Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
linoleum schreef:dat ik op een gegeven moment het maar helemaal niet doe, want dan kan ik ook niet falen.

Nayomie schreef:Met jezelf twee weken vrij te hebben gegeven, bedoel je daarmee al je opdrachten en inleverdingen of ook gewoon school zelf?
Sokje_6 schreef:Maar dat is stress ontlopen en later zal dat niet kunnen. Ik ken het wel, ik ga dan een dagje sauna doen waarbij ik ook niet bereikbaar ben.
Ik verkies een manier om te leren met de stress om te gaan. Want je kunt het niet altijd vermijden of een weekje pauze inlassen.
Ik heb dit onder begeleiding gedaan dus de conclusie trekken dat ik het ontloop is in dit geval heel onnodig.linoleum schreef:Dat vrij nemen heb ik gedaan in kerstvakantie. Heb twee weken lang helemaal niks gedaan voor mijn studie en ook geprobeerd om er niet aan te denken. Heb ook twee weken lang nauwelijks hoofdpijn gehad (lange nasleep van hersenschudding nog) en niet misselijk. Nu richting mijn toetsen (dinsdag eerste toets) begin ik er weer ontzettend last van te krijgen.
Ik wandel ook veel, als het weer het toelaat. Ik ga eerst een tijd bezig voor een vak en als ik daarmee klaar ben ga ik een halfuurtje wandelen en daarna weer verder met het wandelen. Dus plan ongeveer in hoelang ik met welk vak bezig ga. Dat maakt het ook al duidelijker voor mij.
Belangrijkste voor mij is overzichtelijk maken wat ik moet leren/doen en het hierdoor ook bereikbaar maken. En nog belangrijker, tussendoor pauze nemen en er juist even helemaal NIET mee bezig zijn.
Nayomie schreef:Als je een pauze neemt, dan loop je ondertussen ook achter, dus dat lijkt mij al helemaal niet handig want dan begint het riedeltje weer opnieuw.
Plannen doe ik, maar dat zorgt juist voor meer stress voor mijn doen helaas.![]()
Contact opnemen met de decaan kan ik wel doen ja.
mij kan dat tussendoor ook wel iets helpen, en daarna weer even aan de slag.
Pistasche schreef:Sokje_6 schreef:Maar dat is stress ontlopen en later zal dat niet kunnen. Ik ken het wel, ik ga dan een dagje sauna doen waarbij ik ook niet bereikbaar ben.
Ik verkies een manier om te leren met de stress om te gaan. Want je kunt het niet altijd vermijden of een weekje pauze inlassen.
Dat ontlopen valt wel mee hoorIk heb dit onder begeleiding gedaan dus de conclusie trekken dat ik het ontloop is in dit geval heel onnodig.
Jezelf altijd maar dwingen door te lopen en uiteindelijk instorten is een veel groter probleem dan jezelf rust gunnen. Stress komt niet door een paar schoolopdrachten, het is een ophoping van gebeurtenissen waardoor je het overzicht totaal kwijt bent.
Nu ik opnieuw ben begonnen met een schone lei, heb ik er al weken geen last meer van en zal het me geen tweede keer gebeuren. Maar daarvoor zal je wel even helemaal opnieuw en met een andere instelling moeten opstarten.
Pistasche schreef:Probeer ook niet aan ál je opdrachten te denken die je moet inleveren, maar werk ze stuk voor stuk af. Elke opdracht die je af hebt is er weer een. Als je alle opdrachten door elkaar maakt verlies je ook overzicht en lijkt het of aan geen van allen een eind komt. Weeg ook niet te zwaar aan school, als iets niet lukt, lukt het niet.. hoe vervelend het ook is, als je je daarbij probeert neer te leggen zal je dat ook een hoop stress schelen. Als iets niet lukt is dat altijd weer het begin van iets anders, waar je dan weer met goede energie aan kan beginnen!
Nayomie schreef:Thee ga ik eens proberen. Is Engelse thee geschikt ervoor?