Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. geerke schreef:belangrijk is de haard weg te halen,die bacterie is niet een hele aardige.Als je heel erge pech hebt kun je een hartklepontsteking oplopen of een hersenvliesontsteking.Maar dan moet je weerstand erg laag zijn.Komt zelden voor maar toch.
linkje voordat je denkt dat ik gek ben![]()
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... eking.html
Kaat1 schreef:Je kunt inderdaad een soort "fisteltje" op je tandvlees krijgen, ziet er gewoon uit als een klein wit bultje. De "rommel" van de ontsteking van de wortelpunt kan daardoor een doorgang naar buiten vinden. De tandarts stuurt je in dat geval door naar de kaakchirurg voor een zgn. Apexresectie (inkorten van de wortelpunt). Dit klinkt veel enger dan het is, in 20 minuutjes ben je klaar bij de kaakchirurg, het wordt helemaal verdoofd en je voelt er niks van. Dus mocht je dit hebben, geen reden voor paniek! Ik heb het zelf twee keer gehad en de mezelf heel bang gemaakt van tevoren maar dit was echt niet nodig!
; persoonlijke omstandigheden.
Was echt zo bang voor een wortelkanaalbehandeling. dressagelady schreef:Het ligt er ook nog aan waar je ontsteking vandaan komt. TS geeft aan dat de kies al los zit, misschien is het een combinatie probleem waar je kaakbot bij betrokken is. De druk/pijn is minimaal omdat de ontsteking een fistel (uitvoergang) heeft. Liever zsm een afspraak bij je tandarts maken. Kom je ook bij een mondhygiënist TS?
@vivian_ wat onprofessioneel om zo laconiek te spreken over dental/parodontale ontstekingen, nu heb jij op je opleiding waarschijnlijk geen lessen gehad over de gevolgen van ontstekingen op de rest van je lichaam, ik zou zeggen verdiep je er eens in.
, sterker nog, reinigen is hier verplicht voordat je door de arts onderzocht wordt.
doen, is de eerste niet helemaal volledig gelukt. Dat kan. Maar de kans is groter dat er een ontsteking onder de wortelpunt zit. Dan doen ze geen tweede wkb, maar maken ze een gat aan de zijkant in je kaakbot, waarlangs de troep eruit kan en ze een stukje van de wortelpunt verwijderen. Simplistisch uitgelegd, uiteraard. En ik vermoed haast dat jij daar op uit komt, omdat je zo weinig pijn hebt. Als er nog een stuk zenuw zou zitten, zou je meer pijn hebben denk ik.
.