Hoofdpijn gaat recht door pijnstilling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Hoofdpijn gaat recht door pijnstilling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 10:30

Hallo Bokkers,

Ik ben sinds dinsdag flink belabberd en begin nu aan mijn 3e dag in bed. #)
Koorts, griep, keelpijn en hoesten, volle neus, veel pijn enzovoorts. Nu heb ik ook veel last van hoofdpijn en over de laatste twee dagen heen gaat die steeds dwars door de paracetamol heen (en de oscillococcinum).
Naar mijn gevoel is dat vreemd omdat normaal paracetamol wel helpt. Ik neem overigens 3 tot 4 keer per dag 2 stuks nu.

Weet iemand iets wat goed tegen de hoofdpijn helpt? Op internet kan ik niet veel nuttigs vinden, behalve de mogelijkheid dat ik een hersenvliesontsteking en nog 20 dramatisch ernstige ziektes kan hebben.

Sjira

Re: Hoofdpijn gaat recht door pijnstilling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:31

Ibuprofen erbij slikken. Paracetamol en ibuprofen versterkt elkaar.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:32

Heb je geen voorhoofdsholteonsteking? Probeer eens te stomen en voldoende water te drinken, als het aan blijft houden, toch even langs de huisarts, beterschap!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:34

2 paracetemolletjes en een roze vriend en dan voel je niks meer!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:35

Ik heb de laatste tijd ook veel hoofdpijn, het gaat dwars door de paracetamol en de ibuprofen heen..
Ben er vanochtend voor naar de huisarts geweest, ik heb er inmiddels diclofenac voor gekregen (met maagbeschermers), omdat ze bij mij vermoeden dat het te maken heeft met migraine.

Als je er last van blijft houden zou ik even een rondje huisarts doen :j
Beterschap!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:35

Goede neusspray gebruiken en idd stomen. Als de pijn zo heftig is dan zal het waarschijnlijk holteontsteking zijn, mijn dochter ook eens gehad en ook daar hielp pijnstilling veel te weinig, sterkte want het is geen pretje.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:37

Hoe is je bloeddruk?
En te hoge bloeddruk kan ook hoofdpijn veroorzaken die niet gestild wordt door pijnstillers.

Mijn vader moest eens 1000 mg paracetamol/ibuprofen, driemaal daags slikken en heeft daar toen ook een loeihoge bloeddruk aan over gehouden.

Maar in combinatie met griep danwel hevige verkoudheid kan het natuurlijk ook zijn dat er iets met je holtes is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:38

Klinkt een beetje als migraine, ik heb ook een griepje gehad, belabberd, volle neus, hoesten, misselijk,...
Nu deze week nog steeds volle neus en idd vorige week een aantal dagen hoofdpijn gehad (waar geen redden aan was) en inmiddels deze week ook alweer een paar dagen. Een lichte voltaren wil nog eens iets helpen. klinkt als migraine.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:39

MarlindeRooz schreef:

Dit is echt zooo fout als je een beetje dirty mind hebt en het verkeerd leest.. :')

Ik heb een 'nieuw' medicijn, Exedrin heet het, en het helpt zelfs bij mijn extreme hoofdpijn, binnen een halfuur is het verdwenen!
Maar ik zou toch even de HA bellen als je normale medicijnen niet helpen, er heersen allerlei griepvirussen dus ik zou het risico toch niet lopen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:42

Hoeveel milligram neem je?
Want paracetamol heb je ook in 200 milligram tabletten.

Zorg voor 2 x 500 en 1 ibu van 400 miligram. Stomen en neusspray is ook belangrijk.

Blijf je erge hoofdpijn houden toch even de huisarts bellen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:42

Die exedrin is die migrainemedicatie toch? wat ook tegen de misselijkheid werkt? Want daar heb ik dan bijkomend ook nog eens last van, dat ik zo misselijk als wat wordt met die hoofdpijn. Vaak gaat er ook een aura aan vooraf, maar moet zeggen dat ik ze deze keer gemist heb

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:45

Klopt Cemlys is een migrainemiddel maar ook tegen erge hoofdpijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:57

Borisje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit is echt zooo fout als je een beetje dirty mind hebt en het verkeerd leest.. :')

Ik heb een 'nieuw' medicijn, Exedrin heet het, en het helpt zelfs bij mijn extreme hoofdpijn, binnen een halfuur is het verdwenen!
Maar ik zou toch even de HA bellen als je normale medicijnen niet helpen, er heersen allerlei griepvirussen dus ik zou het risico toch niet lopen.

Dan kun je ook goedkope APC halen bij de drogist.
Dat is precies hetzelfde, en veel goedkoper.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:59

Heb je ook last van een stijve nek?
Ik had het pas ook, vreselijke hoofdpijn, kon pijnstillers slikken wat ik wilde maar een wervel in mijn nek zat vast, precies die wervel die hoofdpijn veroorzaakt als deze vast komt te zitten, bezoekje aan de fysio heeft wonderen gedaan!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 11:03

Ik zal eens kijken of we ibuprofen hebben liggen, zeker de moeite waard om te proberen, dankjulliewel!

