Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Eerste tijd misschien een (heel idioot) idee om al je nagels af te plakken met pleisters? Kan je iig die gedachtegang even doorbreken. Denk dat nagellakjes en dat soort dingen niet echt helpen als je zo'n hardcore bijter bent...
Tink89 schreef:Ik heb een tijdje acrylnagels gehad, die bijt je echt niet hoor. Door de gewoonte daarmee te doorbreken ben ik na 19 jaar bijten gestopt
Animal schreef:Tink89 schreef:Ik heb een tijdje acrylnagels gehad, die bijt je echt niet hoor. Door de gewoonte daarmee te doorbreken ben ik na 19 jaar bijten gestopt
Hoelang had jij de acrylnagels nodig om de gewoonte te doorbreken? En kun je acrylnagels wel plaatsen op afgekloven handen? Blijft dat wel goed zitten? (gezien het kleine aanhechtingsstukje).
Tink89 schreef:Animal schreef:Tink89 schreef:Ik heb een tijdje acrylnagels gehad, die bijt je echt niet hoor. Door de gewoonte daarmee te doorbreken ben ik na 19 jaar bijten gestopt
Hoelang had jij de acrylnagels nodig om de gewoonte te doorbreken? En kun je acrylnagels wel plaatsen op afgekloven handen? Blijft dat wel goed zitten? (gezien het kleine aanhechtingsstukje).
Ja, dat ging prima. Ze plakken er een tipje op, waardoor het prima blijft zitten. Ik heb ze drie keer vier weken gehad. Is even duur, maar zag er én netjes uit en ik was ook echt gemotiveerd om te stoppen. Verder moet je eigenlijk je gewoonte vervangen door iets anders. Maak een implementatie intentie: vertel jezelf dat je elke keer als je jezelf erop betrapt dat je nagels aan het bijten bent, drie keer in een stressballetje knijpt, een rondje draait, tien keer met je ogen knippert, wat dan ook! Je gewoonte afleren is 100 keer moeilijker dan hem vervangen door een andere gewoonte.
laraxXxemma schreef:Die originele heet idd bite-ex, heel smerig erg bitter (wil je niet in je mond), maar je kan ook zo'n variant krijgen bij de hema
Wat ook helpt; nagels vijlen ipv knippen. Met knippen maak je je nagels meer kapot dan met vijlen, en zo komen er sneller scheurtjes of haakjes ed in. Sinds ik vijl bijt ik een stuk minder, omdat als ik beet ik vaak de haakjes eraf wou bijten, met als gevolg nog meer haakjes.