turn freaks?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mcootje

turn freaks?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 00:49

hey peops!!!

Zijn er hier ook nog mensen die net zo dol zijn op turnen als ik *\o/*

10 jaar lang heb ik geturnd! vond het altijd echt heerlijk! Ik ben nu helaas al weer een jaar of 5 gestopt! maar zodra ik in Alkmaar woon ga ik zeker weer proberen te beginnen!

Of ik zo goed als vroeger word betwijfel ik maar ga zeker me best doen! 7 jaar geleden haalde ik mijn hoogte punt met een dubbele salto! deze truck werd helaas ook mijn ondergang toen ik naast de mat landen en aardige klap op m'n benen had gekregen :(

Heeft er iemand ervaring met turnverenigingen in de buurt van alkmaar? (het liefst een recreatieve groep)

Ben ook naar jullie mooiste ervaringen!

let me hear! grtzz :D :D

Mcootje

Re: turn freaks?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 00:59

Afbeelding

uiteindelijk werd het meer een circus act waarin ik zweefrollen moest maken over de lengte van een kast met 4 mensen die er bovenop lagen haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:49

Mijn dochtertje turnt fanatiek, nu 3 x in de week. Zit op de selectie en heeft binnenkort de eerste divisiewedstrijden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:55

Ja tof! 'Vroagah' heb ik ook jarenlang geturnd, ik turnde 3x in de week fanatiek, heerlijk.
Ben er al lang geleden mee gestopt, maar ik heb er nog steeds wel eens spijt van. Kijk het ook nog altijd graag op tv.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:59

Mijn jongste zoon springt trampoline (selectie) bij Triffis in Alkmaar. http://www.triffis.nl Zij hebben ook een volwassenen recreatie groep waar ook wel wat ex-wedstrijdspringers in zitten geloof ik.
In Alkmaar heb je Saturna http://www.saturna-alkmaar.nl/ maar ik weet niet of zij aanbod voor volwassenen hebben.
Verder zit er in Broek op Langedijk een vereniging met een springgroep ook met volwassenen http://www.turntotaallangedijk.nl/

Veel plezier!

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:23

dimmelim schreef:
Mijn jongste zoon springt trampoline (selectie) bij Triffis in Alkmaar. http://www.triffis.nl Zij hebben ook een volwassenen recreatie groep waar ook wel wat ex-wedstrijdspringers in zitten geloof ik.
In Alkmaar heb je Saturna http://www.saturna-alkmaar.nl/ maar ik weet niet of zij aanbod voor volwassenen hebben.
Verder zit er in Broek op Langedijk een vereniging met een springgroep ook met volwassenen http://www.turntotaallangedijk.nl/

Veel plezier!

bedankt voor de tip! Ik ga zeker even kijken bij triffis!
Saturna kende ik al idd want dat is de zuster vereniging van gymlust mijn oude vereniging!
Langedijk is me toch ff te ver haha dan ga ik liever terug naar gymlust! Haha

Grt

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:28

Goof schreef:
Ja tof! 'Vroagah' heb ik ook jarenlang geturnd, ik turnde 3x in de week fanatiek, heerlijk.
Ben er al lang geleden mee gestopt, maar ik heb er nog steeds wel eens spijt van. Kijk het ook nog altijd graag op tv.

Nooite oud om recreatief nog een uurtje per week te gaan springen! Haha maar ik snap wat je bedoelt ik baalde ook hard toen ik moest stoppen maar ik ben vast beraden weer te beginnen ook al ben ik 24 en heb ik geen conditie haha

Komt helemaal goed!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:04

Nou ja, ik ben 10 jaar ouder dan jij en heb last van mijn gewrichten. Turnen gaat hem niet meer worden nu ;)
Overigens vraag ik me nog steeds wel eens af of mijn slechte gewrichten met het vele turnen te maken hebben.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 15:02

aaa vandaar! ja dan word het lastig inderdaad!
10 jaar fanatiek trainen kan daar aan mee werken, maar aan de andere kant een fanatieke turnster weet hoe ze bij een sprong moet eindigen en juist door het fanatieke trainen blijf je wel altijd soepel!

alhoewel het inderdaad wel een belasting blijft natuurlijk...

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:18

Ja, heb een aantal jaren geturnt. Zat toen in de selectie en was nog erg jong (op mijn zevende zat ik al in de selectie). Omdat het voor mij toen veel te serieus werd (was dus pas zeven en als je ook maar iets fout deed werden ze boos op je), ben ik er uiteindelijk af gegaan. Daar heb ik nu wel eens spijt van, want hoe ver zou ik zijn gekomen als ik door was blijven gaan? Ik ben nu ook absoluut niet lenig meer, helaas.

