Gouden tip gevraagd tegen voor- en bijholte ontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 19:58

Zelf gebruik ik momenteel zoutoplossing qua neusspray en spoel de holtes en neus met een zoutoplossing.

Alleen ben al dikke anderhalf week ziek. Ben er klaar mee.

StonedRomy

Re: Gouden tip gevraagd tegen voor- en bijholte ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:01

Neti pot heeft mij ontzettend geholpen.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:02

Ik was ooit eens bij een vervangde huisarts voor mn holtes.
Die zei, je moet lijnzaad koken, in een doek doen en op je hoofd leggen, ik dacht die dokter is gek, maar niet dus, het werkt echt!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:05

Bij mij helpt cinuforce van A. Vogel goed.. Maar dat is homeopatisch.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:16

Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar als je echt heel veel pijn heb en het blijft aanhouden zou ik een verwijzing naar de KNO-arts vragen bij je dokter. Ik had zo'n erge ontsteking dat zoutoplossing, spoelen met zout en stomen met speciale druppels niet eens meer hielpen. Ook twee antibioticakuren gehad die niet hielpen. Toen ik terug vloog uit Portugal hadden mijn trommelvliezen kunnen klappen zei de dokter.
Uiteindelijk van de KNO-arts een bepaald medicijn gekregen dat onwijs goed hielp (weet de naam nu even niet maar dat zou ik zo voor je kunnen nakijken). Als ik nu heel erg verkouden ben en alles weer vol zit hoef ik die medicijnen maar één keer te gebruiken en dan is het weer goed.

Ik zou het nog even aankijken en als het niet beter wordt misschien toch even langs de dokter.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:20

Gewone neusspray gebruiken, dus geen zoutoplossing.. want dat werkt bijna niet. En 2x per dag stomen.
Dat waren hier de tips van de doktersassistente.
Inmiddels ook nog een ab kuur erbij.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:21

Vorig jaar ben ik een half jaar zoet geweest en heb toen elke dag die tabletjes van A.vogel geslikt.

Heb vorige week dit 2 dagen gedaan en gaf niet het effect als vorig jaar dus gestopt.

Stomen heeft bij mij nooit echt effect gehad.

Ben er nu ook echt ziek van. Ik slaap per dag gemiddeld toch 15 uur.

Woensdag heb ik afspraak bij de dokter. Helaas voor andere dingen, maar als de holtes nog spelen dan ga ik dit ook benoemen.

Wil zelf graag ook antibiotica, omdat ik er zo mee aan het kloten ben. En ben er sinds jaren ook ziek van.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:29

Ik had/heb ook een bijholte ontsteking. Allereerst vitamine C en goed slapen.
Verder neusspray en druppels, geen zoutoplossing.
Heb regelmatig gesprayd en een a 2 keer per dag de druppels. Dan ga je met je hoofd horizontaal liggen, in zo'n positie, dat je de neusdruppels naar de plek kan 'begeleiden' waar het probleem zit.
Verder paracetamol, ik nam gerust 3 x 500mg. Met name voor t slapen gaan, want wilde wel goed slapen.

Is bij mij afgelopen zondag begonnen, na een periode 'gewone' verkoudheid. Nu een stuk beter! Voel het nu nog wel en ga straks ook niet te laat slapen. Maar heb echt dagen met hoofdpijn rondgelopen! (Iedere keer bij t opstaan, bukken of andere beweging weer zo'n pijnscheut door je hoofd) Heb echt op neusspray en paracetamol geleefd. Verder fruit en verse sinaasappelsap. Pilletjes vitamine C kun je ook nemen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:30

Oh, dat is rot! Veel sterkte!

