Vervolg Topic ( Mijn verhaal.. Soortgenoten ? )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schaduw92

Vervolg Topic ( Mijn verhaal.. Soortgenoten ? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 00:02

Hallo bokkers,

Voor ik verder ga. Dit account is een goed gekeurd schaduw account. Mocht je me ergens in herkennen? Stuur me gerust een pb maar noem aub geen namen.

Sommige zullen me nog wel herkennen van dit topic:
[MWS] Mijn verhaal.. Soortgenoten?

Hier was ik op een gegeven moment mee gestopt
Met 1 bokker heb ik nog steeds contact via pb en daar ben ik haar ook dankbaar voor.

Voor hoe en wat hoe het begon kan je het beste me eerste topic lezen.
Kort samen gevat:
Ik ben 10 jaar lang gepest, getreiterd en noem maar op. Maatschappelijk werk gehad op school, zelf beschadigingen, zelfmoord neigingen enzovoorts. Toen een groot trauma gehad waar ik nu nog steeds tegen aanloop en sinds anderhalf jaar pas echt verteld heb en over begin te praten. Wil je echt dringend weten wat het is mag je me een pb sturen want vind het moeilijk en zwaar het hier neer te zetten.
Heb toen therapie gehad bij een psycholoog waar ik na een paar sessies toch iets had van.. nee dat gaat hem niet worden en ben ik gestopt. Nu loop ik al sinds vorig jaar juni/juli bij een instelling bij een behandelaar en psychiater. Hier voel ik me meer vertrouwd en gaat de goede kant beetje op. Flinke tegen slagen gehad en heel veel problemen gehad. Zelf beschadiging is extreem geworden, ik slik drugs en denk na om me leven te beëindigen. Gelukkig heb ik super vriendinnen die me steunen en een goede vriend waar ik ook altijd bij terecht kan en ik mag me geluk prijzen dat ze er nog steeds zijn na alles. Nu is ook bij die instelling eindelijk na lange onderzoeken enzovoorts eindelijk een behandelplan opgesteld en krijg ik sinds paar weken terug EMDR therapie. Ik heb mijn kennismaking met deze vrouw al gehad wn volgende week start de behandeling.
Zelf kijk ik wel beetje tegen op gezien ik echt nu alles moet prijs geven hoe en wat. In me privé leven loop ik ook overal tegen aan en kan 1 klein ding voor mij 1 heel groot ding zijn.

Waarom heb ik nu een vervolg topic?
Nou om andere bokkers aan te sporen hulp te zoeken, maakt niet uit wat je hebt mee gemaakt. Elke vorm van een trauma kan zonder een fatsoenlijke verwerking je leven tot een hel maken. Ik loop er inmiddels me halve leven al mee rond.. En je zult nooit de enige zijn. 9 op de 10 mensen hebben wel iets mee gemaakt waarvoor ze professionele hulp voor hebben gehad of nu hebben. Kijk naar mij, als me vriendinnen en die goede vriend me niet hadden geholpen en gesteund dan had ik nooit de stap naar hulp gezet. En daar ben ik ze dankbaar voor. Ook al ben ik nu vaak genoeg het grootste k*twijf wat je maar kan bedenken.

Bokkers die me willen blijven volgen in mijn behandeling, voel je vrij en als jullie willen blijf ik jullie op de hoogte houden.
Heb je vragen? Stel ze gerust

Schaduw92

Re: Vervolg Topic ( Mijn verhaal.. Soortgenoten ? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 15:42

Ik hoop eigenlijk toch wat meer bokkers weten te vinden die in hetzelfde schuitje zitten, om ervaringen te delen en tips. Onlangs heeft een nieuwe bokker een pb gestuurd en ben ik verder in contact met haar.

Schaduw92

Re: Vervolg Topic ( Mijn verhaal.. Soortgenoten ? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:59

Verder geen bokkers meer?