Wel leuk dat je het weer gaat proberen! Met verenigingen kan ik je niet helpen.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 15:32

Ik ben ook totaal niet lenig meer! maar dat is een kwestie van oefeningen pakken!
Heb er in ieder geval weer super zin in! Het is ook 1 van de weinig sporten waar ik mezelf volledig in kwijt kan!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:35

Triffis is echt een hele leuke vereniging. Zondag 25 januari is er triffisdag, met wedstrijden en diplomaspringen voor de recreanten dan kun je sfeer proeven en ook de topsporters aan het werk zien Maar je kunt ook altijd een proeflesje meedoen.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:03

dimmelim schreef:
Triffis is echt een hele leuke vereniging. Zondag 25 januari is er triffisdag, met wedstrijden en diplomaspringen voor de recreanten dan kun je sfeer proeven en ook de topsporters aan het werk zien Maar je kunt ook altijd een proeflesje meedoen.

Dat is wel gaaf! bedankt voor de tips!!
ja ik wil wel echt een leuke recreanten groep:) ik mis het gewoon om een uurtje of 2 per week me lekker uit te leven met springen etc :)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:24

Ik heb vroeger als kind ook geturnd. Later als 19/20 jarige weer begonnen met een spring uurtje en daarna nog een algemeen turn uur erbij. Weer gestopt vw te druk met paarden. Nu sinds december weer een het springen en helpen bij een selectie groep van de vereniging in het dorp. We hebben nu een springhal gekregen, super leuk!!
Dus de eerste dubbele salto's en schroeven zijn weer gedaan. Alleen lenig ben ik echt niet meer haha!! Maar de kinderen vinden het wel stoer dat ik de meeste oefeningen eerst voor doe en ze dan aan hun leer. Oh en ik ben 30 nu ;-)

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:25

Voor je het weet ben je weer dubbele salto's aan het doen ;-) Ben benieuwd of ik je nog eens tegenkom. Veel plezier in ieder geval.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:35

dimmelim schreef:
Voor je het weet ben je weer dubbele salto's aan het doen ;-) Ben benieuwd of ik je nog eens tegenkom. Veel plezier in ieder geval.

Lijkt me gezellig!! :)

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:37

Angelkisssss schreef:
Ik heb vroeger als kind ook geturnd. Later als 19/20 jarige weer begonnen met een spring uurtje en daarna nog een algemeen turn uur erbij. Weer gestopt vw te druk met paarden. Nu sinds december weer een het springen en helpen bij een selectie groep van de vereniging in het dorp. We hebben nu een springhal gekregen, super leuk!!
Dus de eerste dubbele salto's en schroeven zijn weer gedaan. Alleen lenig ben ik echt niet meer haha!! Maar de kinderen vinden het wel stoer dat ik de meeste oefeningen eerst voor doe en ze dan aan hun leer. Oh en ik ben 30 nu ;-)

Gaaf dat je ook les geeft zeg maar! heb ik ook een tijdje gedaan! die kleintjes vinden het inderdaad ook altijd stoer als je wat voordoet inderdaad! leuk dat je er zo toch in verder kunt blijven gaan:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:38

Hier ook altijd geturnd en veel. Toen een keer fout gegaan bij een salto, elleboog net niet uit de kom en banden allemaal opgerekt, daarna nog geprobeerd maar ging gelijk weer door die arm heen, daarna nog weinig gedaan.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:42

ik heb 1 keer eerder een tijdje moeten stoppen na een ongelukje tijdens het oefenen van de achteruit salto.. me afzet was te veel op het randje van de trampo waardoor ik naar achter vloog en met mijn hoofd op de vloer belande XS heel naar maar blijkbaar was mijn hoofd hard genoeg om dat te weerstaan geen hersenschudding niks!!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:44

Haha auw, ik sprong teveel omhoog ofzo, ging heel raar, draaide opeens niet meer op mn hoogtepunt haha. Vond tumbling en airtrack wel heel gaaf.

Mn zusje heeft tumbling op topsportniveau gedaan, tot een verkeerde sprong waarbij ze beide voeten brak en achillespees door. Dat was dan ook einde verhaal

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:49

Cemlys schreef:
Haha auw, ik sprong teveel omhoog ofzo, ging heel raar, draaide opeens niet meer op mn hoogtepunt haha. Vond tumbling en airtrack wel heel gaaf.

Mn zusje heeft tumbling op topsportniveau gedaan, tot een verkeerde sprong waarbij ze beide voeten brak en achillespees door. Dat was dan ook einde verhaal

tumbling is super vet! helaas hadden wij 1 keer per jaar met nieuwjaarsreceptie een tumblingbaan maar daar genoten we dan ook echt van! Daarnaast kon ik ook altijd genieten van de kast of pegasus :)

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:51

ik had er ook altijd zo een hekel aan als me draai in de lucht stopte wegens snelheid tekort ofzo haha echt vreselijk