zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

susanne_m

zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 14:17

hallo medebokkers,

wie van jullie zitten er op dit moment ook ziek thuis, of 'revaliderend' na een operatie?

mijn situatie:
vandaag 2 weken geleden ben ik geopereerd aan mijn knie.
in eerste instantie een meniscus ingreep, de uitvoering bleek een fikse kraakbeen beschadiging waarbij een deel kraakbeen is weggehaald.
bij de controle van vandaag bleek dat de instructie kaart welke ik had opgevolgd niet van mij op toepassing was, en met het resultaat dat ik tot nader order weer met krukken loop..
de komende 6 weken mag ik sowieso niet aan paardrijden denken. En werken lukt ook niet zolang ik nog op krukken loop.
dinsdag ga ik naar de fysio en ga ik beginnen met opnieuw te leren lopen...

Nu komt het punt, ik kan niet stilzitten. serieus ik kan het niet, wordt diep ongelukkig van niks (productiefs) doen, wordt nog ongelukkiger nu ik niet kan sporten.
mijn hobby's; trainen van honden en paarden, dat wordt em niet, lezen ben ik ook wel een beetje op uitgekeken. Heel marktplaats ben ik al rondgeweest. huishouden is op een gegeven moment ook wel klaar.

Hoe vergaat het jullie? hoe komen jullie de dagen door?
nog tips en trucs?
of als je je verhaal ook even kwijt wilt, brand maar los!

sjaslique

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:40

Inmiddels hier niks meer aan de hand, maar heb met gebroken ribben gezeten. Had een puzzelboekje en verder wat lezen. Wat je nu veel ziet is kleurboeken voor volwassenen of anders misschien een legpuzzel leggen. In ieder geval succes ermee, ben zelf ook geen stilzitter.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:38

Jeetje ts dat is flink balen!

Niets kunnen en je dood vervelen heb ik de laatste weken wel ervaring mee.
Had links sleutelbeen gebroken, is een week later geopereerd. En rechts mijn elleboog, zat ik mee in gips. Kon dus echt helemaal niks. Ben nu redelijk hersteld maar moet nog wel een deel. Dinsdag op controle is de operatie 7 weken geleden en hoop ik te horen dat dat helemaal vast zit en genezen is. Sleutelbeen heb ik dan ook totaal geen last meer van. Die elleboog is dan ook 5 weken uit het gips en doet nogsteeds erg lastig. Buigen en strekken wil nog van geen kant. Ben dus ook nog wel volledig aan het revalideren en mag bepaalde dingen nog niet doen.

Ik heb die weken verschrikkelijk last gehad van de pijnstilling waarvan ik erg moe was dus heb veel geslapen. Heb bezoekjes gebracht aan mijn paard. En verder kon ik niet achter een computer ofzo zitten dus met mijn telefoon moest alles gebeuren. Ook lezen kon dus niet want kon geen bladzijde om krijgen. Het was verschrikkelijk en doodsaai!
Laatst bijgewerkt door LK_2312 op 16-01-15 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:43

Momenteel zelf ook even in de lappenmand , middelvinger beetje onthoofd en kan ook niet stilzitten.

Ben niet echt te genieten er door :')

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:47

Kun je ook geen therapeutisch werk doen op je werk? Dan ben je er even uit.
Ik ben aan het revalideren van een hernia sinds half mei 2014. Ik ben 10 weken volledig thuis geweest, daarna weer therapeutisch opbouwend gaan werken. Ben begonnen met 2 x 3 uur werken in de week, maar was zo blij dat ik even uit huis was.
Ik had veel pijn in de weken dat ik thuis was (en ook nog met opbouwend werken) dus het huishouden ben ik beetje bij beetje gaan doen. Kon niet veel maar in de 7 maanden dat ik ziek/therapeutisch heb gewerkt heb ik mijn hele huis een grote schoonmaak en opruimen gehad. Veel fims gekeken. Lezen lukte me de eerste 5 maanden niet ivm zware pijnstillers die ik gebruikte, begreep niet wat ik las..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:33

Ik ben ook thuis sinds half mei. In mijn geval door een gebroken enkel/been (en nog wat bijkomende problemen). Sinds 1 december werk ik 2 dagen, en nu in januari 3. Dus nog veel tijd om handen.

