Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heb lang bewust adem gehaald, zodat ik het nu onbewust goed doe. Ik merk nu ook heel snel op als ik wel hoog in de ademhaling zit en corrigeer mijzelf gelijk. Komt voor anderen ook een stuk rustiger over
Word vergoed vanuit de verzekering als je therapieën aan hebt staan

Pluttersput schreef:Eens op je rug gaan liggen en een boek op je buik leggen.mals je ademhaalt moet het boek omhoog gaan en naar beneden. Dan weet je tenminste hoe het voelt en waar ze het over hebben
Corelli schreef:Pluttersput schreef:Eens op je rug gaan liggen en een boek op je buik leggen.mals je ademhaalt moet het boek omhoog gaan en naar beneden. Dan weet je tenminste hoe het voelt en waar ze het over hebben
En dan als aanvulling: bij inademen moet je buik omhoog gaan (hij vult zich met lucht) en bij uitademen naar beneden
Er zijn namelijk zelfs mensen die dit om hebben weten te draaien en dat is nog slechter dan wat jij nu doet (borstademhaling)
Jannaa schreef:Ik studeer logopedie, en ik weet dat een hoge ademhaling altijd gepaard gaat met spanning. Dit kan zowel positief zijn (bijv. sporten) als negatief (stress of zenuwen). Ook is hoog ademen niet efficiënt omdat je niet de volle capaciteit van je longen gebruikt. Ik heb nog een hoop ademhalings- en ontspanningsoefeningen, mocht je geïnteresseerd zijn kan ik er enkele sturen via een pb'tje.
Let wel op met als je gaat oefenen met een lagere ademhaling. Een hoge ademhaling zit waarschijnlijk bij jou ingesleten waardoor je lichaam eraan gewend is geraakt. Mocht je tijdens het oefenen duizelig of licht in je hoofd worden, neem dan even een pauze en ga later weer verder.
Corelli schreef:Pluttersput schreef:Eens op je rug gaan liggen en een boek op je buik leggen.mals je ademhaalt moet het boek omhoog gaan en naar beneden. Dan weet je tenminste hoe het voelt en waar ze het over hebben
En dan als aanvulling: bij inademen moet je buik omhoog gaan (hij vult zich met lucht) en bij uitademen naar beneden
Er zijn namelijk zelfs mensen die dit om hebben weten te draaien en dat is nog slechter dan wat jij nu doet (borstademhaling)

Middenrif is misschien toch lastiger te localiseren
Maar goede aanvulling, je hebt gelijk