Dingen die je doen denken aan een gemiste/overledene?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Dingen die je doen denken aan een gemiste/overledene?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 19:54

Hoihoi!

Ik ging vandaag bij mijn opa langs en heb daar een onwijs mooie ring van mijn oma meegenomen. Mijn oma is in Oktober vorig jaar overleden en ik vond dit een mooi aandenken. Ook heb ik een mooie broche en een leuk armbandje.

Tijdens 'het afscheid' hebben we ook allemaal een lint in de handen van oma gedaan en zo de kist dichtgedaan. Deze linten hebben we vlak voor dat ze 'echt weg'(gecremeerd) ging afgeknipt. Ze doen me veel deugd en ik ben er onwijs blij mee! Heb m'n opa een dikke kus op z'n wang gegeven <3

Heb jij ook zoiets? Voor iemand die je mist/ iemand die overleden is? Wat is dit en wat doet dit met je?
Laatst bijgewerkt door OneAndOnlyx op 26-01-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Re: Dingen die je doen denken aan een gemiste/overledene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:04

Ik heb een oud klokje van mijn opa die onlangs is overleden. Hij wou het al heel lang aan me geven,
omdat ik op kamers ging. Dat zou hij met kerst gaan doen, maar een week voor kerst is hij overleden.
Ik heb het klokje helaas dus zelf mee moeten nemen, maar het is een heel mooi aandenken. Hij tikt
ook met een aardig volume dus dat herinnert me regelmatig aan mijn opa.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 20:07

Sem_ schreef:
Ik heb een oud klokje van mijn opa die onlangs is overleden. Hij wou het al heel lang aan me geven,
omdat ik op kamers ging. Dat zou hij met kerst gaan doen, maar een week voor kerst is hij overleden.
Ik heb het klokje helaas dus zelf mee moeten nemen, maar het is een heel mooi aandenken. Hij tikt
ook met een aardig volume dus dat herinnert me regelmatig aan mijn opa.

Lijkt me ook een mooi aandenken.. Alleen onwijs jammer dat hij te vroeg overleed..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:08

Ik heb hier een stephanotis gehad die bij oma in de keuken stond. precies een jaar na haar sterfdag ging de eerste bloem open. Zo bijzonder.

Verder heb ik 2 beeldjes staan, 2 dezelfde maar de 1 is groot en de ander is klein. Ik heb de ene gekregen van mijn ene oma voor ze overleed. Mijn andere oma had dezelfde beeldjes staan maar dan een maat kleiner. Toen mijn andere oma overleed heb ik het kleine hondje gehad waarvan ik de grote versie al had staan. Deze zijn voor mij heel waardevol.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:09

Mijn vader is overleden, en als ik het liedje Still got the blues van Gary Moore hoor dan krijg ik ook traantjes :o

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:10

Een miniatuur hoofdstel van mijn opa die hij gewonnen had met een wedstrijd. Gekregen van mijn (overleden) oma. Het hangt boven aan mijn bureau en het is me heel dierbaar. In mijn poëzie album had mijn oma een gedichtje geschreven. Die is me ook erg dierbaar en ik vind het fijn om die te lezen. Dat geeft me het gevoel dat ze toch nog even bij me is <3

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:11

Vriendinnetje van mij was dol op roofvogels. Elke keer als ik een roofvogel zien denk ik aan haar.
Ik draag altijd een hartje aan mijn ketting met as van mijn lievelings opa erin.

Over mijn rug heb ik een grote tattoo die ik heb laten zetten ter herinnering aan mijn moeder. Zo denk ik heel vaak aan haar. Net als de foto naast mijn bed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:15

Ik heb her en der wat spulletjes van mijn moeder.
Waaronder een vestje wat ik zo nu en dan draag.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:18

Een zwart-wit foto van mijn oma in haar trouwjurk..
Echt een hele mooie foto ♥

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:29

Ja, op een crematie werd een bepaald nummer gedraaid, sindsdien draai ik het nummer niet meer. :o

Overigens is oktober dit jaar onwaarschijnlijk. :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 20:29

Nayomie schreef:
Ja, op een crematie werd een bepaald nummer gedraaid, sindsdien draai ik het nummer niet meer. :o

Overigens is oktober dit jaar onwaarschijnlijk. :)

Vorig jaar :+ . Beetje stom inderdaad.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:11

Ik ben niet materialistisch dus heb hier van overledenen geen dierbaren spullen.
Wel zijn er speciale geuren en plaatsen die ik link met dierbaren die overleden zijn.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:16

Ik heb een orchidee die ik van mijn opa heb gekregen. Hij had al heel lang geen bloemen meer en stond er maar wat sneu bij. Nadat mijn opa is overleden, begon de orchidee weer nieuwe bladeren en maar liefst vier takken vol met knoppen te krijgen. Hij gaat nu iedere week onder een lauwwarme douche met een liedje, "And the birds were singing", op de achtergrond. Dat liedje draaiden mijn opa en oma vaak als we kwamen logeren toen we nog klein waren.

