Klankbord, bij voorkeur te paard, gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Klankbord, bij voorkeur te paard, gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 15:17

Na behoorlijk wat twijfels, eerst óf ik wel een topic zou openen, daarna wáár, maar omdat het toch om mijn gezondheid gaat, toch maar hier.

Ik sta op een behoorlijk kruispunt in mijn leven mbt werk, wonen, vrienden, eigenlijk op alle gebieden in mijn leven moet ik komend jaar keuzes gaan maken. En dat valt me nog niet mee. Mijn hoofd draait overuren, bedenkt van alles, ideetjes, plannetjes, redenen waarom dingen al dan wel of niet kunnen, met een achtbaan aan emoties tot gevolg. En mijn hoofd heeft helaas geen uitknopje.... Vooral niet, omdat ik eigenlijk nergens mijn gedachten en plannen kwijt kan. Ik blijf er dus maar mee rond lopen.

Daarom ben ik op zoek naar een klankbord, coach-achtig iets, die lekker met mij wil sparren over alles wat er in mijn hoofd rondgaat. Niet eenmalig, maar echt voor de komende tijd regelmatig. Naar een psycholoog of coach gaan waar ik fijn in een stoel mag zitten wordt hem niet: Ik zet al mijn rondtollende gedachten om naar vastzitten in mijn lijf. Ik heb simpelweg fysieke beweging nodig om mijn gedachten te ordenen en te uiten. In het verleden ben ik bij iemand geweest met wie ik op buitenrit ging terwijl wij aan het kletsen waren. Dat beviel heel erg goed. De beweging van het paard, de afleiding, het vertrouwde, nou ja, ik denk dat ik weinig mensen hier hoef uit te leggen wat een paard voor je kan doen. Degene bij wie ik het toen deed, doet het helaas niet meer.

Wat ik zoek is lastig te vinden. Er zijn de nodige paardencoaches, maar die gaan met je aan het werk met spiegelen en grondwerk en wat het paard je laat zien en blablabla. Dat zoek ik niet, dat ken ik, dat weet ik, dat is simpelweg niet waar ik naar op zoek ben. Bij wat ik zoek, is het paard eigenlijk bijzaak.

Wandelcoaching zou ook kunnen, dat is de volgende optie, maar is toch minder fijn dan op een paard zitten. Al was het alleen maar omdat ik de paarden zo mis ;).

Ik zoek dus een klankbord op buitenrit, omgeving Friesland, Drenthe, misschien nog een stukje kop van Overijssel, stukje Groningen. In elk geval af te rijden vanaf Drachten, daarbij vooral rekening houdend met de brandstofkosten. En dat is nog een tweede punt: Ik kan geen 80, 90 euro per keer betalen.

Moet het per sé een coach/psycholoog met diploma's zijn? Nee hoor. Ik kamp niet met psychische problemen, ik denk gewoon te veel en zoek daarvoor een uitlaadklep. Iemand met wie het klikt en die een beetje op dezelfde golflengte zit is vele malen belangrijker dan een papiertje.

Is hier iemand die hier ervaring mee heeft of iemand zou weten die dit kan bieden? Dan hoor ik het heel erg graag!

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:30

Goed van je dat je dit initiatief neemt. Ik kan je helaas niet helpen, maar hopelijk zullen er vele aanmeldingen zijn!

Succes +:)+

BigOne

Re: Klankbord, bij voorkeur te paard, gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:32

Geen klankbord te paard maar als je je twijfels en te verwachten keuzes pbt dan wil ik wel een klankbord op afstand zijn.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:51

Ik woon helaas in Limburg, maar mijn PB staat natuurlijk altijd open :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:59

Als ik in de buurt had gewoond, hadden ik en m'n paard je graag willen helpen. Ik hoop dat je wat in de buurt kan vinden! Knap dat je weet wat je wil en wat goed voor je is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:01

Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik woon in Drenthe en men met mijn pony. Ik ben 18.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 08:58

Zo ochtendje bezig geweest pb's te beantwoorden! Ik blijf dat super vinden van bokt, dat in zo'n situatie van alle kanten de helpende hand wordt geboden! En ook hier een aantal die best willen hebben, dank jullie wel allemaal!
PB-en zou een idee zijn, maar werkt toch minder voor mij. Gelukkig heb ik een aanbod van iemand gekregen die precies biedt wat ik zoek, dus ik ga eerst daar een afspraak maken. Het voelt een beetje banketstaaf, al die mensen die me willen helpen afslaan, maar meerdere dingen tegelijk starten red ik echt even niet. Maar weet in elk geval dat ik het echt super tof vind dat jullie er toe bereid zijn! Dat maakt mijn dag al goed :j.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:11

Maakt toch niets uit, als jij maar vind wat je zoekt en er mee geholpen word dan is het allang goed, succes en ik hoop dat je er mee voor uit kunt.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:56

Super, ik hoop echt dat je passende hulp gaat vinden :D