Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niet als jij nog op naam staat van je vader. Dan moet die ook van verzekering veranderen.
lilydj schreef:een goede arts zoek ik sowieso, maar dat is logish
ik ben weer trots op mijn gebit!vuurneon schreef:Het heeft het leven van mijn klasgenoot volledig verandert. Zijn zelfvertrouwen hing echt af van die flaporen; niemand vond het verder storend of viel ons niet eens meer op. Maar hij had er zelf teveel moeite mee. Helaas ging hij daardoor anderen pesten... Na de operatie was hij zichzelf, leuke jongen die ook nooit meer iemand heeft gepest. Hij is ondertussen harstikke succesvol in zijn leven, doordat hij door die operatie gewoon weer zichzelf durfde te zijn.
Ik heb dat met mijn tanden, 1 scheve tand stoorde mij zo erg dat ik alsnog weer een beugel heb genomen als volwassene. Niemand zag het echt die scheve tand, maar ik wel en ik moet ermee leven. T punt is, dat als er niets aan gedaan kon worden ik er wel mee leerde leven maar er kan wat aangedaan worden. Ja, was duur maar elke cent waardik ben weer trots op mijn gebit!
Ts, wat ik er eigenlijk mee wil zeggen; als het je echt blijft storen en je ook tegenhoudt om jezelf te zijn (doordat je bv je oor angstvallig blijft verstoppen), is het misschien een idee om dan voor volgend jaar (als je vader er voor open staat) met je vader te kijken naar een verzekering die het wel vergoed of iig voor een groot deel. Dan kun je misschien zelf dit jaar alvast wat sparen om een stukje mee te betalen aan die operatie.
vuurneon schreef:LaCiega schreef:Je kunt wel altijd een afspraak maken met een plastisch chirurg om het te bespreken, dit soort correcties worden over het algemeen wel vergoed en de plastisch chirurg kan je anders ook advies geven over de verzekeringsmaatschappij.
Wordt het consult vergoed?
LaCiega schreef:Je kunt wel altijd een afspraak maken met een plastisch chirurg om het te bespreken, dit soort correcties worden over het algemeen wel vergoed en de plastisch chirurg kan je anders ook advies geven over de verzekeringsmaatschappij.
As je er ook echt last van hebt en inderdaad heel onzeker erdoor bent waardoor je bepaalde dingen niet kunt/durft, kun je het ook via de psych proberen te spelen.
Els1984 schreef:Bij mij is het onder plaatselijke verdoving gedaan, was wel heel raar gevoel dat gezaag en geboor aan je oor (bij was het 1 oor). Maar het is wel in 1 keer goed gelukt, ik heb wel een hele tijd maar op 1 zij kunnen slapen. Ook heb ik nog een ribbel in mijn oor waar het kraakbeen weer aan elkaar gegroeid is. Als het niet gedaan was toen ik jonger was, weet ik niet of ik het nu nog had laten doen (was toen ook 15 en ben nu 30). Er zijn zoveel andere dingen die ik niet mooi vind aan mezelf, een dingetje meer of minder maakt me niet. De mensen die me mogen, mogen me gelukkig gewoon om wie ik ben en niet om mijn mooi gecorrigeerde oor