Ik woon in Nijmegen maar mijn huisarts zit in apeldoorn.. Even langs de huisarts gaat dus helaas niet zo snel. :(
Migraine heb ik nog nooit gehad volgens mij, dat is enorm heftig dacht ik? Ik kan wel gewoon tegen daglicht en dergelijke, het zeurt dan ietsje meer maar niet veel.

@meggiemeg ja, het zit ook verschrikkelijk vast. Nu dus alleen niet echt de mogelijkheid om eruit te gaan of afspraken tr maken. :(

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:05

Luister als het zo onhoudbaar is waarom ga je niet gewoon naar de huisarts, wij zijn geen dokters!
Als het echt wat serieus is zal deze weten wat te doen ook bij voorhoofdsholteontsteking,griep maar ook als het hersenvlies ontsteking zou zijn is acute hulp noodzaak! :o

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:09

Gezien je andere klachten lijkt mij bijholteontsteking het meest waarschijnlijk. Ik ben migrainepatiënt (goddank nu onder controle) en door allergie heb ik ook vaak bijholteontsteking. Twee heel verschillende hoofdpijnen. Maar gezien je grieperig gevoel en keelpijn en snotneus lijkt het op bijholteontsteking (en je bent in deze griepperiode niet de enige!). Inderdaad twee paracetamol en een ibuprofen van 400 en als het echt niet gaat eentje van 600mg. Let wel op dat je de toegestane dagelijkse dosis niet overschrijdt.

Stomen kan idd, maar niet met eucalyptus oid. Dat irriteert je slijmwegen alleen maar en dan wordt het nog erger. Ook erg belangrijk om je neus zo min mogelijk te snuiten. Ophalen is beter. Bij snuiten snuit je door de kracht nog meer snot in de bijholten waardoor het nog meer gaat irriteren.

Ps. Bijholteonsteking kun je 'testen'. Buk voorover en hou je hoofd tussen je benen. Is het dan erger? Zo ja, dan is het ws bijholteontsteking...

Beterschap!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:12

Die oscillococcinum is gewoon ganzenlever, doet niks voor je. Bij mij helpt ibu, stomen en een koud washandje op mijn hoofd.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 10:16

kwita schreef:
Luister als het zo onhoudbaar is waarom ga je niet gewoon naar de huisarts, wij zijn geen dokters!
Als het echt wat serieus is zal deze weten wat te doen ook bij voorhoofdsholteontsteking,griep maar ook als het hersenvlies ontsteking zou zijn is acute hulp noodzaak! :o

Omdat ik in Nijmegen zit terwijl mijn huisarts in Apeldoorn zit :+

En nee, natuurlijk zijn Boktleden geen dokters en weten ze ook niet het geneesmiddel op een ziekte, aandoening of wat dan ook.
Wat Boktleden echter wél vaak hebben, is tips of trucjes om welke ziekte dan ook prettiger door te komen, net zoals nu mensen kwamen met ibu en para samen nemen *\o/*

Contact is overigens al wel geweest, advies: Voeten warm houden, want dat helpt ook tegen hoofdpijn. :)*
Helaas houd de hoofdpijn aan en helpt ibu en para samen maar mondjesmaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:20

Geen enkele pijnstilling helpt mij bij hoofdpijn enige wat helpt is koelen met coolpack..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:23

Als je zo verkouden en grieperig bent zou het inderdaad kunnen zijn dat je voorhoofdsholte de pijn veroorzaakt, dan helpt het inderdaad niet.

Als je hoofd warm aanvoelt wil een koud washandje of icepack (met handdoek!!) wel helpen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 10:29

Een holteontsteking is het denk ik niet, heb ik enkele keren gehad en er is geen drukkend gevoel, de holtes die je kunt aanraken zoals de bijholte en het voorhoofd doen ook geen pijn als ik er op druk. Daarnaast is mijn reuk en smaakvermogen ook nog gewoon aanwezig.

Wel heel veel last van mijn nek en rug, toch nog even weer de huisarts bellen vandaag denk ik.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:33

Volgens mij hoort het gewoon bij de griep hoor... Wat zei de huisarts?

Waar ben je bang voor? Want geloof mij, als de hoofdpijn iets ernstigs was dan zou je niet kunnen bokken hoor. Met een lichte migraineaanval kan ik al niet naar schermen kijken..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:38

Als je nek nog steeds vast zit kan het ook daar vandaan komen, daar kan de fysiotherapeut je heel goed vanaf helpen!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 13:10

Bang voor niet zoveel, vooral uiterst geërgerd door de pijn.

De huisarts zei me dat ze niet zoveel meer wist (helaas, geen wondermiddeltje speciaal voor nekpijn/stijfheid) en nog even zou zoeken (homeopathische + reguliere huisarts) maar dat ik wel regelmatig moest checken of ik mijn kin nog op mijn borst kan leggen. Hele kleine kans natuurlijk, maar als dat niet mogelijk is heb ik mogelijk een hersenvliesontsteking.
Mijn kin en borst kunnen gelukkig nog gezellig met elkaar sjansen :')