Scheren, welk scheermes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Scheren, welk scheermes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:02

Morning! :P
Ik ben de laatste tijd zo klaar met wegwerp scheermesjes.. Al helemaal toen ik laatst bij m'n vriendin haar scheermes mocht lenen, zo'n eentje waarvan je alleen af en toe het kopje (mes zelf) moest vervangen. Ik vond deze ook veel makkelijker in gebruik en haalt veel beter de stoppels weg.
Nu was mijn vraag, welke raden jullie aan en welke af, en waarom?

Alles is welkom dus brand los! :D

Btw, liever niet een te hoog budget aangezien sommige scheermessen tegenwoordig echt een schrikbarende prijs hebben voor enkel een scheermes.. :Y)

Schoentje

Re: Scheren, welk scheermes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:05

Wilkinson. Ik heb alle lady kopjes van Gilette geprobeerd en Wilkinson blijft gewoon langer scherp. Het handvat is ook wat zwaarder, wat ik persoonlijk prettiger in de hand vind liggen. En bovenop dat is Wilkinson ook nog goedkoper dan Gilette.
Wegwerp is meestal minder van kwaliteit en de meeste goedkope merken ook. Liever iets meer betalen en een glad huidje, dan goedkoop en vol met bultjes.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:07

Welke van Wilkinson? Dan google ik effe :P
Ik hoor ook redelijk vaak dat vrouwen gewoon mannenscheermessen gebruiken omdat
deze vaak beter zijn. Maar wat zou er dan beter moeten zijn?

Schoentje schreef:
Wilkinson. Ik heb alle lady kopjes van Gilette geprobeerd en Wilkinson blijft gewoon langer scherp. Het handvat is ook wat zwaarder, wat ik persoonlijk prettiger in de hand vind liggen. En bovenop dat is Wilkinson ook nog goedkoper dan Gilette.
Wegwerp is meestal minder van kwaliteit en de meeste goedkope merken ook. Liever iets meer betalen en een glad huidje, dan goedkoop en vol met bultjes.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:12

Ik gebruik de standaard variant van Gilette Venus, al eeuwen! Inderdaad met verwisselbare kopjes.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:15

Ik weet eigenlijk niet of ze veel modellen hebben van Wilkinson. In ieder geval niet zoveel poespas als Gilette. Gewoon 'Wilkinson Sword Lady' of zo. Op het moment zijn net al mijn mesjes op, dus ik kan niet voor je kijken, maar als ik in de winkel ben pak ik zomaar wat van dat merk.
Mannenmesjes kan ook, al vind ik ze ooit net te scherp, waardoor ik me wat te snel in de huis snijd.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:24

@Schoentje, Halen ze de stoppels ook volledig weg? Dat je echt geen puntjes meer ziet?

@Sani, Hoe bevalt deze?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:27

Ik voel geen stoppels mee, maar de donkere haren die onderhuids zitten zie je natuurlijk nog wel als je goed kijkt. Mijn oksels zijn in ieder geval mooi glad, bikinilijn zie ik de stoppels onderhuids nog zitten, maar het voelt wel glad.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:29

Ik heb me rot gezocht naar een goed scheermesje omdat mijn huid heel erg reageert op zo goed als alles. Wat bij mij het beste werkte waren de scheermesjes die mijn vriend gebruikt, de Mach something mannen mesjes maar ook dat was niet optimaal.

