Pijn in benen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Pijn in benen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 16:26

.. Het zoveelste mankementje waar ik mee zit.

Ik heb al heel lang een drukkend en knellend gevoel zijn mijn rechterbeen. Alsof er geen bloed door komt, het doet op momenten echt zeer dat ik veel moeite heb met lopen. Het zeurt ook. Het komt vooral bij mijn rechterbeen voor, in de knie en meestal als ik in bed lig in mijn voet. Links heb ik hier nauwelijks last van.

In mijn bovenbenen, richting mijn heupen heb ik als ik een te grote stap zet, of iets draai met mijn boven lichaam en mijn voeten blijven staan, stekende pijn. Echt een pijnscheut die een paar seconde aanhoud onder mijn heupen bij mijn benen. Dit heb ik sinds de zomer vakantie ( Limburg, veel berg op en af lopen ). Hoe vaak het gebeurd per dag, verschilt. Soms helemaal niet en soms wel een paar keer per uur (!!!). Er lastig dus. Vooral omdat het na zo'n pijnscheut echt lam aanvoelt voor een paar minuten. Het lijkt net of er een zenuw of een spier vast komt te zitten tussen twee botten.

Ik sport niet veel behalve 3x p.w paardrijden, 3x p.w tien km fietsen, 2 uur p.w gym en 1 u meelopen met een les op de manege. Groeipijn is het waarschijnlijk niet, ik groei al twee jaar niet meer.

Het begint aardig lastig te worden.. Iemand die dit herkent en of hier ervaring mee heeft?

senna21

Re: Pijn in benen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:30

Klinkt niet goed.
Wat zegt de huisarts?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:31

Ben je er al eens mee bij de dokter geweest?

Ik zakte heel vaak door mijn knie en enkel heel, zo erg dat ik er bijna van op de grond viel. En ik ging ook regelmatig door mijn rug. Nu bleek dus dat mijn linkerbeen nét ietsje langer was dan mijn rechter, daarvoor heb ik nu steunzolen aangemeten gekregen en ik heb nergens meer last van!
Dus misschien kan zoiets ook voor jou helpen :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 16:44

Niet bij de huisarts geweest. Moeders vind het niet nodig, die zegt dat het bij de leeftijd hoort..
En van googlen word ik ook niet veel wijzer, dus ben eigenlijk opzoek naar wat meer raad om aan te tonen dat het niet perse met mijn leeftijd te maken heeft.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:48

Een tijdje terug had ik ook een rare druk op beide benen en een soort tinteling waardoor ik de neiging kreeg mijn benen te bewegen, wat de druk juist erger maakte.
Na wat bloedtestje is uitgekomen dat ik een lage bloedsuiker had, dit was heel simpel op te lossen door minder snelle en meer langzame suikers te eten. Dus bijv. snoep etc. inruilen voor een boterham als je trek hebt ;)

Ik weet niet of het je helpt, maar dit is mijn ervaring, misschien brengt het je wat op weg.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:55

Klinkt als iets uit de ruggenwervels.... Ik zou toch aan je moeder vragen of je naar de huisarts mag, het kan erger worden als je er mee blijft lopen. :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:57

xBerber schreef:
Niet bij de huisarts geweest. Moeders vind het niet nodig, die zegt dat het bij de leeftijd hoort..
En van googlen word ik ook niet veel wijzer, dus ben eigenlijk opzoek naar wat meer raad om aan te tonen dat het niet perse met mijn leeftijd te maken heeft.

En als je haar duidelijk maakt dat je je zorgen maakt en graag wilt dat een huisarts ernaar kijkt?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 16:58

xReetch: Ik eet sowieso geen snoep, behalve die ene keer in de maand. Eet juist vooral fruit en idd boterhammen. ;) Dus kans dat dat het is lijkt me klein.

@RenWaBl: ik loop bij de fysio rond voor rugklachten (onder) maar misschien kan hij er ook wel wat aan doen?

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:03

Daar zou ik inderdaad zeker naar informeren! Het kan goed uit die rugklachten uit je onderrug komen. :j

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 17:07

RenWaBl schreef:
Daar zou ik inderdaad zeker naar informeren! Het kan goed uit die rugklachten uit je onderrug komen. :j

Ga ik dat eerst even doen. Moet maandag heen. :)

@Bontfire: Kan, maar ik snap haar gevoel wel. Ik ben het afgelopen half jaar meer dan 10 keer bij de HA geweest (Lage bloeddruk, ijzertekort, Pfeiffer, gordelroos, meerdere kneuzingen, voorhoofdsholteontsteking, oneindige hoofdpijn..) dus om nou weer aan te kloppen is ook wel wat.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:23

Succes!

Laat je weten wat hij er van zei? :D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 17:24

Als ik eraan denk :) ben nogal vergeetachtig :=

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:27

xBerber schreef:

Nou... Zou toch maar even gaan...
Kan ook een bloedpropje zijn, kan zijn dat je ruggenwervel iets verschoven is.