Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 17:00

Ik weet eigenlijk al heel lang dat ik over het algemeen te weinig water drink, hoewel ik weet dat minimaal 2 liter beter is. Vooral ook omdat ik vaak een ongelofelijk snack zin heb, en veel te vaak ongezonde dingen eet.

Nu kwam ik net dit tegen via facebook:
http://m.grazia.nl/lifestyle-2/doet-lit ... g-met-huid

Zou het dan echt? Dat 3 liter water per dag je veel beter doet voelen?

Ik ga het ook een minimaal een maand proberen. Ik heb zo'n halve liter dopper flesje. Ik ga vanaf morgen proberen elke dag 3 liter te drinken. Ik ga dit voor mezelf proberen te doen door tijdstippen waarvoor ik mijn drinkflesje leeg moet hebben.

Voor
10:30
12:30
14:30
17:30
20:30
00:00

Zo houd ik een beetje rekening met de tijden van pauze houden op mijn werk.

Ik wil gewoon weten of je je er echt beter door gaat voelen. De avonden gaat het lastigst zijn denk ik, omdat ik dan eigenlijk bijna niets drink. Ook is het dan dus de bedoeling niks anders te drinken, want anders lukt het me zeker niet. Koffie drink ik sowieso al niet. Vind dat ik dan hooguit ipv water thee mag pakken.

Ik realiseer me ook wel dat dit niet 100% van de tijd lukt, en dat ik best gewoon lekker wijn of iets anders mag als ik uit eten ga of iets dergelijks. Maar anders, gewoon water.

Wie doet er met me mee?

Amado7

Re: Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:02

Ik doe mee! Wanneer ik water mee naar school heb is aan het eind van de dag mijn flesje nog niet leeg.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:03

Ik dronk eigenlijk nooit water en sinds een paar weken drinkt ik water. Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk maar omdat ik niet echt van water houd lukt dat niet echt, maar ik moet zeggen ik merk wel dat mijn huid er al wat beter uitziet( minder puistjes etc.) Dus ik doe mee!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:05

Ja!! Ik doe mee maar ik zit met een probleem: Het water hier op m'n kamer in Utrecht is zooo smerig, smaakt echt heel gek. Maar om nou iedere dag een 2 literfles te kopen...

LLennox

Ik vind drie liter wel veel hoor! Ik ben sinds vorige week begonnen met meer water drinken (zo'n anderhalf tot twee liter per dag).

Zag op Pinterest de handige tip staan om streepjes met tijdstippen op je flesje te zetten. Dus voor 10:00 moet ik zoveel uit het flesje hebben gedronken, 11:00 tot het volgende streepje, etc. Werkt voor mij echt heel goed, want ik vergeet vaak gewoon even een extra glas water te pakken. :)

love_juliet

Ik doe mee! Ik had het artikel van het weekend gelezen, en ben gister begonnen met alleen maar water drinken. Kwam gister al ruim op de 3 liter en het viel me erg mee. Vandaag gaat het ook erg goed. Ik drink gewoon bij iedere maaltijd 3 bekers water= ong. 200 mL per beker, en op school werk ik ook met een flesje :)

Het scheelt wel heel veel dat ik water heel makkelijk weg drink, en het ook gewoon lekker vind.

Succes!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:06

ik doe dit al een tijdje (hoewel ik van 3 liter behoorlijk ga klotsen) en ik merk echt dat ik me beter voel en dat mijn huid erop vooruit gaat, dus ik zeg: go for it!

Wat bij mij goed werkt is een forse beker met een deksel en een rietje, die sleep ik gewoonweg mee. Ik heb meerdere van die bekers (thuis, op het werk, op stal) en ik heb altijd een volle beker water in de buurt. Mijn collega's weten inmiddels dat ik in plaats van thee warm water wil. En vreemd genoeg ben ik niet de enige, ik ken inmiddels heel wat mensen die dit doen.
Ik heb op kantoor een 1 liter kan staan om bij te vullen en thuis een 2 liter kan, die kannen zijn ook nooit ver uit mijn buurt :)

In het begin moet je heel vaak plassen, maar ook dit gaat over als je het lang genoeg volhoudt.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:06

leuk!
Ik probeer ook meer water te drinken. Vul mn waterflesje 1 keer bij opschool dus op school drink ik 2 waterflesjes. en thuis voordat ik naar school ga 2 glazen water en in als ik terug kom stuk of 5/6 glazen water.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:07

Denk inderdaad dat 3 liter veel is, dus ik ga voor de 2 liter :j

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:07

Ik kan na 1 beker wanneer ik die in 1 keer op drink ook wel kotsen, terwijl ik water niet per se vies vind. 3 liter is wel veel hoor! Maar ik ga er voor :) Al drink ik elke dag al maar anderhalf liter

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:10

Ik wil ook wel meedoen! Ik drink op school meestal 1 flesje, soms nog niet eens helemaal. Ik ga proberen om me ongeveer aan dat schemaatje in de OP te houden! :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:12

Ik moet ook echt meer water drinken! Ook goed voor de huid. Drink denk ik nog geen 3 slokken op school, en thuis heel soms een glaasje... :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 17:16

Ja. 3 liter is ook veel. Maar ik denk dan. Als ik het doel iets hoger zet dan het minimale (2liter) dan is de kans dat ik dat haal in ieder geval groter. Aangezien ik weet dat na het werk thuis drinken het moeilijkst is, heb ik de eerste 2 liter tot het einde van de werkdag gesteld.

