Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Warboel schreef:Zou zwemmen misschien een optie zijn? Volgens mij krijg je daar best sterkere spieren door, zonder een al te grote belasting voor je gewrichten
Debbels schreef:Paardrijden.
Voor de rest is het lastig als je je knieën niet te hard mag belasten. Fietsen misschien? Of belast je daar je knieën te veel mee?
Het is hiervoor dat ik mijn beenspieren wil trainen, omdat ik voel dat ik mijn paard niet hard genoeg kan ondersteunen met mijn benen. Fietsen is te belastend voor mijn knieën toch bedankt voor de tip
_KiMbErLeY_ schreef:Wat is zwaar belasten??
Als je een squat goed uitvoert hoef je daar geen last van je knieën van te krijgen.
En elke knieblessure is anders.... Dus ik zal gewoon eens wat proberen!
Marrjjollein schreef:Juist door je beenspieren te trainen ontlast je je knie. Als het ware kan je je knie inkapselen door je spieren, waardoor je knie ontlast wordt. Ik weet niet of het voor jou ook werkt, maar bij mij helpt het om in de sportschool mijn bovenbeenspieren (en dan vooral je quadriceps) te trainen.
Heb je een blessure oid?
Ik ga mij eens informeren bij de sportschool.Romyv schreef:Fietsen!!!! Zo ben ik van alle ellende afgekomen die ik al 15 jaar had met m'n knieën. mijn advies , lekker en spinningabb nemen voor 3x pw
Heb je nu geen last meer van je knieën? En tijdens het fietsen had je dan geen last van je knieën?TrIjNiE__ schreef:Kan je niet naar de fysio gaan om oefeningen te doen? Dan weet je zeker dat je de juiste doet!
Dit heb ik een tijdje gedaan maar met deze oefeningen kreeg ik meer last van mijn knieën waardoor ik bijna niet meer kon stappen van de pijn, hier ben ik dan ook mee gestopt. TrIjNiE__ schreef:Fietsen ia toch niet zo belastend? Dat was 1 van de eerste dingen die mocht na mijn operatie. En als je zoveel last hwbt van ooefeningen bij de kinesist is er toch wel iets mis, niet?
Blacky94 schreef:Zoek een sportschool uit met "personal training" waar ze een schema oid kunnen opstellen adhv wat je wil trainen en wat je zwakheden zijn.
In mijn sportschool had ik de eerste keer een afspraak met een vd instructeurs die mij hielp en uitlegde hoe juist een oefening uit te voeren en die een schema ging opstellen adhv wat ik wilde trainen.
Naast dat ik de helft vd oefeningen die ik doe niet eens bij naam ken gaat het niet alleen om de oefening maar ook om dat ie juist uitgevoerd wordt. Persoonlijk zou ik zorgen dat ik daar, zeker in het begin, goede begeleiding bij krijg
Ik ga eens langsgaan bij de sportschool en mij goed laten informeren
TrIjNiE__ schreef:Dat is wel erg vervelend dat ze niets vinden... Neem je supplementen voor je gewrichten oid? Misschien biedt dat wel verlichting?
) Kimberly520 schreef:TrIjNiE__ schreef:Maar magnesium is niet voor gewrichten, dat neem ik ook voor mijn spieren (nogal intensieve sessies bij de kiné, anders heb ik altijd spierpijn)
Dit wist ik niet, wat zou dan wel helpen voor gewrichten?
drawerlover schreef:Kimberly520 schreef:
Kimberly520 schreef:drawerlover schreef:
[/quote]
TrIjNiE__ schreef:Ik neem een kurkumasupplement voor mijn gewrichten, al is dat vooral voor mijn nek en rug maar voor mijn knie zal het vast ook wel helpen