Spontane huilbuien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieniefarm

Spontane huilbuien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:05

Hallo bokkers,

Ik heb de laatste tijd erg last van huilbuien, en hoe en waar het van komt.. dat is een grote vraag,

Zelf zit ik aa te denken dat het emoties van vroeger zijn, heb nogal een "rugzakje" zullen we maar zeggen,

Was 12 jaar, me moeder had een dik been, en het werd steeds dikker en dikker, uiteindelijk is ze naar de HA gegaan.
Die vertrouwde het niet helemaal, ze moest zich maar in het ziekenhuis melden, wat er uitkwam, daar zakte de grond onder me voeten weg van, ze had: kanker...

Door allerlei onderzoeken kwamen ze erachter dat het longkanker was, een kleincellige kwaadaardige tumor, die een uitzaaing in haar been veroorzaakte, in haar lies, vocht kon er dus in, maar geen vocht er meer uit, vandaar dat het been zo dik werd.

Ze moest aan de chemo, gelukkig werd ze er niet ziek van, en bleef ze kwiek rondlopen.
Na de chemokuren ging ze weer terug voor controle, yes! Het was nu zo klein dat het geen schade kan veroorzaken, maar... hoelang het zo blijft is een raadsel, aangezien het een kleincelloge tumor is, kan het snel afbreken, maar ook weer snel aangroeien!
Iedergeval hopen op het beste!

Maar tevergeefs.. 2 weken later was de tumor 2x zo groot als in het begin! En liet zich deze keer niet snel verslaan,
Ze kreeg een nog heftigere chemokuur.. hier werd ze aardig ziek van, kon niks meer... zelfs de kleinste dingen niet,
Haar gezicht begin ook erg te veranderen, ogen stonden totaaaal anders, mond ging hangen en ze begon gekke dingen te denken.. wat bleek later.. uitzaaing in haar hoofd..

De tumor reageerde helaas niet op de chemo.. me moeder kon helaas niks meer,
ze heeft alsnog met haar redelijk volle verstand aangegeven dat ze een euthanasie wou, na een paar weken kreeg ze "groen licht"
Helaas is ze op 51 jarige leeftijd oveeleden, was op dat moment 14 jaar

En dat is helaas niet alles,

Mijn vader was vroeger al njet echt een vader, altijd knorrig en erg nors! En dat werd dus alleen maar erger,
Met mijn zus heb ik ook nooit echt een goede band gehad, totaal 2 verschillende karakters, zo erg dat het geregeld tegen elkaar botst.
Gelukkig heb ik nog een broer waar het wel goed mee klikt, alleen die leeft liever op zichzelf.

Sorry voor dit lange bericht, maar het was wel lekker om het even van me af te schrijven! :)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Spontane huilbuien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:29

Ik wil je heel veel sterkte wensen, verder weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen..

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 23:35

Dankjewel, ja het zal jullie vast en zeker ook overvallen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:39

Meid, dat is gewoon k.ut...... En ik kan het weten. Soortgelijk verhaal, m'n moeder is nu een halfjaar dood (ben wel wat ouder als jij toen). Maar is niet gek als je af en toe een huilbui hebt. Je hebt je halve jeugd je moeder moeten missen. Heb je er ooit aan gedacht om hulp te zoeken? Of heb je dat ooit gehad?

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:41

Ik heb zelf heel erg last van spontane huilbuien. .. ook denk ik door dingen die in het verleden gebeurt zijn of die nog bezig zijn. Wat mij zelf vaak helpt is door mezelf te dwingen positief te gaan denken. En er soms eventjes tussen uit de gaan en van de kleine dingen te genieten. Veder wens ik je veel sterke met wat je allemaal heb meegemaakt...

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:51

Ik wil je heel veel sterkte toewensen, je moeder verliezen is niet niks.

Wat bij mij werlt is om de paniek/het verdriet even toe te laten, rustig te gaan zetten en op je ademhaling letten. In door je neus en weer rustig uit door je mond. Daar word ik rustiger van. Heb je hulp? Of heb je daar geen behoefte aan?

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 23:56

Eerst wou ik geen hulp, dacht dat ik het wel alleen kon, maar later ga je merken dat het toch wel nodig was geweest,

nu op dit moment heb ik nog geen hulp, zit er wel aan te denken, het zal iedergeval niet verkeerd zijn!

Super bedankt alvast!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:11

LZP -> MWS