Ik ga na enige tijd getwijfeld te hebben het toch hier neerzetten in de hoop dat iemand dit misschien herkend of mij kan helpen.
Het zit zo:
Enige tijd is mijn gezondheid op zijn best. Met enige tijd bedoel ik al langer dan een jaar.
Vorig jaar zomervakantie was het op zijn slechtst. Ik was compleet niet aangesloten met wat iedereen vertelde en voelde mij ontzettend lamlendig/ ellendig.
Nu heb ik meerdere symptomen die zal ik later vertellen.
Het is niet zo dat ik er niks aan gedaan heb om erachter te komen. Samen met mijn vader ben ik daarna meerdere malen naar het ziekenhuis geweest voor bloedonderzoeken, ook zijn de (daarvoor) naar de huisarts gegaan, naar de oogarts en naar een arts die eenmalig in mijn buik heeft lopen poeren. Sorry kan het niet beter verwoorden, zo voelde het namelijk ook..
Wat er precies gaande is... ik zal niet alles uittypen want dan ben ik wel even bezig.
Al enige tijd voldoe ik mij ontzettend moe. Niet als in een dagje doorhalen moe, maar voor mijn gevoel alsof ik nooit geslapen had moe. Onder de lessen viel ik letterlijk in slaap na mezelf knikkebollend wakker proberen te houden. Thuis moest ik om de 10 seconde gapen. Vroeg naar bed hielp niet.
Verder is mijn zicht ontzettend achteruit gegaan. Als iemand voor mij staat zie ik diegene nog scherp. Maar als diegene een stap achteruit zet dan is het al "wazig". Nu is het echter zo dat ik niet altijd super slecht zie. Als ik bijvoorbeeld als ik heel langzaam knipper of mijn oog "natter" is dan zie ik zo goed als scherp. Echter verschilt dit ook per dag. Helaas zie ik dan ook maar heel even scherp want zodra ik knipper is het weer weg en is alles weer wazig.
Verder is mijn spierkracht ontzettend achteruit gegaan. Dit merkte ik vorig jaar tijdens het paardrijden in mijn armen en tijdens hockey in mijn benen. Normaal kon ik de wedstrijd helemaal meespelen en nu na meerdere keren gewisseld te zijn stond ik letterlijk te trillen op mijn benen.
Op dit moment kan ik een zware tas ook maar enkele momenten tillen voordat het "verzuurd".
Of na een gesprek van een paar minuten aan de telefoon heb ik het gevoel alsof ik 100 kilo moest optillen.
Verder heb ik erge last van stemmingswisselingen, gevoeligheid voor warmte, moeite met volgen van een gesprek, moeite om uit mijn woorden te komen heb ik vaak krampen in spieren en hoor ik elk apparaat met hele hoge tonen. Oh en het ene moment heb ik het bloedheet en een paar seconde later ril ik van de kou...
Nu had mijn vader zijn eigen conclusie getrokken. Aangezien onze buurman met Lyme dezelfde symptomen had. Hij had een antibiotica kuur voor mij gehaald.
Nu heb ik al meerdere keren gezegd dat ik mij de laatste tijd weer slechter voel. ( Bovengenoemde symptomen komen terug.) Echter zegt mijn vader dat het niet kan dat ik nog Lyme heb. Doordat de kuur die ik heb gehad het zwaar was...
Dit is het z'n beetje.. Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Misschien heb ik iets onduidelijk getypt..
Nu heb ik zelf ook lopen googlen.. De symptomen kunnen ook overeen komen met MS..
Overigens heb ik wel afgesproken met mijn vader naar het ziekenhuis te gaan als hij terug is van vakantie. Want dit kan ik niet meer volhouden. Klinkt misschien heel zeikerig, maar het sloopt mij nogal.

Dat je zicht afneemt lijkt me helemaal klote..