ervaringen cystes op schildklier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

ervaringen cystes op schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 11:27

Mijn dochter heeft gisteren na een echo te horen gekregen dat zij meerdere cystes heeft op haar schildklier. Ze was door de internist doorverwezen voor een echo omdat ze al 2 keer een schildklierontsteking heeft gehad de afgelopen 2 jaar. Ze heeft pas in maart weer een afspraak en volgens de assistente was het ook niet nodig dat ze eerder langskomt. Omdat we er niet zoveel informatie over kunnen vinden (en ze zich toch wel zorgen maakt) vroeg ik me af of er mensen op bokt zitten die hier meer ervaring mee hebben.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:24

Zijn er al bloedtesten afgenomen bij je dochter? Indien niet, zou ik de dokter vragen voor Tsh, vrije t3 en t4 en Tpo antilichamen. Cystes op de schildklier kunnen wijzen op een chronische ontsteking, wat leidt tot hypothyroide (de schildklier werkt dus te traag...).

Miryamk

Re: ervaringen cystes op schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:44

Volgens mij is er niet veel bijzonders uit gekomen, behalve dat er idd een ontsteking zat. Ik heb de uitslag ook niet hier. Ik geloof niet dat ze daar veel wijzer van zijn geworden. Als we in maart weer naar de internist gaan zou ik er eens naar vragen.