Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Marijkjuh schreef:Ik probeer het volgende aan te houden in mijn gezonde levensstijl.
- min. 2 liter water drinken per dag, groene thee doet het ook goed
- min. 2 stuks fruit per dag
- min. 2/3 keer groentes eten per dag. Bijv. tussendoor, bij de lunch en het avondeten.
- Zo min mogelijk uit zakjes, potjes etc. Dus echt voedsel eten, waarvan ik de ingredienten herken of nog liever, het zelf gemaakt heb.
- Proberen voldoende eiwitten binnen te krijgen
- Geen vlees eten
- Minstens 3 keer per week écht hard sporten en 2 keer per week lichter sporten
Mij spreekt de vegetarische/veganistische levensstijl met veel fruit en groentes erg aan. Maar dit verschilt natuurlijk erg per persoon. Voor sommige mensen werkt high carb, bij andere high protein, andere balanceren alles. Zoek uit wat voor jou werkt er haalbaar is
Nog een kleine toevoeging. Persoonlijk vind ik light producten echt chemische rotzooi. Pure producten doen echt veel meer voor je gezondheid, energielevel en huid.
Marijkjuh schreef:@Desty: Hoe bedoel je? Niet in 1 maaltijd of niet op 1 dag? Want dan zou je om en om moeten gaan eten, dat klinkt niet erg logisch.
Nachtlampje schreef:Water kun je goed aanlengen met een beetje citroensap. Geeft een fijne, frisse smaak en zo nodigt het eerder uit om nog een slokje te nemen. Daarnaast mag het gemiddelde lichaam best een iets hogere zuurgraad aannemen en is citroensap dus ook gezond. (ik weet de fijne details even niet meer)
Gewoon een flesje naast je hebben staan en zo nu en dan een slokje nemen.
Na een tijdje wordt het een gewoonte of doe je het uit verveling.
Nu gun ik mijzelf dat blokje, wetende dat het dan ook gewoon klaar is. MorganeR schreef:Ik eet in de ochtend vaak twee volkoren sneetjes met chocolade hagel of pasta, daarbij dan twee of drie glazen sap, niet heel gezond maar ik ben echt niet goed in vroeg eten. Op school eet ik iedere pauze twee volkoren sneetjes met verschillend beleg en iets van een candybar. Daarbij drink ik een kwart tot een heel flesje crystal clear. Na school eet ik best veel qua snacks en drink ik een of twee glazen fris. Avondeten is altijd anders maar wel met twee of drie glazen fris. Na het eten eet ik ook vaak wat van snacks, chips of nootjes, met fris. Goh nu ik het zo opschrijf klinkt het echt ongezond.
Desty schreef:Marijkjuh schreef:Ik probeer het volgende aan te houden in mijn gezonde levensstijl.
- min. 2 liter water drinken per dag, groene thee doet het ook goed
- min. 2 stuks fruit per dag
- min. 2/3 keer groentes eten per dag. Bijv. tussendoor, bij de lunch en het avondeten.
- Zo min mogelijk uit zakjes, potjes etc. Dus echt voedsel eten, waarvan ik de ingredienten herken of nog liever, het zelf gemaakt heb.
- Proberen voldoende eiwitten binnen te krijgen
- Geen vlees eten
- Minstens 3 keer per week écht hard sporten en 2 keer per week lichter sporten
Mij spreekt de vegetarische/veganistische levensstijl met veel fruit en groentes erg aan. Maar dit verschilt natuurlijk erg per persoon. Voor sommige mensen werkt high carb, bij andere high protein, andere balanceren alles. Zoek uit wat voor jou werkt er haalbaar is
Nog een kleine toevoeging. Persoonlijk vind ik light producten echt chemische rotzooi. Pure producten doen echt veel meer voor je gezondheid, energielevel en huid.
Als je toch gezond wil doen, zou ik fruit niet met groente combineren. Dit vereist beide een hele andere manier van verteren! Combineren is dus niet handig (wel lekker :p)
http://goedgezond.info/2014/05/e-nummer ... it-het-in/
Desty schreef:Marijkjuh schreef:@Desty: Hoe bedoel je? Niet in 1 maaltijd of niet op 1 dag? Want dan zou je om en om moeten gaan eten, dat klinkt niet erg logisch.
Niet in een maaltijd.
Toch is het zo!
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... -eten.html