Coördinatie linkervoet/been verbeteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscelyn

Coördinatie linkervoet/been verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 22:42

Oké, twijfelde of ik dit hier of bij rijtechnische vragen moest plaatsen, maar dat hoor ik anders nog wel.

Ik merk bij het rijden dat ik minder coördinatie in mijn linker been dan in mijn rechter been heb. Bij een drijvende hulp, dus gewoon drukken met mijn been heb ik geen problemen. Maar ik gebruik mijn hiel ook om een kort 'stootje' te geven, als ik bijvoorbeeld wil dat ie van mijn binnenbeen afkomt of ik met meer verzameling wil rijden. Met rechts kan dat heel subtiel en precies. Met links lukt me dat niet zo goed, vaak zet ik mijn hiel er dan harder in dan ik eigenlijk zou willen. Ik rijd dus ook niet met sporen.

Maar mijn vraag is dus; herkennen jullie dit en hoe zou ik mijn linkerhiel beter kunnen controleren? Zijn daar oefeningen voor?

Joscelyn

Re: Coördinatie linkervoet/been verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 09:38

Niemand?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:06

Ik ben net zo scheef als mijn paard en herken het. Ik merk het vooral bij recht blijven zitten in een wending, dit gaat voor mij met de klok mee een stuk beter dan tegen de klok in. Het enige dat je kan doen is oefenen. Maar dat hoeft niet per se op je paard. Rechtzitten oefen ik bijv veel tijdens het auto rijden. Precieze bewegingen maken met je voeten/kuiten kun je heel vaak oefenen. Zelfs stiekem tijdens het eten.

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 17:13

Scheef zitten herken ik inderdaad! Knik links in. Heb ook al flexchair-training gehad en gaat nu steeds beter. Gekke is juist dat hoe rechter ik zit, hoe moeilijker ik het vind om mijn linkerhiel precies te bewegen. Misschien omdat ik me al op zoveel andere dingen concentreer hihi. Maar die precieze bewegingen blijven oefenen is wel een goede, zit nu ook constant soort te tikken met mijn voet.

Als iemand de gouden oefening heeft, hoor ik het graag!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:48

....de combinatie snap ik wel: recht zitten kost de eerste tijd moeite.
Heb je van de flexchair mevrouw ook nog buikspieroefeningen gehad?
Naarmate je 'core stabiliteit' dmv je buikspieren groter wordt, kun je de 'zaken buiten de romp' beter ontspannen.

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:23

Klopt, mijn core stabiliteit was niet slecht om te beginnen maar wordt wel steeds beter! Na het tikken afgelopen dagen merkte ik vandaag wel dat ik gerichter kon aansporen, maar ik moet denk nog wel lang oefenen voordat links net zo precies wordt als rechts!