Ik heb nu een Braun Silk Epil en dat werkt super. Ik gebruik hem in bad of onder de douche. Lekker is het niet maar echt pijn doet het ook niet. Ik doe ook oksels en bikinilijn ermee. Na het epileren heb ik wat rode puntjes op de huid waar de haartjes verwijderd zijn maar ik smeer een fijne body butter en het is binnen no-time weggetrokken.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:01

Ik gebruik de Wilkinson Hydro 3. De mesjes koop ik meestal in Duitsland daar zijn ze lekker betaalbaar. Vind inderdaad mannen scheermesjes veel fijner dan die voor dames. Heb ook de Gilette Quattro Titanium gebruikt maar om de een of andere reden bleven daarbij de mesjes maar van de houder afvallen bij mij. Dus overgestapt toen ik een goede aanbieding tegen kwam en de Hydro 3 bevalt prima :)

Heb op vakantie toen ik mijn normale mes vergeten was wel eens de roze wegwerp scheermesjes van Albert Heijn gebruikt en die vond ik wonderbaarlijk goed voor wegwerp exemplaren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:04

Ik heb voor oa oksels de messen die manlief eerder gebruikte voor zijn baard hij gebruikt inmiddels messen van boldking. dus ik maak de oude op. Een gilette systeem voor mannen, deze gaan erg lang mee, blijven goed scherp en scheren prettig en liggen fijn in de hand. De scheerkop is erg flexibel en mooi smal. Geen idee alleen welk type.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:43

@ Alwiene, ik heb gegoogled en die lijkt me best wel fijn! Wanneer vervang jij het mesje? Gewoon als die bot begint te worden of om de zoveel tijd?

@ karuna, Klinkt fijn, jammer dat je het type niet weet..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:46

Ik gebruik ook een gilette herenmes, heb ook de venus gehad maar dat veranderd zo vaak en tegenwoordig heb je veel van die mesjes met scheergel oid erop wat moet verzachten maar het enige wat ik daarvan merk is dat het vreselijk gaat jeuken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:05

Ik wil ook gewoon alleen een mes, geen prut of troep er op of aan.

Ik heb gekeken maar kan ook nergens een type vinden. Zilverkleurig met 2 mesjes in de kop, ik denk dat het de exel is.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:26

Lieshorses schreef:
@Schoentje, Halen ze de stoppels ook volledig weg? Dat je echt geen puntjes meer ziet?

@Sani, Hoe bevalt deze?

Bevalt prima. Gebruik die soort al enkele jaren.
Heb ook een Philips epileerapparaat, maar die gebruik ik enkel met vakanties (op m'n onderbenen, rest is te pijnlijk :'))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:27

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:31

Deze lijken het idd te zijn, ik had ook al plaatjes gezocht op internet.

Ik gebruik ze alleen voor mijn oksels en bikinilijn, ben van mezelf gezegend met stug, zwart en veel erg snelgroeiend haar :') . Kan uiteraard vooral zelf mijn oksels controleren en die zien er toch netjes uit. Voor een dag of wat tenminste. Heb zelf een erg gevoelige huid die snel geirriteerd is maar ook dat gaat gelukkig goed.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:35

Ik ben opgegeven moment zelfs overgegaan op ontharingscreme voor mn benen :D Heerlijk. (1.50 bij de action). Heb een erg gevoelige huid maar deze gaat erg goed en merk dat na een paar keer gebruiken er ook steeds minder (en vooral minder dikke) haartjes terug komen. Niks bultjes en botte mesjes :))
Als er nog een paar haartjes blijven staan die ik die nog even snel met scheermes.
Scheermes probeer ik altijd in de aanbieding te kopen. Soms heeft action een of andere variant liggen. en anders haal ik nieuwe kopjes bij de op=opwinkel.
Ben het meest weg van de wilkinson intuition vooral voor op vakantie. Anders gebruik ik gewoon andere zoals gilette venus zonder scheerschuim.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:58

he toevallig,, dit dacht ik vorige week precies zo..
was de wergwerpmesjes zat, maar wou er wel een met een kleine kop en kwam ook uit op de wilkinson namelijk deze: https://www.kruidvat.nl/wilkinson-sword ... fromsearch

prijsje is erg fijn, handvat is net wat zwaarder in de hand dan ik gewend ben, maar dat is eigenlijk wel fijn
en verder scheert ie prima glad,, ik ben er erg blij mee!