Toen ik met 2 krukken liep (dat heeft geduurd tot half november) deed ik vooral films kijken, boeken lezen, borduren, puzzelen, hond dingen leren en leren koken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:43

Inmiddels hier niet meer, maar wat ik deed na mijn knie-operatie was een cursus volgen. Websites bouwen, schrijven, tekenen, of die dingen gewoon voor jezelf doen. Verder kan je breien, haken, allerlei soorten handwerk. Dan ben je in elk geval productief bezig, iets wat voor mij erg belangrijk is. Stil zitten is 1 ding, nutteloos stil zitten nog weer heel wat anders.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:46

Ik zit momenteel ook thuis. Ik had een ader ontsteking die was bijna weg en inmiddels heb ik mijn 2e ader ontsteking te pakken. Mijn been is vanaf de lies tot de enkel ingezwachteld. Echt bewegen gaat niet goed maar zo heel af en toe (als mijn man of kinderen niet kunnen) stap ik op de fiets en ga ik even naar stal om de paarden te verzorgen.. Want dat mis ik echt het bezig zijn met mijn paarden ik ben dus thuis niet te genieten, en verveel me te pletter.
Tv heb ik inmiddels ook wel gezien, zit wat te bokken en het huishouden ben ik ook wel klaar mee.
Ik heb geen rust in mijn kont en moet echt van de huisarts stil zitten en mijn pootje hoog houden of in ieder geval laten rusten... Het enigste voordeel aan de hele situatie is dat ik ook sinds een maandje een jack russell pup in huis heb wat de nodige afleiding brengt..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:05

Ik zit momenteel ook weer thuis. of thuis bij mijn ouders dus nog niet alles bij de hand ook. Als het goed is nu maar 3 weken en mag ik over anderhalve week weer werken en paardrijden ed.

Echter heb ik er in 2010 langer uitgelegen. Toen had ik een gecompliceerde breuk aan mijn been. Kuit en scheenbeen. 6 weken onbelast en toen een lange revalidatie. Mocht 6 maanden niet belast werk doen en ook niet paardrijden. MEt werk kon ik wel iets eerder beginnen met andere werkzaamheden. Eigen werk helaas niet dit is zwaar belast werk.

In 2012 weer 6 weken ivm gecompliceerde polsbreuk. Echter had ik toen veel druk ivm net gestarte opleiding. DUs ben vrij snel op gaan bouwen. Dit was pittig. Vorig jaar ook nog een periode eruit na operatie aan de pols. Was 6 weken of nog meer......... En nu wederom aan de pols maar kleinere ingreep.

Ik weet dus goed hoe het is om thuis te zitten. Ik verveel me stierlijk.
Voordeel van pols: ik kon wandelen. De eerste keer had ik veel pijn ook aan ellebogen door de val. Maar heb iedere dag gelopen. Verder had ik toen ook mijn opleiding dus heb veel gelezen en geleerd enz. Verder internet een lezen. Maar dit alles gaat vervelen.

De periode met mijn been was minder en dat komt meer overeen met jou. Ik heb maanden met krukken gelopen. Ver kan je niet open (ik niet) Eerste weken kon ik ook net van mijn bed (welke in woonkamer gezet is) naar keuken lopen om wat te drinken te pakken. Door operatie enz erg moe en koste veel inspanning. HEb toen veel gecomputerd en tv gekeken en ja was dit helemaal beu. Heb geborduurd, gelezen.

Ik heb eigenlijk weinig tips. Huishouden kon ik toen ook al niet.
Sorry weinig trucs....... maar bah wat is het rot. Ik hoop na deze periode echt heel lang niet meer zo een periode mee te maken. Laat mij maar gewoon weer werken

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:11

Ik heb ook weinig trucs voor je.

Ik kan nu al een ruim een jaar niet paardrijden. Vooral vorig jaar was ik erg depressief, maar nu gaat het redelijk met antidepressiva. Ook heb ik voor mijzelf besloten dat ik dit jaar ga revalideren om weer in het zadel te komen. Ik kan ook niet hardlopen of fietsen. Ik ben sinds 2009 16 therapeuten, paten en gedoe verder, maar niemand die mij kan helpen. Ik hoop binnenkort naar de huisarts te gaan en hopelijk krijg ik dan eigenlijk, na 6 jaar, wel een verwijsbrief voor een MRI-scan.
Ik woon gelukkig thuis, zodat ik niet al het huishouden zelf hoef te doen.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:21

Ik kom me ook even melden.

Begin juni een knieoperatie gehad. Mijn knieschijf zat op de verkeerde plaats en mijn kniebanden waren gescheurd. Ik heb er een maand of vier helemaal uitgelegen, en nu gaat het eigenlijk net weer goed.

Ik mag in feite alles weer, maar er is altijd kans dat het weer mis zal gaan. Ik twijfel nu ook heel erg wat ik moet doen. Ik kan gewoon weer 'normaal' gaan leven, met de kans dat dit binnen een paar maanden opnieuw gebeurd en ik er weer ruim een halfjaar uit lig. Ik kan ook voorzichtig doen (lees: ontwijken van contactsporten, rennen, springen, draaien, onverwachtse bewegingen, eigenlijk elke vorm van beweging behalve lopen, fietsen en paardrijden.), maar dan ben ik bang dat mijn leven vrij saai wordt. En het kan alsnog mis gaan.

