Verstuikte enkel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Verstuikte enkel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 17:41

Mischien een beetje een domme vraag, maar hoe weet je of je een verstuikte enkel heb? Ik heb gisteren een domme schuiver gemaakt, voet verdraaid, omgeknakt naar binnen met het volle gewicht erop, en voorover gevallen. Eerste vijf minuten zitten puffen van de pijn en toen maar gewoon doorgelopen (ofja, gestrompeld) naar de trein. Rest van de dag veel last van gehad, moeite met erop staan en probeer hem te ontlasten. Gisteren gekeken of er verdikkingen zijn, maar ook die zijn er niet. Verder blijft m'n enkel gewricht pijn doen en doet de spier die naast m'n enkel zit (buitenkant) tot net onder de knie ook pijn. Naar binnen bewegen van de voet gaat, maar met moeite en tanden op elkaar.
Gezien het niet dik is, vraag ik mij dus af of het een verstuiking kan zijn en of ik er nou wel of niet naar moet laten kijken. Een uur staan om te poetsen zorgde weer voor 'pufpijn' :')

Voel me een beetje radeloos, ik heb nooit zoiets lomps :\

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:49

Klinkt als een verstuiking maar niet als iets waarmee je naar een arts moet. Je kan erop staan, je kan 'm bewegen, hij is niet dik. Ik heb ervaring met ernstiger enkelletsel en ik zou in deze situatie niet naar een HAP gaan, hooguit even naar de huisarts als het na een week niet beter is of als er meer pijn/zwelling ontstaat. Probeer wel je enkel te ontlasten, regel desnoods krukken als je veel moet bewegen, want continu erop staan of lopen terwijl het eigenlijk zeer doet kan het genezingsproces wel vertragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:51

Als je niets ziet zouden het gewoon de spieren kunnen zijn denk ik. Er is in ieder geval niets kapot (niet blauw en niet dik) dus wellicht gewoon wat verrekt inderdaad. Ik zou het even aankijken en mochten de klachten niet overgaan alsnog naar de HA gaan.

Limitless

Re: Verstuikte enkel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 17:54

Dankjewel. Goed idee, maar moet niet extreem veel lopen elke dag, alleen naar de trein, tram en school gelukkig, dus weet niet of krukken nodig zijn :) Ben niet zo van de HAP verder, duurt me allemaal veel te lang sowieso.

Ik moet vrijdag voor iets anders naar de huisarts, als ik er dan nog zo'n last van heb zal ik er eens naar vragen.