk hard van het paard gevallen op buitenrit, maar niet bewusteloos geweest (in ieder geval niet naar mijn weten). Ik ben zelfs direct opgestaan om achter mijn paard aan te gaan, maar merkte wel zwarte vlekken op. Nu heb ik sindsdien echt flinke hoofdpijn, af en toe misselijk, duizelig en moeite met veel geluiden/harde geluiden/concentreren. Hebben bokkers hier ervaringen mee?

Aangezien ik nu niet thuis ben kan ik dit weekend niet langs de dokter, maar ben van plan als dit aanhoud maandag wel een bezoekje te brengen als dat lukt.

Anoniem

Re: hoofdpijn na val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:05

Klinkt als een hersenschudding.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:06

Heb regelmatig een hersenschudding gehad en daar klinkt dit wel naar. Mijn gehemelte voelt dan altijd raar aan (?) en ik heb mijn emoties niet zo goed onder controle. Maar vanachter een schermpje en voor een leek is dit natuurlijk slecht te beoordelen dus idd bezoekje HA is geen overbodige luxe. Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:07

Ik herhaalde volgens omstanders constant dezelfde vragen.
Wist niet welke dag of datum het was en hoelaat het was.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 16:09

Dat heb ik dus zelf helemaal niet gehad, dat vind ik dus zo raar.. Ik kan het nog précies na vertellen, ben niet warig geweest, wist nog welke dag het was en alles.. Daarom heb ik het ook niet gelinkt aan iets als een hersenschudding.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:11

Ik ben na een hersenschudding ook lang niet altijd in de war hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:13

Het kan best een hersenschudding zijn hoor!

Vorig jaar heb ik van een kar moeten afspringen waar een op hol geslagen paard voor stond, en ben hard met mijn hoofd op het asfalt geklapt.
De volgende dag werd ik erg misselijk wakker, maar kon alles nog navertellen en wist ook alles nog. Toch had ik een hersenschudding.

Sterkte in ieder geval.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:13

Het klinkt mij bekend in de oren, ik heb dit na een aantal vallen ook gehad en dat was volgens de dokter inderdaad een hersenschudding. Als je het niet vertrouwd zou ik alsnog even bij de dokter langsgaan en iniedergeval rustig aan doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:15

Klinkt idd als een lichte hersenschudding. HAP bellen voor kort overleg kan geen kwaad, kunnen ze alles met je doornemen en je een goed advies geven.
Wil je dat niet, dan huis-tuin en keuken advies: veel rusten, goed drinken en geen beeldscherm turen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:19

anniekasaur schreef:
Dat heb ik dus zelf helemaal niet gehad, dat vind ik dus zo raar.. Ik kan het nog précies na vertellen, ben niet warig geweest, wist nog welke dag het was en alles.. Daarom heb ik het ook niet gelinkt aan iets als een hersenschudding.

Ik heb ook een hersenschudding gehad zonder deze verschijnselen. Zoveel mogelijk beeldschermen etc. vermijden, rust houden en jezelf niet overvragen.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:22

Klinkt als een hersenschudding ! Heb ik ook gehad en ook ik kon wel idd zeggen welke dag en wat er gebeurd was maar ook hoofdpijn misselijk duizelig etc,

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:27

anniekasaur schreef:

Dat hoeft ook niet bij een hersenschudding. Soms heb je alleen wat hoofdpijn. Je hebt heel veel variatie in de symptomen bij een hersenschudding die afhangen van de zwaarte. Sowieso zsm even langs de dokter voor controle is geen gek idee. Nu vooral rust houden, want anders wordt het erger en kan het schadelijk zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:31

Dat klinkt als een lichte hersenschudding ja. Veel rusten, weinig tot geen computer en tv. Wanneer je hoofdpijn hebt op bed gaan liggen met een paracetamol. Zo gaat het vanzelf over. Neem wel echt rust anders kun je langer hoofdpijn blijven houden.
Normaal is het advies ook de eerste nacht om de 2 uur gewekt worden, maar daar is het een beetje laat voor nu.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:32

En hersenschuddingen niet onderschatten. Denk niet te snel dat je alles wel weer kunt.
Ik heb dat niet goed gedaan en twee jaar (!) hoofdpijn gehad.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 16:50

Hmnn.. Ik ben gewoon weer aan het werk gegaan en ga volgende week dinsdag met het vliegtuig naar Oostenrijk. Ik zal nu dan maar even braaf flink veel rust houden (geen schermpjes etc.) en maandag toch maar even langs de huisarts..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:04

Century schreef:
En hersenschuddingen niet onderschatten. Denk niet te snel dat je alles wel weer kunt.
Ik heb dat niet goed gedaan en twee jaar (!) hoofdpijn gehad.

Dit ja!

Je klachten klinken idd als een hersenschudding, daarvoor hoef je niet buiten bewustzijn oid geweest te zijn of geheugenproblemen te hebben. Probeer komende weken je klachten voor te zijn, dit kan betekenen dat je minder of zelfs even niet moet gaan werken. Als je klachten hebt, betekent dat dat je te veel gedaan hebt, meer dan je lichaam nu even kan hebben :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:59

Overigens had ik echt een hele zware hersenschudding. Ik weet nauwelijks meer iets van die dag of de weken er na. Maar al met al voorzichtig zijn ermee, zwaar of licht. Je klinkt verstandig TS, houd goed rust en dan komt het vast goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:06

Misschien voor de zekerheid even langs de huisarts gaan?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:01

Vriendin van mij is ook eens tijdens een bosrit ten val gekomen. Maakte en flinke smakker en lag ook ff sterretjes te tellen op de grond. Ze is uiteindelijk nog bij de HA geweest en was inderdaad een hersenschudding.

Ik zou even langs de HA gaan. Waarschijnlijk is het advies rust nemen, maar neem dat dan ook anders kun je chronische hoofdpijnklachten aan overhouden.