Overleven na een (letterlijk) slapeloze nacht en tentamen!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Overleven na een (letterlijk) slapeloze nacht en tentamen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:09

Vandaag heb ik het belangrijkste tentamen ooit. De laatste officiele kans voor een vak dat ik eigenlijk moet halen.
Nu was ik waarschijnlijk zenuwachtig en heb ik vannacht niet geslapen. Pas rond half 7 kon ik de slaap vatten en om 8 uur werd ik weer wakkker. Met niet slapen bedoel ik ook echt niet slapen, ook niet doezelen oid.
Uitslapen was toen ook niet meer mogelijk.

Zijn er trucjes om wakker en geconcentreerd te blijven? Ik houd overigens niet van koffie.
Om 14:00 uur heb ik het tentamen en dan moet ik me echt kunnen concentreren. Help! :+

Bonnyyyyyy

Re: Overleven na een (letterlijk) slapeloze nacht en tentamen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:10

Kan je proberen zoveel mogelijk buiten te zijn en bezig te blijven

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:11

Je hebt nu geen tijd meer om te slapen?
Even je koffie afkeer opzij zetten & toch 1 of 2 koppen drinken ;) Doet echt wonderen op zulke momenten. Daarnaast is het misschien een idee om Dextro mee te nemen om je energie hoog te houden tijdens het examen?

Beide overigens niet op een lege maag doen, je lijf heeft wel eten nodig om de caffeïne/suiker op te vangen ;) Succes met je tentamen!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:14

Goed eten! Koffie, thee, Dextro, cola, Red Bull... Niet allemaal tegelijk, is mijn advies. Kun je nu niet nog eventjes gaan liggen?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:15

Lust je wel red-bull?
Anders 2 blikjes drinken en 2 bananen, voor de concentratie. Ze zeggen dat het goed helpt en mij hielp het goed bij m'n autorij examen, na een slapeloze nacht!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:16

Ik lustte ook geen koffie tot ik in dezelfde situatie als jij terecht kwam! Melk en suiker door je koffie helpt al. Verder gezond eten helpt ook vaak.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:22

Redbull vind ik wel prima! Drink die zooi normaal nooit, maar zal het nu wel doen.
Bananen en dextro zijn ook goede tips, bedankt!!

Nu kom ik ook echt niet in slaap, omdat ik weet dat ik deze tijd had ingecalculeerd om nog wat door te lezen.
Misschien dat ik van 11 tot 13 nog even wat proberen te liggen.
Nu gaat het ook nog prima qua energie, maar ben zo bang dat ik in die warme tentamenzaal inkak.

Heb ondertussen ook een karamelkoffie-cupje van een huisgenoot gepakt. Ga ik ook proberen.
Bedankt allemaal!!!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:24

Als je erg zenuwachtig bent zou ik geen red bull nemen! Zenuwen worden heel erg versterkt door red bull. Alleen als je echt moe bent wordt je er inderdaad lekker wakker van.

Goed eten, inderdaad bananen en ander gezond eten, veel vezels. Dan zet je je lichaam meteen aan het werk!

Succes met je toets, komt vast goed!!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:26

Voor de zenuwen, ik gebruik altijd valdispert stress moments voor m'n tentamen. Wordt je niet moe, maar wel rustig van. Deze pak ik ook wel eens voor het slapen de nacht voor een tentamen.

Mutsie93

Je hebt van pickwick ook goedemorgen thee, dat dronk ik toen ik ziek was en even geen koffie kon verdragen, daar werd ik wel wakker van. Verder goed eten, en voor je tentamen nog wat dextro nemen.

Ooh en als je weer een keer niet kan slapen vanwege de zenuwen, probeer dan eens eens een tabletje valeriaan dat kan geen kwaad, zitten alleen natuurlijke dingen in. Dat neem ik ook altijd wanneer ik niet kan slapen van de zenuwen, je word er rustiger van, ook in je hoofd word je er rustiger van.

