Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

zonnebloem18 schreef:Bij voorkeur vaccineer ik helemaal niet, ik heb veel gelezen, bekeken en beluisterd en ben van mening dat de normale kinderziektes voor een gezond kind goed te doorlopen zijn en dat de bescherming van de vaccinaties in de meeste gevallen niet zo goed is als het RIVM voorspiegelt, daarnaast voel ik me niet fijn bij alle troep die in de vaccinaties verwerkt is.
Mijn man is echter bang voor difterie en polio en wil daar wel tegen vaccineren. Dat maakt het dus niet echt makkelijker.
Nathalie, ik herken exact wat je zegt zo voelt het voor mij dus ook, maar om volledig voorbij te gaan aan het gevoel van mijn man vind ik ook niet oké. We zijn dus op zoek naar de middenweg. Homeopathie heb ik al naar gekeken, als we gaan vaccineren zal dat zeker ondersteund worden en alleen als ze echt fit is.
Johanna59 schreef:Wat als je kind volwassen is? En een kinderziekte oploopt?
Youknowme schreef:Ik ben zwanger en wij gaan niet enten.
Dit omdat wij de gevaren van enten groter vinden dan de gevaren van niet enten.
Polio krijg je niet door een virus of infectie maar door vervuild leefomgeving.
Ik zou eens met een homeopaat gaan praten en eventueel zoals Nathalie zegt na de enting ontstoren.
Het blijft een moeilijke keus, maar wel een keuze die alleen jij kan maken. Dus voordat je die enting zet zoek meer informatie op!

Youknowme schreef:Ik ben zwanger en wij gaan niet enten.
Ik zou eens met een homeopaat gaan praten en eventueel zoals Nathalie zegt na de enting ontstoren.
Het blijft een moeilijke keus, maar wel een keuze die alleen jij kan maken. Dus voordat je die enting zet zoek meer informatie op!
Dribbel schreef:Youknowme schreef:Ik ben zwanger en wij gaan niet enten.
Polio is een infectieziekte die veroorzaakt wordt door het poliovirus.Wat jij dus zegt klopt niet Youknowme. Het wordt veroorzaakt door een virus.
bron: World Health Organisation (WHO) http://www.who.int/
zonnebloem18 schreef:Bij voorkeur vaccineer ik helemaal niet, ik heb veel gelezen, bekeken en beluisterd en ben van mening dat de normale kinderziektes voor een gezond kind goed te doorlopen zijn en dat de bescherming van de vaccinaties in de meeste gevallen niet zo goed is als het RIVM voorspiegelt, daarnaast voel ik me niet fijn bij alle troep die in de vaccinaties verwerkt is.
Youknowme schreef:Ik breng een ander kind niet in gevaar door niet te enten. Mijn kind kan jou kind niet besmetten, daarvoor laat je hem enten toch?
EskeGirl: Ik kom er later even op terug via PB