Ervaringen psoriasis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnetje1903

Ervaringen psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 00:06

Hoi,

Ik ben heel benieuwd of er hier op bokt ook mensenzijn met psoriasis.
Ik heb zelf vanaf ik een jaar 15 was. Op mijn 18e een extreme uitbarsting gehad en zat helemaal onder. Na verschillende behandelingen waaronder lichttherapie zo goed als over gegaan met alleen nog twee plekken op mn elleboog over.
Nu op mm 32e, na een flinke keelontsteking, beginnen er over mijn hele lijf kleine plekjes te komen. Ben als de dood dat het weer zo extreem gaat worden als op mn 18e. Meteen naar de dokter geweest, maar schijnt een veel voorkomende uiting te zijn na een zwaarverminderde weerstand (ruim 2,5 week ziek geweest en naast keelontsteking flinke buikgriep en in 4 dgn tijd 10 kilo afgevallen)
Heb zalf gekregen, voornamelijk tegen de jeuk en over twee weken terug voor controle en eventuee ddoorverwijzing naar dermatoloog.

Ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen en eventuele tips. (Wordt er toch wel een beetje zenuwachtig van)
Laatst bijgewerkt door zonnetje1903 op 17-01-15 00:09, in het totaal 2 keer bewerkt

wendyenbram

Re: Ervaringen psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:09

[MW] Psoriasis, wie nog meer? heel veel ervaringen in dit topic.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:11

Ik heb psoriasis, maar ik doe er al jaren niks meer aan.
En gek genoeg, het is rustiger dan toen ik nog zalfjes e.d. smeerde.

De reden dat ik ben gestopt met smeren is dat het me niets opleverde.
Alles werkte maar eventjes maar al gauw zat ik weer helemaal onder.

Nu ik niks meer gebruik heb ik nog maar één plekje op mijn enkel, maar ook dat is erg rustig.

Geen tips dus verder, maar misschien is het een idee om verder te kijken dan zalven e.d. :)

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:16

Ik heb vandaag gehoord van mijn behandelaar dat arganolie of lotion goede werking heeft.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:18

Ozon schijnt heel erg goed te zijn voor Psoriasis!
Een klant van mij heeft deze en gebruikt het met succes bij haar klanten

misschien eens google voor iets in de buurt zij zit in Eersel

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 09:17

Wat is ozon precies voor iets?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:21

[MWS] [MW] Psoriasis, wie nog meer? Staan erg veel ervaringen in! Is al een tijdje stil, maar zo nu en dan gooit iemand weer een balletje op en komen er spontaan nieuwe tips voorbij.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:27

Zowel mijn vader als zusje hebben psoriasis. Wat bij hen in ieder geval goed helpt is heel consequent zijn met zalf smeren.

Ook werkt een combinatie van zee en zon (zout en UV) goed. Wij hebben een zonnehemel staan waar mijn vader wekelijks onder gaat, vroeger voorafgegaan door een bad met een fikse lading badzout. Doordat hij er zo consequent mee om gaat (ieder nieuw plekje gelijk smeren), zijn de plekken bij hem praktisch weg. Hij gaat nog steeds wekelijks onder de zonnehemel, en smeert dus met regelmaat zalf, maar de verschrikkelijke plekken op knieën en ellebogen zie je niet echt meer wat van, terwijl het vroeger echt heel erg was.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:32

Paardenmelkcreme!!!

Ik heb zelf geen psoriasis maar mijn vriendin wel en die is via mij paardenmelkcreme gaan gebruiken en zij is er erg blij mee en volgens haar werkt t erg goed!!!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:33

Ik heb zelf een zware vorm van psoriasis. Ik heb eerst dimethylfumeraat geslikt, dit heeft jaren goed geholpen, maar op een gegeven moment werd het weer erger. Nu slik ik methotrexaat en dit werkt nu goed. Vorige winters heb ik ook lichttherapie gehad en dit heeft toen ook redelijk geholpen. Maar ik heb ook jaren gehad dat het helemaal niets hielp. Ik smeer ook met dovobet. Ik heb ook vitamine pillen geslikt en homeopathische middelen gebruik, maar dit hielp helemaal niets.

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 10:31

Ga dat topic even doorlezen :)

Thabks voor de tips alvast.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:58

Ozon is een zuurstof het fijne weet ik er ook niet van
Misschien even google

Mijn moeder heeft ooit voor forever living gewerkt met puur aloe vera producten een man die ook het zelfde had wat jij had kwam ook altijd bij haar vanalles halen

misschien een verkooppunt in jou regio een mailtje sturen?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:12

Ik heb het ook. Vooral rond mijn borst, in mijn nek, armen en rug. Ik had laatst een nieuw zalfje gekregen van de dokter doe erg goed hielp. Alleen de lichtere plekken willen niet weg trekken.

De dokter gaf mij ook als tip. Smeer voor de zomer nog een keertje! Maar niet constant blijven smeren, dan werkt het niet zo goed meer.