Sinds 1 januari heb ik me verdiept in wat gezonder eten, heb ik me wezenloos gegoogled en het heeft resultaat. Nou ben ik gewoon normaal van postuur, maar wat vetjes kwijt en hier en daar wat strakker is natuurlijk nooit erg

Maarrrr... Nu kom ik er niet helemaal uit wat betreft het voedingsschema wat ik (ongeveer) aan wil houden. Mijn doelen zijn volgens de berekeningen:
- 2 a 3 trainingen (sportschool) per week
- 1750 kcal per dag, in de verhoudingen
25-30% koolhydraten
30-35% vetten
40% eiwitten
Ik eet veel ei, eet geen normaal brood meer maar zelfgemaakt speltbrood of healthy banana bread, veel kwark, huttenkase, geitenproducten (melk, kaas, yoghurt) en groenten en fruit. Kreeg van een vriendinnetje al de tip om te ontbijten met rijstwafels met avocado en zalm dus dat zit er sinds vandaag ook in. Ik eet zo ongeveer de hele dag door, al zijn het wel áltijd kleine porties.
Heb vandaag in een app mijn voedsel bijgehouden en dit was het resultaat:
Vroeg ontbijt (7:00): 1 rijstwafel met 1/4 geprakte avocado en een plak zalm.
Later ontbijt (9:00): hardgekookt ei met 1 plakje bacon.
Tussendoor(11:00): appelkruimenvlaai en luchtige kwark met een handje bosbessen.
Lunch (13:15): 1 plak zelfgemaakt speltbrood met wat geitenkaas spread en 1 plak zelfgemaakt speltbrood met een halve avocado, 2 plakken zalm en een theelepeltje kappertjes. Hardgekookt eiwit (geen dooier)
Tussendoor 15.00 en 17:00): 4 lychees, 3 kaastengels van topking (mini's).
Avondeten (19:00): Kom bloemkoolsoep met een oatmeal cupcake.
Drinken: 5 glazen water (=750 ml), 5 kopjes groene thee (=500 ml), 1 groot glas waterige aanmaak (= 200 ml).
Nu is het vandaag natuurlijk vrijdag = snackdag op het werk én er ging een stagiair weg, dus op een normale dag heb ik de taart en snacks niet. Snacks uberhaupt alleen op vrijdag. Op een normale dag zou dat iets van een banaan, appel, peer, (hele) komkommer of bak wortels zijn. Iets om aan te knagen als het ware.
Maar wat zou hier nou aan te vervangen zijn om beter bij mijn schema te komen (dus minder koolhydraten en meer eiwitten)?
Want dit geeft:
45% koolhydraten (doel 25)
17% eiwitten (doel 40)
38% vet (doel 35)
Daarbij heb ik een probleempje met de calorieën, want dit alles geeft slechts 1550 calorieën, mijn max is 1750 al vind ik dat aan de heeeeele lage kant

Gister had ik bijv. een uurtje intensief gesport waardoor ik 400 calorieën extra mocht volgens de app, maar in totaal kwam ik toen zowat 700 calorieën te kort!!!??!?!
Ik kán zowat niet meer eten, want dan plof ik. Ik heb gewoon echt niet meer honger nu ik meer voedzamere dingen eet

Heb ik nu dus mijn schema zo verkeerd uit zitten rekenen of eet ik alsnog gewoon de verkeerde dingen? Ik snap er echt helemaal niks meer van...
Ik heb overigens net wel de Smart Protein van Body & Fitshop besteld, deze wil ik ter ondersteuning gebruiken ná een uurtje op de sportschool. Niet ter vervanging van maaltijden.
Enne.. Als jullie nog leuke voedingsschema's hebben die jullie willen delen: graag! Vind het sowieso leuk om die van anderen te zien enzo