Edit: ik ben de tijd door gekomen door te lezen, tekenen en bloggen. En... school (ja, mijn cijfers gingen er echt op vooruit :D). Ook ben ik op vakantie geweest, daar was niet heel veel aan. Ging iedereen zwemmen, stond ik met mn gipsen poot -O-

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 16:12

jullie hebben ook pittige dingen meegemaakt!

dit regenachtige weer helpt ook niet erg mee om er even uit te gaan.
om de dag gaan we naar mijn paardje, om haar te borstelen en kan ik toekijken hoe iemand anders haar longeert. Super lief natuurlijk, maar wat zou ik t toch graag zelf weer willen doen. Het scheelt alweer dat ik haar ook voor de menwagen kan zetten als ik straks weer zonder krukken mag lopen.

Lang leve de Action, inderdaad zo'n kleurboek opgehaald. Geeft in ieder geval iets te doen.
Ook is mij een grote emmer boutjes en moertjes beloofd die ik kan gaan uitzoeken op grootte..

Op therapeutische basis werken gaat in mijn geval wat lastig, ik ben mijn benen en handen nodig..

Zijn jullie ongelukjes paardgerelateerd? of net als ik domme pech gevalletjes?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:27

Ik kon amper of niet bij de paarden komen en stonden stil. Heel af en toe werd ze gereden of gelongeerd maar minimaal. En kon dat niet aanzien wil dat zelf doen.

Mijn kuit/ scheenbeen was domme pech. Ik wilde gaan schaatsen maar had ze nog niet aan. Er lag sneeu en wilde op bankje mijn schaatsen aan doen. Ik wilde uitwijken voor mensen dus ging iets schuin en bij mijn tweede stap gleed mijn been onder me uit en zei knak. Normaal zou iemand een knie verdraaien maar ik brak mijn scheenbeen een kuitbeen knakte mee dwars door mijn huid.

Mijn pols is wel door een duik van het paard. Paard van mijn vriendin waar ik op reed tijdens de 3 daagse in Huijbergen. Terug op het terrein stond ik en paard zeer ontspannen en moest nog afmelden. Maar paard sprong uit het niets met 4 benen in de lucht. En tja ik dook eraf en met hoofd richting de grond dus stak mijn arm maar uit en tja zo stond mijn hand op mijn arm...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:30

Is er helemaal niks in je functie of andere functie op het werk wat je kan doen? Je rug heb je ook overal voor nodig, ik werk in de verpleging en toch kon ik wel iets administratie doen. Deed er wel 3 x zolang over maarja was even van huis weg.

hernia is domme pech, was een chichaua van 2 kg aan het kammen toen ik klachten kreeg :p

Heb weleens mijn menicus gescheurd gehad door verkeerde draai van knie met een jong paard buiten zetten. Toen heb ik ook bijna 3mnd thuisgezeten (mocht niet eerder als 6wkn na operatie autorijden en woonde 30km van werk af) zodra ik auto mocht rijden administratief werk gaan doen afwisselend lopen/zitten.

maar ik weet hoe frustrerend het is niet je paard te kunnen doen hoe fijn het ook is dat je mee kunt om te kijken.
Maar dat komt allemaal wel weer!
1 tip trouwens na mijn knie operatie had ik veel last van mijn knie met rijden. Heb toen sprenger beugels gekocht, dure investering maar heb geen last meer van knie met rijden ondanks mijn meniscus nog altijd niet 100% is.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:33

Ja ik meld me

Ben 1,5 jaar terug geopereerd aan mijn knie. Heb 6 weken niet mogen lopen en jaar gerevalideerd. Eindelijk weer op gang. Nu weer met de knie. Heb afgelopen vrijdag weer onder de mri gelegen en nu weer afwachten. Dokter denkt aan of kraakbeen of meniscus.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:42

Ik werk ook in de verpleging.
Met mijn been mocht ik lang geen autorijden. Koste best even tijd voor ik kracht genoeg had om auto te rijden.
WErk betaald geen taxi. Maar zodra ik kon begonnen met administratie en later diensten op afdeling met geen belasting voor het been maar was krap voor ik echt weer mocht.

Met mijn pols was een ander verhaal. Was net gestart met opleiding. Schoolweken ben ik gewoon heen geweest en werd ik naar carpool gebracht door mijn moeder en kon ik met collega's mee verder. mbt werk zo snel mogelijk weer auto gereden.... en begonnen met administratie. en snel eigen werk gedaan opbouwend. Dit koste veel pijn en heb helaas ook door deze val een enorme beperking opgelopen welke nooit meer verbeterd. Hij is zelfs al wat verslechterd.
Vandaar ook operatie vorig jara en nuu weer. Maar nu is dat waarschijnlijk het einde.