Verder zitten alle belangrijke herinneringen aan mijn dierbaren in mijn hoofd.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:29

Mij zijn helaas al meerdere dierbare me ontvallen en om die rede heb ik dus ook verschillende spulletjes om me heen staan.
Ik ben iemand die heel makkelijk kan opruimen/ weg doen......maar sommige dingen zijn me heilig.
Niet eens omdat ik er zelf veel mee had, maar meer nog omdat ze van iemand zijn geweest die er veel mee had.
En inderdaad hoeft dat niks groots of duurs te zijn.
Het zijn de kleine dingen die het doen.

Ook kan ik erg uit mijn systeem raken als iemand me ontvalt.
Dronk ik met de een steen vast een wijntje, dan kan ik dat jaren laten vallen.....als die gene overleden is.
Al die gewoonte dingen zijn gewoon niet meer compleet zonder die gene.

En gezegdes of wijze raad.
In sommige gevallen hoor ik opeens "die gene "die me voor bepaalde zaken altijd waarschuwde of raad gaf.
Zelfs dingen waar ik vroeger wel eens gék van werd om dat keer op keer te moeten aanhoren.
Nu zitten ze gewoon in mijn systeem, en stiekem ben ik er nu wél blij om

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:39

Die liedjes van phil Collins doen mij denken aan mijn vader, was zijn lievelings zanger..

Gelukkig word ik er niet verdrietig van als ik de nummer luister maar krijg ik er juist een sterk gevoel van :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:47

Van mijn opa heb ik een boormachine gekregen :D Hij was timmerman en altijd aan het knutselen, en als ik daar was knutselden we samen, en mocht ik altijd die boormachine gebruiken. Hij heeft toen ooit eens gezegd dat die mijn erfenis was, en dat is dus ook zo geworden. En van opa en oma heb ik nog een voetenbankje die opa dus zelf gemaakt heeft. Toen oma is overleden mocht ik die hebben. Dat bankje is dus ook heilig :D
Van mijn vader heb ik zijn auto. Die gaat ook nooit meer weg. Mijn emoblik zeg ik altijd. En mijn moeder vroeg me vorige week toevallig of ik een bepaalde ring van hem wilde. Hij droeg hem al jaren niet meer, maar ik kan me nog herinneren dat hij hem wel droeg toen ik nog klein was. Goud met een zwarte steen. Die mocht ik hebben.
En er is heel veel muziek die ik niet meer kan horen, maar dat heeft te maken met de datum dat mijn vader is overleden. Alle kerstnummers zijn mij teveel.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:54

Ik heb een hangertje met de duimafdruk van mn broertje, hij is as zondag 8 jr geleden geheel onverwachts omgekomen bij een auto ongeluk.

Zijn duimafdruk staat symbool voor de dikke duim die hij altijd naar mn zoontje opstak en waar ze over spraken.

De rest van de familie heeft de afdruk van zn middelvinger, die stak hij ook graag op:-)

Daarbij heb ik echt moeite met het horen van de crematie liedjes. Christina Aquilera zet ik nog steeds weleens af als het op de radio is, maar gek genoeg hoor ik het nr ook met regelmaat als ik aan hem denk of intens mis, dan jank ik om 7u sochtends al op weg naar mn werk:-(

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:01

Erg fijn al die herinneringen. Zelf heb ij een foto van mijn oma en een luchtje dat ze altijd droeg. Verder zijn er namelijk niet echt herinneringen.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:01

Ik heb een tattoo op mijn rug ter nagedachtenis van al mijn dierbaren die ik verloren ben. Verder heb ik het mini draaimolen paardje van mijn opa en oma zwolle, altijd als ik die zie, dan zie ik mijn opa en oma ook voor me zoals ze waren.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:05

Bepaalde muziek, vaak iets wat bij de begrafenis of crematie gedraaid is.
Foto's en items die van de overleden persoon zijn geweest. Dat heb ik ook gewoon allemaal in huis staan. :j

Maar muziek brengt toch meestal wel de herinneringen terug aan het afscheid, maar ik vind het soms toch wel mooi om weer even te luisteren/horen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:40

Ik heb een tatoeage voor mijn vader, een hoefijzers op mijn onderrug, mijn vader had overal hoefijzers, op de auto, sleutelhanger, ketting enz. Zijn urn heb ik hier in huis staan, ook zijn zegelring heb ik. Ook heb ik naamplaatjes en zijn paardrijbroek. En het vreemdste misschien zijn pakje sigaretten in de kast.