Chalazion behandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Chalazion behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:50

Helaas heb ik sinds een ruime 2 weken een chalazion zitten. Al geregeld met warmte compressen behandeld, maar nadat het niet weg trok, ben ik vanmorgen bij de HA geweest.
Deze heeft me antibioticadruppels voorgeschreven en als het binnen een week niet weg is, moet ik naar de oogarts om het eruit te laten snijden.

Iemand ervaringen waarbij het WEL vanzelf is weggegaan?

Paisano

Re: Chalazion behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:52

LZP -> MWS

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:46

Ik heb er één op mijn ooglid gehad (ter grootte van een erwt ongeveer) die vanzelf (bijna) weggegaan is. Ben er ook mee naar de HA geweest, die gaf me een keuze; wachten tot het vanzelf weg gaat, een spuit Prednison erin of weg laten halen door de oogarts (wat ook gelijk aardig duur is, vanwege je eigen risico >;) ). Nu was de mijne behoorlijk rood en het heeft ongeveer 3 à 4 weken geduurd voor het af begon te zakken. Heb ook warme compressen geprobeerd (wat volgens mij geen ruk hielp) en toen het wat begon te schilferen, uierzalf. Daarna was het met een week of 2 klaar en over en weg. Je ziet nu alleen nog een minuscuul bobbeltje en het is ietsje rood. Dus 100% weg? Nee, maar wel zo goed als en het valt verder niet op.

Ik weet dat sommige mensen ze ook wel doorprikken met een naald, maar daar begin ik niet aan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:18

Ik heb van de huisarts fucithalmic gekregen voor die bobbeltjes.

Ze zijn hiermee verdwenen, maar ik heb wel iets verdikt weefsel op mijn ooglid.
Inmiddels heb ik ze al een jaar of 4 niet meer gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:50

Ik heb die van mij telkens kapot gedrukt. Af en toe zit ie er weer.

Heb nu ook 1 bij mijn andere oog zitten. Zit onder mijn bovenste ooglid. Dus is mooi gezwollen. Maar is geloof ik ook geknapt. Pijn is bijna weg.