Ik weet niet wat voor werk je doet maar is er idd geen werk te doen wat je we kan?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:13

Ik ben 2 september geopereerd aan een gescheurde voorste kruisband en gescheurde meniscus. De eerste 5 weken waren een hel, daarna mocht ik op de hometrainer fietsen en ging het weer beter. Ik werd ook gek van het stilzitten. Ik heb veel Glee gekeken, misschien een idee om een serie te beginnen kijken? :)

Ik ben nu 4,5 maand ver, nog 1,5 maand ik mag alles terug doen. Woensdag heb ik terug gereden, terwijl ik eigenlijk nog 1,5 maand moest wachten :o Maar ik kon het echt niet meer laten en heb gelukkig ook geen pijn gehad alleen verschrikkelijke spierpijn, dikke karma noem ik dat :')

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 17:30

ik werk in een winkel van een zelfslachtende slagerij. dus werken is staand en redelijk belastend..
Maar ik houd goede hoop, en zal braaf luisteren naar de fysio therapeut. Heb zo ongelooflijk veel zin om daar mee te beginnen.

Ik loop al jaren met deze klachten, dus ook helaas gewend aan de pijn waardoor ik snel te veel doe. Nu toont het zich alleen wat sneller en forser omdat de hele knie dik wordt.

Voor de iedereen; soms loont het zich echt om een second opinion aan te vragen, waar je in het ene ziekenhuis niet geholpen hoeft te worden omdat ze niet genoeg zien op een mri, vind het andere ziekenhuis een heftige beschadiging.
luister naar je gevoel en laat je niet zomaar wegsturen!

en ook onze honden klagen niet, nu we zoveel thuis zijn krijgen ze natuurlijk ook veel meer aandacht. ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:33

Ik meld me ook.

Heb toevallig net vandaag een topic aangemaakt. Heb op 1 januari een ongeluk gehad. Nu voornamelijkste klacht nog is mijn rug. Hoop dat dat snel over is maar ben er ben ik bang nog wel even mee bezig. Ongeluk was niet paardgerelateerd maar met scooter. Paard is gelukkig nog jong dus die vindt het niet erg dat ze stil staat.

Hel erg afwachten hoe alles gaat lopen, morgen of dinsdag uitslag van laatste rontgenfoto serie.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 17:34

oe dat is spannend voor jou, risje! Ik hoop voor je dat het meevalt!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:37

Joh allang blij dat ik zoveel geluk gehad heb. Ben denk ik nog wel degene die het minste beseft hoe ernstig dit geweest had kunnen zijn. Was een ijzerdraad over fietspad gespannen en beton paal erachter dus ging met scooter over de kop

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:39

Revaliderend van een voorste kruisband reconstructie, ik ben op 8 oktober geopereerd.. Mag inmiddels weer bijna hardlopen :D We doen nu sprongvormen en als dat goed gaat mag ik weer! Ik heb niet echt tips moet ik eerlijk bekennen want ik was voornamelijk heel gefrustreerd dat ik niks mocht.. Wel besloten dat ik deze keer gewoon naar de fysio zou luisteren, dus ik ben nog heel braaf geweest :o

Succes!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:42

Ik ben aan het revalideren van een gebroken rug met ernstig letsel aan het merg. Ik ben afgelopen jaar drie maanden in een revalidatiecentrum opgenomen en heb daar de eerste stappen gemaakt. Eerst ging het vrij snel maar dat lijkt nu heel erg afgevlakt, de stapjes worden steeds kleiner en ook vaak nog een stap of wat achteruit. Helemaal goed komt het nooit meer maar ik blijf gewoon stug volhouden en blijf zwemmen en naar de fysio gaan, bij elkaar vijf keer per week maar gelukkig niet meer klinisch.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 17:47

een ijzerdraad over t fietspad.... tjee ehm weet even niks te zeggen!

Goed zo Franciee dat je nu luistert naar de fysio ;) wat houden sprongvormen in? en hoe lang heb jij met krukken gelopen?

Tazzey ook welkom, in vergelijking met jouw mag ik helemaal niet piepen.. kun je al wel weer zelfstandig lopen?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:50

Oowh wat een verhalen. Ten eerste beterschap! Ik zit ziek thuis vanaf december. Kreeg met kerst in 1 keer verschrikkelijke aanvallen en echt hele erge pijn in me buik. Wat de maag blijkt te zijn. Tot de dag van vandaag weten ze niet wat het is. Heb bloedonderzoek gehad, ontlasting onderzocht en echo gehad. Nu ben ik doorgestuurd naar de internist en heb ik medicijnen voor de pijn en de maagzuur. Nog steeds lijkt het of ik een steen op me maag heb liggen. Ik ben ook heel erg snel moe! Dus tsjah hopen dat ik snel weer aan het werk kan. Aangezien ik geen naam kan geven van wat het is, nemen ze me ook niet echt serieus. Hee erg vervelend