Majabeestje

Probeer nou niet teveel koffie en andere oppepmiddelen (?) te nemen. Als je dat niet gewend bent viel je je juist geel erg opgefokt en straks raken je maag en darmen nog van slag. Met name bij koffie wil dat nog wel gebeuren. Kan je straks op de wc je tentamen maken :p

Probeer straks nog even een uurtje te liggen. En je kan je heus wel concentreren straks. Daarna mag je instorten ;)

Succes!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:27

Pistasche schreef:
Als je erg zenuwachtig bent zou ik geen red bull nemen! Zenuwen worden heel erg versterkt door red bull. Alleen als je echt moe bent wordt je er inderdaad lekker wakker van.

Goed eten, inderdaad bananen en ander gezond eten, veel vezels. Dan zet je je lichaam meteen aan het werk!

Ik voel me nu helemaal niet zenuwachtig, maar het feit dat ik niet sliep, duidt er waarschijnlijk wel op.
Heb al een bak havermout (vezels) gegeten en zal straks volkoren brood en bananen eten.

Bedankt weer!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:31

kop d'r vur en goan.......1 nachtje zonder slaap overleef je wel.
Lekker even naar buiten, frisse neus halen.
Gezond eten, fruit en water drinken.
Al die pepmiddelen bevatten alleen maar veel suikers en daar ga je juist dipjes van krijgen.
Succes met je tentamen, je hebt goed geleerd, je gaat het halen!!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:32

Simbaa schreef:
Pistasche schreef:

Ik voel me nu helemaal niet zenuwachtig, maar het feit dat ik niet sliep, duidt er waarschijnlijk wel op.
Heb al een bak havermout (vezels) gegeten en zal straks volkoren brood en bananen eten.

Bedankt weer!

Ja vervelend is dat.. bedoelde trouwens niet dat je zenuwachtig was hoor :D

Ik heb zelf een keer red bull genomen om wakker te blijven (drink dat nooit) maar was tegelijk erg zenuwachtig, dat gevoel werd toen zo versterkt dat ik echt op springen stond haha! De toets voelde alsof ik een halve marathon had gelopen omdat ik mijn zenuwen zo in bedwang moest houden en me tegelijk moest concentreren, was helemaal uitgeput. Ook wat hierboven werd gezegd zijn je darmen er ook niet echt blij mee..

Een beetje gezonde spanning houdt je vast ook wakker voor de toets!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:38

Ok bedankt allemaal voor de tips!!
Ik ga nu gewoon nog even knallen en jullie hebben gelijk, zal het sowieso overleven ;).
Laat weten hoe het ging!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 13:08

Update: koffie blijft echt niet te zuipen haha.
Heb niet meer geslapen en voel me prima! Voor de zekerheid een bananenlunch genomen en redbull, cola en vezelrepen gekocht voor zo tijdens het tentamen.
Overleef het dus zeker wel ;)

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:26

Succes zometeen!! +:)+

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:27

Buiten zitten. Rondje lopen!

Tijdens je examen, kauwgom kauwen en van te voren een banaantje eten.
Red-bull doet voor mij ECHT wonderen, alleen krijg je daar wel een dipje van nadien, weet niet hoe lang je tentamen duurt?
Of je moet het tijdens het tentamen op je tafel zetten, mag bij ons op school wel (op de HU )

Heeeeel veel succes, je haalt het wel! :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:33

Vooral niet nog gaan slapen, dan ben je compleet gesloopt als je wakker word.
Ga lekker naar buiten, stukje lopen. Goed eten en drinken en mijn ervaring is dat op moment dat je echt moet knallen, je er wel bij kunt zijn met je concentratie.
En daarna lekker gaan slapen.

Succes!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:40

Ik heb ook vrijwel niet geslapen. Was om 04:00 nog klaarwakker -O- denk dat ik tot zeker 6 uur wakker ben geweest. moet zo naar huisarts en dan werken tot 11 uur savonds. Ik ga morgen mijn eerste tattoo laten zetten dus misschien ben ik onbewust heel zenuwachtig daar voor xD

Ik wil je heeeeeel veel succes wensen! Bij mij helpt koffie altijd wel maar dat drink je niet xD anders iets met veel suiker. Energydrank of dextro pur ofzo

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:54

Hoe is je tentamen gegaan TS?