Hij doet "rockclimbing" als sport.. En ik moest er uiteraard ook aan geloven, om het uit te proberen!
Nu heb ik zelf, toen ik nog op de middelbare school zat, tijdens gym wel eens moeten klimmen. Ik werd altijd onwijs gelukkig als we dit gingen doen, ik vond het echt leuk!
Maar er nooit over nagedacht dat het ook mogelijk was om dit daadwerkelijk als sport te doen..
Nu ben ik hier in Australië 4 weken geleden begonnen.
Dit keer het échte werk.. Niet stiekem "rainbowen" (oftewel, van alle kleurtjes gebruik maken), maar echt de moeilijkheidsgraad opbouwen en maar van 1 kleur tegelijk gebruik maken.
Al na 2x klimmen (in 1 week) besloten dat het goedkoper zou zijn om een maandabonnement te nemen en mijn eigen klimspullen (klimgordel, schoenen en kalkzakje) te kopen, dan steeds losse entree te betalen en de spullen te huren. Want ik vond het ÉCHT leuk

Hiernaast ook tot de conclusie gekomen dat klimmen en paardrijden goed samen gaan!
De balans die je bij paardrijden gebruikt en de kracht in benen, armen en buikspieren, gebruik je ook bij klimmen!
Gevolg:
Nu, na 4 weken zo'n 3x per week klimmen, klim ik al bijna op hetzelfde niveau als die vriend van mij, die dit al zo'n 3 a 4 jaar doet!
Als ik weer terug ben in Nederland wil ik hier dus ook zeker mee door!
Nog meer bokkers die klimmen als sport?