Rekening van 300 euro, bloedtest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Rekening van 300 euro, bloedtest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 15:03

Hoi Bokkers!

Ik heb een heel groot probleem -O- Ik ben vorige week naar de dokter geweest met een aantal klachten en samen zijn we eruit gekomen dat het verstandig was om een bloedonderzoek af te nemen. Probleem is, hij heeft ook een specifieke ziekte aangekruist zonder mij daarvan te attenderen en nou heb ik een rekening van 300 euro omdat die bepaalde bloedtest zo belachelijk duur is :(

Ik moet die rekening natuurlijk gewoon betalen he? Ondanks dat er geen overleg is geweest? ;(

Hopelijk kan iemand me helpen...

MarliesV

Re: Rekening van 300 euro, HIV test

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:06

Valt dit niet gewoon onder je zorgverzekering?

Oh ik zie dat je in London woont, geen idee hoe de verzekering daar is geregeld.

Maar ja je moet gewoon betalen, onderzoek is gedaan dus de kosten zijn gemaakt.
Misschien dat je kan overleggen dat je in termijnen kan betalen?

Bellen met de HA is natuurlijk altijd mogelijk om te kijken of hij nog wat wil middelen qua kosten maar ik vermoed dat je daar niet wat kan verhalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:10

Ik zou zeker even contact opnemen met de arts en uitleggen wat de gevolgen zijn, en daarna ook met de verzekering, je weet nooit of er nog ergens coulance mogelijk is. Maar ik denk niet dat er wettelijk een eenvoudige manier is om eronder uit te komen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:12

Eerlijk gezegd weet ik meestal ook niet precies welke analyses mijn arts wil laten doen als hij wil dat ik bloed laat onderzoeken, tenzij ik zelf specifiek ergens om gevraagd heb natuurlijk als het gewoon aan de hand van bepaalde symtomen is ga ik er meestal vanuit dat hij dat zelf wel weet.

Vind je het trouwens vooral vervelend dat die je daarop getest heeft omdat je denkt dat er echt totaal geen aanleiding voor was en hij maar wat gedaan heeft of gewoon alleen dat de test zo duur bleek te zijn?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:16

Oef dat is dan wel even schrikken inderdaad! Het kan ook zijn dat de huisarts totaal niet op de hoogte was van de kosten van zo'n test?
Ik ben zelf doktersassistente en moet zeggen dat ik ook wel eens versla in alle kosten (Vooral omdat het ook nog wel eens wil veranderen).

Ik ben bang dat je er niet onderuit kunt komen... :(:)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 15:43

Dankjewel iedereen! :) Ik woon niet in London hoor hahaha. Voel me af en toe gewoon net Sherlock :P

Er is inderdaad totaal geen aanleiding om mij te laten op die ziekte... Begrijp totaal niet waarom hij dat gedaan heeft en ik heb het ook niet kunnen checken omdat het bloedprikkaartje zeg maar meteen weer was verdwenen voor mijn neus. De huisarts zegt nu inderdaad dat hij helemaal niet wist dat het zo duur was... Maar dan nog! Ik wist het helemaal niet dat hij dat van plan was en er totaal geen aanleiding voor is. Ik denk ook niet dat ik er onderuit kan komen inderdaad, maar het is zoo banketstaaf en autsj wat een geld he ;( Vind het belachelijk!
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 17-01-15 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam ziekte verwijderd

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:47

Valt dit niet onder je verzekering, of betaal je nu gewoon je eigen risico?
Vermoed namelijk dat het je eigen risico.

En even getemd, je eigen gezondheid valt niet onder paarden welzijn :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:50

Bel je verzekering even op, lijkt me de kortste en beste weg, of beter, mail ze even want dan heb je bewijs op papier. Er zitten bij die verzekeringen ook nogal wat , ik ben blond, types.
En je zou het ook in je algemene voorwaarden moeten kunnen vinden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:04

Froukje1993 schreef:
Valt dit niet onder je verzekering, of betaal je nu gewoon je eigen risico?
Vermoed namelijk dat het je eigen risico.

Dat denk ik ook, maar je moet het dan wel betalen. En da's toch zuur, als het niet besproken en niet nodig is.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:06

Dat is je eigen risico :j Die 300 euro
Valt helaas niks meer aan te doen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:09

Ik zou wel even contact opnemen met je verzekering die zijn meestal nu ook geen fan van onnodig uitgevoerde onderzoeken en hebben misschien ook nog wel meer handvaten om daar iets aan te doen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:49

Ik verplaats dit topic van Medisch naar Mensenwelzijn omdat het hier niet om een paard gaat.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:50

Dyonne schreef:
Ik verplaats dit topic van Medisch naar Mensenwelzijn omdat het hier niet om een paard gaat.

Oeps...... :o

Bedankt voor jullie tips dames! Ik ga er zeker wat mee doen!