Fibroadenoom (goed aardige knobbel in borst) verwijderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Fibroadenoom (goed aardige knobbel in borst) verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 14:03

Hallo mede bokkers!

Ik heb sinds 3 jaar, en 1,5 jaar, twee fibroadenomen in dezelfde borst. Nu heb ik net die ene van 1,5 jaar pas laten testen aangezien ze nu in de weg zitten als ik wil slapen...

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ze pas weg heeft laten halen? Ik ben er namelijk erg onzeker over en vroeg me af of je er wat van merkt, hoeveel je verdoofd word, of je nog moet 'revalideren' en of je er een litteken aan over houdt.. Ik heb verder nog nooit een operatie gehad dus vind t allemaal niet zon fijn idee..

De twee zijn zon 2 cm zei de radioloog en zitten rond de 3 cm van elkaar af dus vraag me ook af of ze 1 of 2 sneetjes (?) maken om ze te verwijderen...

Murthul

Re: Fibroadenoom (goed aardige knobbel in borst) verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:18

Ik ken iemand die er een heeft laten verwijderen. Werd verwijderd onder algehele narcose, na de operatie had ze wat regels, niet tillen, niet bukken enz, maar dat is niet gek, want je hebt wel gewoon een gat in je lijf. Echt "revalideren" is niet nodig. 1 of 2 sneetjes valt zo van het internet af niet te zeggen, dat kun je het beste aan de chirurg vragen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:04

Ik heb ze laten zitten op aanraden van de arts..
Ik ben jong en zou deuken in m'n borsten krijgen.
Wel ga ik jaarlijks op controle en krijg ik zo nodig een nieuwe biopt..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:18

Ik heb zelf ook een knobbel in mijn borst, maar ik hoef deze niet te laten verwijderen. Zolang ik er geen last van heb mag die blijven zitten. Als die gaat groeien moet ik meteen aan de bel trekken.

Ik heb van de punctie helaas wel een klein littekentje over gehouden -O-

Je kan denk ik het beste aan de arts vragen hoeveel sneetjes nodig zijn. Die kan het het beste inschatten en ook hoe ze het "mooi" kunnen laten genezen :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:37

Hier ook litteken Vd biopt..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:15

Ik heb vanochtend net de biopt gehad, 2 monsters per knobbeltje.. Krijg vanmiddag rond 4 uur de uitslag en dan wordt er een afspraak gemaakt voor wanneer ze er helemaal uitgehaald gaan worden...

Ik word enkel plaatselijk verdoofd en ze gaan ze weghalen met een dikkenaald, te vergelijken met het nemen van een biopt maar dan met dikkere naald...

Tijdens de biopt raakte ik al helemaal in paniek dus ben benieuwd hoe t de volgende keer gaat...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:56

Net gebeld door de chirurg... Aangezien ik zo in paniek raakte worden ze toch operatief weg gehaald onder narcose..