Het liefst hang ik zelf boven een bak heet water met dampo om te stomen. Werkt altijd goed!
Dampo pleisters op je borst wanneer je gaat slapen helpt ook. Moet je alleen wel een rug slaper zijn.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:31

Faline schreef:
Ik had/heb ook een bijholte ontsteking. Allereerst vitamine C en goed slapen.
Verder neusspray en druppels, geen zoutoplossing.
Heb regelmatig gesprayd en een a 2 keer per dag de druppels. Dan ga je met je hoofd horizontaal liggen, in zo'n positie, dat je de neusdruppels naar de plek kan 'begeleiden' waar het probleem zit.
Verder paracetamol, ik nam gerust 3 x 500mg. Met name voor t slapen gaan, want wilde wel goed slapen.

Is bij mij afgelopen zondag begonnen, na een periode 'gewone' verkoudheid. Nu een stuk beter! Voel het nu nog wel en ga straks ook niet te laat slapen. Maar heb echt dagen met hoofdpijn rondgelopen! (Iedere keer bij t opstaan, bukken of andere beweging weer zo'n pijnscheut door je hoofd) Heb echt op neusspray en paracetamol geleefd. Verder fruit en verse sinaasappelsap. Pilletjes vitamine C kun je ook nemen.

Wat voor neusspray en druppels?

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:31

Een bak kokend water, iets van menthol erin en erboven hangen met een theedoek over je hoofd. En dan zo lang mogelijk stomen, paar keer per dag.. geeft verlichting en maakt de boel los :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:34

Ik heb gewoon de druppels en spray van Etos huismerk. (beide met werkzame stof xylometazoline)
Van Otrivin krijg ik om een of andere reden altijd bloedneuzen, met name die duo versie.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:53

Bengell schreef:
Een bak kokend water, iets van menthol erin en erboven hangen met een theedoek over je hoofd. En dan zo lang mogelijk stomen, paar keer per dag.. geeft verlichting en maakt de boel los :)

Methol daar kan ik niet tegen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:56

Menthol schijnt ook niet zo goed te zijn voor je slijmvliezen, omdat het vrij scherp is. Je kunt ook gewoon stomen met alleen heet water of er er een zakje kamillethee in hangen. Kamille werkt verzachtend en heeft een licht ontstekingsremmende werking. Daarbij is het ook zacht voor je luchtwegen. Mijn vorige huisarts gaf me het advies met douchen de badkamer goed vol te laten met stoom, door eerst een tijdje de kraam goed heet open te zetten met een gesloten deur. Werkt bij mij vaak prima.

JesdaJinnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:58

Zo'n 4/5 weken geleden ook gehad. Naar de dokter geweest en diclofinaq (?) gekregen. Met een week weg. Elke dag 1 tablet. Eerste dag 2

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 07:09

ik heb het vorig jaar voor het eerst in jaren heel erg gehad.

Neusspray gehaald en volgens de drogist mocht ik dat max 10dgn gebruiken. Na die 10 dagen was het nog lang niet over en heb de HA gebeld voor overleg. Zij vertelde dat het openhouden het allerbelangrijkste is dus gewoon doorgaan met de spray, alleen zo nodig dus niet standaard 3x dgs. Als pijnstilling begonnen met paracetamol maar op overleg van een vriend die op de ambu werkt dat gaan combineren met ibuprofen en dat werkte super. Heeft wel ruim 2wkn geduurd.
Daarnaast goed heet douchen met alle ramen dicht (stomen) en de hele dag een gore smaak in je smoel van al die rottigheid.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:33

Mijn voor en bijholtes zijn eindelijk tot rust gekomen. *\o/*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:41

super!!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:09

Niet m'n hobby, maar het enige dat mij goed helpt, ik snuif in zo'n geval goed zout water met m'n neus op tig keer per dag.

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:13

Fijn dat het ondertussen al weer beter gaat!

Ik had destijds een kuurtje en stoomde 2x per dag. Dan voelt het net alsof alles weer leeg is, heerlijk was dat... :') Beterschap!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:21

Helaas.

Heb hele dag geslapen. Ben nu al weer 5 uur wakker en begin toch weer zware hoofdpijn te krijgen.