Kunnen jullie me helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Kunnen jullie me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 22:50

Hoii!
(sorry als het fout staat :) ).
Eerst even: ik vind het best moeilijk om hier over te praten. Ook heb ik de zoekfunctie gebruikt maar heb niet helemaal kunnen vinden wat ik wil :)

Ik ben 1.57 en weeg 65 kilo. Ik weet het is veel. Nu heb ik het hier al met me moeder over gehad en ik wil graag naar de 55 kilo. Ik rij 4-5 keer in de week op mijn pony. Nu niet omdat er steeds sneeuw kwam en het regent veel.
Mijn eetschema in een schoolweek:
's morgens: 1 boterham met kaas of pindakaas.
1e pauze: koekje en 1 appel.
2e pauze: 1 creaker met kaas.
Na school: snoepje.
Avond eten: 1/4 Varkhaasje, normale portie aardappelen, goede portie sla met komkommer en tomaat.
Later in de avond: fruit
Op school drink ik of cristel clear, of water. Thuis met avond eten altijd water.
Nu een beetje mij probleem: ik krijg een boterham nauwelijks door me keel. Een creaker word ook steeds moeilijker. Ik krijg het gewoon niet weg!
Hebben jullie nog tips of andere ideeën wat ik kan eten tussen de middag op school?? Ik heb 22 februari een afspraak met de dokter. Nu mag ik niet veel sporten door een syndroom aan me rug en knieën. Ik kan niet lang: staan,zitten,rennen,joggen. Springen mag ik niet ivm risico klap op mijn rug.

Veel groetjes!
Ik hoop dat jullie het het een beetje snappen en respect als je dit helemaal hebt gelezen!
:)

denice

Re: Kunnen jullie me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:52

Ik snap het, maar ga vooral naar de diëtist. Ik vind je eetpatroon niet helemaal gezond, maar ik wil er verder niet zoveel over kwijt. Ga naar iemand die je echt helpen kunt, voor je het weet heb je een eetprobleem aan je broek hangen meis.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 22:54

Oke dankje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:55

Eerder naar de dokter? 22 februari is nog ver weg...

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:57

Mag je zwemmen? het lijkt alsof je meer beweging nodig hebt.
Laatst bijgewerkt door JeaDH op 30-01-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:57

Ik vind je eetpatroon nog niet eens zo heel slecht, maar is dit een voorbeeld van wat je doordeweeks eet of eet je elke dag precies hetzelfde? Dan ga je namelijk niet zo snel afvallen. Elke dag hetzelfde weten is zo slecht... Beetje variatie. Je mist bijvoorbeeld door altijd sla te eten heel veel ijzer.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 22:58

vuurneon schreef:
Eerder naar de dokter? 22 februari is nog ver weg...

Nee we moeten de 19 naar ee GGD en daarna gaan we naar de dokter :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:59

Hoi,

ik vind je juist weinig eten! Vergeet niet dat je 14 bent (volgens je profiel) en je vol op in de groei bent. Ook hier de beste tip: ga naar je huisarts en laat je doorsturen naar een diëtist!

Maar die afspraak op 22 febr. staat denk ik los van dit 'probleem'? Want dan kun je hier morgen al prima voor de huisarts (laten) bellen!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 30-01-15 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 22:59

pizza64 schreef:
Mag je zwemmen? het lijkt alsof je meer beweging nodig hebt.

Ja zwemmen mag ik wel! Had ik nog niet aan gedacht. :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:59

Is zwemmen een optie voor je qua sport? omdat je daarbij je als het ware onbelast bezig bent.
Verder zou ik als ik jou was zeker niet minder gaan eten. Heb eerder het idee dat je nu te weinig voeddingsstoffen binnenkrijgt en je lichaam daardoor in spaarstand gaat en juist alles opslaat. Maar zoveel verstand heb ik daar ook weer niet van dus vraag bij een deskundige na of dat een mogelijkheid is ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 23:01

Emmaa_ schreef:
Ik vind je eetpatroon nog niet eens zo heel slecht, maar is dit een voorbeeld van wat je doordeweeks eet of eet je elke dag precies hetzelfde? Dan ga je namelijk niet zo snel afvallen. Elke dag hetzelfde weten is zo slecht... Beetje variatie. Je mist bijvoorbeeld door altijd sla te eten heel veel ijzer.

Een boterham met pindakaas eet ik wel elke dag of met kaas aangezien ik vlees smorgens vies vind en hagelslag of pasta vind ik ook weer zo iets :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:01

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:01

Ik vind 1 boterham, 1 cracker, 1 koekje en 1 stuk fruit overdag wel heel erg weinig; niets gezonds aan :n en zeker iets om eerder naar de dokter voor te gaan als je zelf aangeeft slecht brood te kunnen eten.

Thuis na school een bak volle yoghurt nemen ipv een snoepje?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 23:03

Rintah schreef:
Is zwemmen een optie voor je qua sport? omdat je daarbij je als het ware onbelast bezig bent.
Verder zou ik als ik jou was zeker niet minder gaan eten. Heb eerder het idee dat je nu te weinig voeddingsstoffen binnenkrijgt en je lichaam daardoor in spaarstand gaat en juist alles opslaat. Maar zoveel verstand heb ik daar ook weer niet van dus vraag bij een deskundige na of dat een mogelijkheid is ;)

Dankjewel. Alleen 1 problemen: ik kan niet gaan zwemmen nu. Ik heb mijn knieën in laten tapen ivm mijn knieschijven die niet goed staan en de dagelijkse pijn. Deze tape mag absoluut niet nat worden..... Me ouders liggen nu wel in scheiding dus meschien dat ik ook niet helemaal lekker in me vel zit.....

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 23:04

vuurneon schreef:
Ik vind 1 boterham, 1 cracker, 1 koekje en 1 stuk fruit overdag wel heel erg weinig; niets gezonds aan :n en zeker iets om eerder naar de dokter voor te gaan als je zelf aangeeft slecht brood te kunnen eten.

Dankje zal morgen yoghurt kopen :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 23:07

vuurneon schreef:

Mag ik trouwens vragen wat je niet gezond vind aan creakers ? Ik eet altijd die cracotte creakers. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:08

Crackers zijn niet per se ongezond, maar het is gewoon heel weinig om als lunch maar 1 cracker te eten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:21

Topics van minderjarigen die over afvallen gaan zijn niet de bedoeling. Tevens is dit een dubbeltopic, dus het geplaatste 'slotje voor overleg' wordt bij deze definitief.