Al 2 maand heb ik erg last van spierpijn en groeipijn. Vooral in mijn benen, knieën, heupen, rug, nek en schouders. Eerst werd dit gegooid op het feit dat ik nu minder gestressd ben dan een half jaar geleden, en dat mijn lichaam zich hiervan aan het herstellen is. Vond het wel lang duren en klachten worden steeds erger, dus nieuwe afspraak gemaakt.
Afgelopen vrijdag bloedonderzoek laten doen en net uitslag gekregen. Niets kunnen vinden.
's Ochtends heb ik zoveel pijn dat ik gewoon bijna mijn bed niet uit kan komen. Ik ga met de bus naar school maar moet nog zeker een kwartier lopen tot ik op school ben. Dat is dan erg pijnlijk. Ook 's avonds en 's nachts veel last van pijn. Ik heb krachtverlies, ik merk dat ik bepaalde dingen niet / niet meer goed kan tillen.
Aan mij nu de keus, of zo verder gaan of opnieuw een afspraak met huisarts maken. Ik weet het niet meer, het is iedere keer dat er niets gevonden wordt. (Heb ook jarenlang last van maagklachten, afgelopen half jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit voor geweest, meerdere onderzoeken, niets kunnen vinden). Grote kans dat als ik opnieuw een afspraak maak dat de ha het er op gooit dat het bij mij door stress komt. Lekker makkelijk.
Moet er even uit. Is er misschien iemand die deze klachten herkent? Wat zouden jullie doen?
Suzanne F.
Geplaatst: 20-01-15 13:40
Dat zijn een soort fibromyalgie klachten. Heb je daar al weleens op gezocht? Probeer eens magnesium tabletten en vitamine B complex, kijk of het dan beter gaat.
Thats_Me
Geplaatst: 20-01-15 19:24
Wow om gelijk met fibromylagie te gooien vind ik heel ver gaan. Er zijn zoveel dingen die dit soort klachten kunnen veroorzaken die toch eerst uitgesloten moeten worden. En ja stress kan ook dit soort klachten veroorzaken. Ik zou weer naar de huisarts gaan voor verder overleg.
@Suzanne F, heb ik idd al eens naar gekeken en veel van mijn klachten komen ook bij fibromyalgie voor. Maar heb ook gelezen dat dit niet vast te stellen is (?).
Er is getest op reuma en op vitaminen tekort (b12 o.a.)
Ik vind het gewoon heel lastig. Kan wel weer naar de huisarts hobbelen maar heb het gevoel dat ik daar niets mee op schiet. School doet onderhand ook moeilijk, omdat ik door die maagonderzoeken ook veel afwezig ben geweest. En grote kans dat als ik dit wil laten uitzoeken, me dit weer veel lesuren gaat kosten. Lastig.