Belangrijk is wel echt heel erg dat je het spreid over de dag. In bijvoorbeeld een uur tijd 2 of 3 liter water drinken is levensgevaarlijk!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:17

Stipje! Ik doe mee!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:56

Ik doe mee!
Ik ben gisteren begonnen op mijn vrije dag en dat was best goed te doen. Ik heb een grote tumbler van 450 ml die ik dan overal mee heen sleep, maar morgen op het werk gaat het heel moeilijk worden ben ik bang! Slechts 3x pauze heel kort, dan ga ik echt niet een hele fles water wegkrijgen.

Een tip voor mensen die kraanwater niet zo lekker vinden: Gooi er gewoon een klein scheutje limonade of roosvicee doorheen. Misschien net een bodempje. Zo smaakt je water tenminste nog ergens naar!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:03

Ik doe ook mee. Ben al vanaf vorige week vrijdag aan het proberen om nog meer water te drinken want op zich drink ik altijd al veel water en thee.

Ik heb altijd 2 flesjes water mee naar school. Voor de rest probeer ik altijd een glas water naast me te hebben staan als ik thuis aan school werk.

Ik drink alleen geen water uit de kraan... vind het niet lekker haha.. klinkt verwend. Maar wij hebben een extra kraantje voor gezuiverd water. Het water gaat dan nog een keer door een filter. Nu vind ik aan normaal kraanwater een apart smaakje zitten. Dus nu maar altijd sjouwen met flesjes.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:19

topsylover schreef:
Een tip voor mensen die kraanwater niet zo lekker vinden: Gooi er gewoon een klein scheutje limonade of roosvicee doorheen. Misschien net een bodempje. Zo smaakt je water tenminste nog ergens naar!

en als je geen suiker wil: Slimpie aanmaaklimonade. Zo ben ik ook begonnen, ik "lustte" ook geen water uit de kraan, maar ja, mijn baas bezuinigde de waterkoelers weg, dus nu drink ik al een half jaartje gewoon (warm) water uit de kraan, iedere kraan, en ik proef niet meer dat het "vies"is :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:20

BaileyMix schreef:
Ja!! Ik doe mee maar ik zit met een probleem: Het water hier op m'n kamer in Utrecht is zooo smerig, smaakt echt heel gek. Maar om nou iedere dag een 2 literfles te kopen...

Kleine flesjes bij de appie?

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:27

Ik doe ook mee!
Ik drink misschien op school maar 3 of 4 slokken nog niet eens een kwart van z'n klein flesje. Dus moet echt meer drinken!

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:27

Raising my hand!! ik ben sinds augustus gestopt met alle "enge" drankjes
Ik heb het eerder geprobeerd om alleen water te drinken maar toen lukte het nooit ofja ik hield het nooit langer dan een maand vol, na het zien van een cola en sinas kook filmpjes *perongeluk* lust ik het echt niet meer dus nu bestaat mijn drinken enkel ut water, thee , water, smooties, water, fruitsapjes en water
En het is heerlijk je voelt je echt beter en je huid word idd beter... wel zou ik graag meer drinken maar dat lukt me nog niet erg hard dus ik ga het nu met jullie samen ook mee de challenge aan :))

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:33

Ik doe ook mee! Mijn flesje water is aan het einde van een schooldag vrijwel altijd nog voor meer dan de helft vol...
Ik ga proberen om me aan het schema uit de OP te houden :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:36

Ook hier eentje die dit sinds het nieuwe jaar doet. Ik leefde op cola en redbull en dat heb ik sinds de 31ste niet meer aangeraakt. Af en toe een glaasje cola, maar meer niet. Ook heb ik sindsdien altijd een half liter flesje Evian in mijn handtas zitten. Soms is die met een kwartier leeg, soms is-ie nog halfvol. Dat is gewoon voor de extra, voor onderweg in de auto zeg maar.

Ik neem 75cl water mee naar het werk en drink gedurende de dag nog (groene verse) thee zonder suiker. Op een normale dag kom ik aan ongeveer 1,5-2 liter water, als ik ga sporten is dat bijna een liter meer (halve liter tijdens het sporten en nog een heel groot glas als ik thuisben, nadorst :') ). Ik heb zichtbaar verschil gemerkt met mijn huid, maar ook mijn eetpatroon is gezonder geworden sinds 1 januari dus ik durf dat niet perse aan het water te wijten.

3 liter vind ik teveel op een dag dat ik niet sport. Met de vieze stoffen, neemt het namelijk ook goede stoffen en mineralen mee en die heb je wel nodig :).

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:46

Ik doe ook mee! Of wacht... Ik probeer ook mee te doen! :)
Maar ik ga voor de 2 liter, ik moet nu al zoveel naar het toilet gaan :')
Naar m'n werk neem ik een drinkbus van 750ml mee, vaak is die niet eens op op het einde van de dag. Moet echt meer tijd maken om te drinken.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:50

Ik ga ook proberen wat meer te drinken! Het water zelf is geen probleem ik drink toch al bijna niks anders, maar wat meer zou niet verkeerd zijn.

Voor de mensen die water hebben dat niet lekker smaakt maar geen suiker willen, gooi er eens een stukje citroen in (of een andere type fruit) :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:50

Wat een goed idee! Ik ga voor de 2 liter ipv 3, is al een uitdaging genoeg :+